Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen


BartLennartz

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

 

Net van de telefoon met de beheerder van de moestuinvereniging "Weirk van den Akker" uit Sint-Niklaas en in november mogen wij ,mijn neef en ik, een volkstuintje overnemen.

 

Op het tuintje -dat door twee broers werd onderhouden- staat een oude, grote serre die spijtig genoeg in niet meer al té beste staat is. Dus op een mooie november/decemberdag beginnen we met de renovatie ervan. Tips hieromtrent zijn ZEKER welkom.

 

Ik heb al een beetje ervaring met het kweken en oogsten van groenten, maar nu mijn kindjes wat groter worden heb ik de moestuin dichtgegooid om hen zo wat meer speelruimte te geven in onze kleine stadstuin.

 

De kruidentuin blijft wel bestaan, aangezien ik graag mijn verse kruiden zo dicht mogelijk bij mijn keuken heb staan...

Verder staan in onze kleine stadstuin laagstam fruitbomen en -struiken als afboording, daardoor is dit een echte eettuin doorheen het jaar (niets is zo leuk om je dochter en zoontje onder een bessenstruik te zien smikkelen van lekkere besjes).

 

Mijn interesse naar moestuinieren is ontstaan uit een zoektocht naar seizoensgebonden koken/eten en het niet kunnen stilzitten in mijn vrije tijd (in onze contreien wordt dit "geen zittend gat hebben" genoemd ).

 

Ik hoop op een leuke samenwerking met de forumlezers hier en denk hier wel een hoop op te steken.

 

 

Grtjes,

 

 

Bart Lennartz

Niels Van Overloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...