Jane Doe Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Ben nu de kas aan het leeg maken en aan het klaar maken voor de herfst.Wat zaaien en planten jullie met de herfst in de kas?Ben van plan sla, spinazie, spruitjes en boerenkool. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Wintersla en winterandijvie in ieder geval. En de snijsla zaait zichzelf elk jaar in de kleine kas vanzelf uit. Misschien dat ik ook nog radijssla ga zaaien. De tatsoi heb ik in de vollegrond gezaaid, die groeit gewoon in de winter door. Maar misschien ga ik er ook nog een paar in de kas zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted September 2, 2014 Author Share Posted September 2, 2014 Tatsoi en andijvie kan ik ook nog wel doen, goed idee Kibas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Bij mij staan er in de kas vooral bladgroenten:- (krop en pluk)sla rassen die wat beter bestand zijn tegen koude- koolsoorten te gebruiken als snijsla (mizuna, mibuna, mostertblad + rucola en gekartelde tuinkers)- snijsla mix- veldsla Staan allen in de volle grond, dan overleven ze de vrieskou het beste. In deze kas gebruik ik geen noppenfolie en geen vliesdoek, wel staat de kas beschut. De afgelopen 3 jaar heb ik ieder jaar daar vrijwel de gehele winter van kunnen oogsten. Kolen zoals spitskool en bloemkool heb ik ook nog wel eens in de kas geteeld maar die namen te veel ruimte in met oogst pas in het voorjaar, dan heb ik liever bladgroenten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 Met de kolen als snijsla heb ik geen ervaring, leuk idee ook eens gaan proberen. EditKool, bladgroente, sla, radijs, uien en aardbeien staan in de planning. De aardbeien in potten, genoeg potten op voorraad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Winter sla Arctic King, winter andijvie volhart en spinazie gaan erin bij ons.Boerenkool staat al een tijdje in de tuin, kan prima, evenals de winterbloemkool Dalton en koolraap. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Hier is het een speciaal geval omdat ik nog bezig ben aan de serre te zetten . Hoop ze rond 20 september af te werken ,maar tussen fundering staat al winterandijvie suikerbrood (groenloof) roodloof (werden te groot voor hun P9 potten) en gisteren gezaaid Chinesekool snijbiet en sla die er dan ook in moeten komen . Gedeelte van de test zaai winteruien in potjes . En binnen kort nog enkele bloemkolen zaaien als weeuwenteelt. Dat zal het zijn voor dit jaar , Ik vermoed dat ze eigenlijk nooit leeg zal komen zeker dat ik wel eens lente wortels wil zaaien en hoop dat deze er uit zijn tegen dat de tomaten en paprika's en dergelijke de plaats nodig hebben . Daarom dat ik vermoed dat grond klaar maken voor de zomer best grootste deel zal gebeuren voordat wortels worden gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Gisteren eens naar de markt geweest en serre herfstbloemkolen meegebracht dus deze komen ook in de serre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NGUYET Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Vorige week was veel regen gehad, strooide ik mosterzaden, nu komen ze uit als groene tapijt Mosterplant, snijbiet Dat is de enige groenten dat de slakken met rust laten in mijn tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts