Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kiemen Stamppot


zaaizee

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren heerlijk stamppot-kiemen gegeten! Een èchte aanrader! Ik had verwacht dat de kiemen snel zouden verleppen in de hete aardappelen maar niks niet, het restje stamppot van gisteren is vandaag nog steeds knapperig!!

 

DSC0575750851411076380.JPG

 

Ik heb radijskiemen gebruikt, pittig hoor en lekker met jus

 

Recept voor 2-3 personen:

 

Kweek twee volle eetlepels kiemen (meest geschikt lijkt me radijs of rucola, iets stevigs want alfalfa lijkt me niet geschikt) vier dagen van te voren. Kook een kilo kruimige aardappelen en stamp ze. Roer er een klontje roomboter door met een scheutje warme melk en een beetje nootmuskaat. Pluk de kiemen los en roer ze door de aardappelen. Klaar!

Lijkt me ook lekker met kaas en (bij radijs en rucola) een beetje spek er door heen.

 

Eet smakelijk!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof Jane!

 

Bedoel je dat je kiemen altijd als salade of bijgerecht gebruikte? Ik ook, maar zeker nu niet meer hoor, lekker makkelijk en het ziet er ook nog eens mooi uit vind ik

 

Ik ga nu voor de 'China Rose' kiemen die zijn veel milder en daarna doe ik de broccolikiemen, heb de smaak helemaal te pakken

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh oke wist ik niet, tof maar kan me er niets bij voorstellen, ben niet dol op brood

 

Sta net over de taugékiemen gebogen en denk zou taugé kiemenstamppot ook lekker zijn?

Kiemen even aanbakken op zijn Chinees en dan hop de aardappelen in met stukjes shiitake (en een garnaaltje? )

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...