JdS Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Gisteren mijn eerste walnoten uit eigen tuin "geoogst". Hoe lang moet ik deze nu laten drogen voordat ik ze kan opeten? Bedankt,Groeten,Jds Quote
aalterse-willy Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Als ge ze goed laat drogen zijn ze volgend jaar nog goed. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
JdS Posted September 16, 2014 Author Posted September 16, 2014 Dat is duidelijk, maar vanaf wanneer (hoe lang na oogst) kan ik ze eten?Ik kan ze toch niet al meteen eten? Quote
aalterse-willy Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Natuurlijk wel maar als ze echt vers zijn dan kunt ge het binnenste velletje ook verwijderen, smaken ze nog beter. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
spike Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Je kunt ze al gelijk eten.Verse walnoten smaken anders dan gedroogde!Als ze vers zijn kun je het vliesje van de noot nog makkelijk verwijderen.Verse walnoten smaken wranger dan gedroogde wat je lekker vind is persoonlijk. Als je ze goed droogt kun je ze mits onder de juiste omstandigheden bewaart jaren goed houden 1-3 jaar met gemak.Ze moeten niet gaan schimmelen dan zijn ze niet goed droogDroog en niet te warm bv op zolder (zorg dat de muizen er niet bij kunnen) maar spreek ook mensen die ze al meer dan een jaar op de verwarming hebben staan en ze dan nog lekker vinden Quote
JdS Posted September 16, 2014 Author Posted September 16, 2014 Spike, bedankt voor je antwoorden.Ik heb altijd gedacht dat je ze niet meteen kon eten maar altijd even moest drogen. Heb ik weer wat geleerd. Groeten,Jds Quote
Recommended Posts