Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb gisteren heerlijk stamppot-kiemen gegeten! Een èchte aanrader! Ik had verwacht dat de kiemen snel zouden verleppen in de hete aardappelen maar niks niet, het restje stamppot van gisteren is vandaag nog steeds knapperig!!

DSC0575750851411076380.JPG

Ik heb radijskiemen gebruikt, pittig hoor en lekker met jus

Recept voor 2-3 personen:

Kweek twee volle eetlepels kiemen (meest geschikt lijkt me radijs of rucola, iets stevigs want alfalfa lijkt me niet geschikt) vier dagen van te voren. Kook een kilo kruimige aardappelen en stamp ze. Roer er een klontje roomboter door met een scheutje warme melk en een beetje nootmuskaat. Pluk de kiemen los en roer ze door de aardappelen. Klaar!

Lijkt me ook lekker met kaas en (bij radijs en rucola) een beetje spek er door heen.

Eet smakelijk!

Edited by Guest
Posted (edited)

Tof Jane!

Bedoel je dat je kiemen altijd als salade of bijgerecht gebruikte? Ik ook, maar zeker nu niet meer hoor, lekker makkelijk en het ziet er ook nog eens mooi uit vind ik

Ik ga nu voor de 'China Rose' kiemen die zijn veel milder en daarna doe ik de broccolikiemen, heb de smaak helemaal te pakken

Edited by Guest
Posted

Verschillende gerechten en salades met spruitgroente zijn ons wel bekend, aan stampot niet gedacht leuk idee.

Er is ook best wat keuze, krijg nu al trek.

Leuk dat je de smaak helemaal te pakken hebt.

Probeer ook eens in brood, ook lekker.

Posted (edited)

Goh oke wist ik niet, tof maar kan me er niets bij voorstellen, ben niet dol op brood

Sta net over de taugékiemen gebogen en denk zou taugé kiemenstamppot ook lekker zijn?

Kiemen even aanbakken op zijn Chinees en dan hop de aardappelen in met stukjes shiitake (en een garnaaltje? )

Edited by Guest