Jump to content

onbekende appel verkregen via Velt begin jaren 90'

Recommended Posts

Posted

Gezien alle experten hier en mijn verbazing dat men snel en accuraat een fruitsoort kan determineren aan de hand van wat foto's hierbij onze onbekende appelsoort.

Zoals de titel zegt, er was toen een actie via Velt om ( zoals wij het ons nog herinneren ) oude (Belgische? ) rassen terug onder de aandacht te brengen en je kon deze toen ook afnemen.

De appel is vrij zuur, wij gebruiken hem enkel om appelmoes van te maken. De verkleuring naar rood is pas op het aller, aller laatste, oogstperiode is voor dit jaar ongeveer nu ( zijn reeds 2tal weken bezig er moes van te maken ). Appels kleuren zeer snel bruin wanneer je ze schilt en zijn niet al te groot;

EDIT : kleur is een soort geel/groen.

de foto's, als er iets ontbreekt laat maar weten, we zouden graag terug weten welke soort het is :

foto-123491410678528.JPG

foto-230151410678545.JPG

foto-372411410678558.JPG

foto-428141410678575.JPG

Posted

Ik heb er ook geen verstand van, maar zou het een Grijze Vlaamse Reinet kunnen zijn (Reinette de Flandre)?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Posted

bedankt alvast om mee te denken, ik ben nog niet 100% zeker dat de juiste er reeds tussen zit alhoewel ze er allemaal dicht bij leunen qua uiterlijk en bv. oogstperiode...

Probleem is dat er veel foto's te vinden zijn op het internet waarvan je van de ene denkt dat is hem om dan plotseling een foto te zien van hetzelfde ras dat er echt niet op trekt...