Rasta Geplaatst: 8 september 2014 Share Geplaatst: 8 september 2014 Hallo, weet er iemand of de korken potten van Ikea ook geschikt zijn om in te steriliseren? Staat er niet op...iemand ervaring mee?Groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 8 september 2014 Share Geplaatst: 8 september 2014 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/24046/ Ze zeggen: "Voor perfect inmaken" ...En ze zien eruit als normale weckpotten dus lijkt mij dat dat wel moet gaan. Maar heb geen ervaring met deze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rasta Geplaatst: 8 september 2014 Auteur Share Geplaatst: 8 september 2014 Wel ik had er drie gekocht om te testen...staat op voor inmaken van jam, maar niets over steriliseren...ik heb ze alledrie gevuld met boontjes gesteriliseerd, na enkele dagen zag ik al dat er één van de drie mislukt is...gisten, stinken! Ik heb het gevoel dat ze veel minder goed afsluiten dan de echte weckpotten...of zou het aan mij liggen? Ik was van plan een grote hoeveelheid aan te schaffen...mss beter niet dan? Iemand met wel succes verhalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 8 september 2014 Share Geplaatst: 8 september 2014 Misschien kan je je potten dan toch beter ergens anders kopen, hier bijvoorbeeld: http://www.brouwmarkt.nl/wecken-inmaken/weck-potten-inmaakglas/inmaakglazen-beugel.html Als die Korken voor inmaken geschikt zijn, zou je ze dus ook moeten kunnen steriliseren lijkt mij. Nu al bederf is geen goed teken... N.a.v. die ervaring van je zou ik niet massaal in de Korken investeren.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 9 september 2014 Share Geplaatst: 9 september 2014 we hebben hier geweckt in die beugelpotten en ook in de originele weck stortglazenlukte allebei. dus bederf is misschien toch ontstaan door een foutje/lekje maar de stortglazen hebben twee voordelen:er kan niks stuk of los gaan aan de klemmenje ziet meteen of er iets mis is als de deksels los gaan we gebruiken de beugelpotten alleen nog om voorraad te bewaren Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2014 Share Geplaatst: 9 september 2014 Boontjes en jam of augurken(zoals vermeld op hun site) zijn ook wel 2 verschillende zaken qua inmaken. Hoelang en op welke temp. heb je geweckt? Of wat bedoel je met steriliseren? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rasta Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Share Geplaatst: 9 september 2014 Een uur op 100 graden...wecken noemen ze hier steriliseren... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.