Ga naar inhoud

Hoe kun je moerbei drogen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Hoe zou je moerbei kunnen drogen.

Ik heb het internet afgezocht maar vind er niks over.

Geplaatst:

Kan je iets naders zeggen wat je bedoeld ? Wat is de reden dat je de vrucht zou willen drogen ?

Zelf zou ik er niet zo vlot op komen. Kun je bijvoorbeeld braam of framboos drogen ? Weet ik niet hoor, misschien kán het wel, maar lijkt me best lastig en ( voor mijn idee ) ongewenst.

Invriezen kan wel weet ik.

Geplaatst:

Hoi Bit

ik heb een zakje met gedroogde moerbei samen met gojibes en dit is echt super lekker.

Nu las ik dat moerbei niet lang te bewaren is. en gedroogd kun je het een tijdje bewaren.

En aangezien onze dochter weinig groentes eet en er in moerbei veel goede vitamines zitten dacht ik hoe moet dat dan.

Geplaatst:

Oké. Ja. Is een vorm van bewaarbaar maken. Dat wel. Ik zou er zelf bij Moerbei niet snel aan denken, maar je kan tegenwoordig overal thee van maken en van kopen. Drogen zal wel gaan. Er zijn toch droogmachines speciaal daarvoor ? Heel snel drogen. Langzaam zal niet gaan. rot.

Geplaatst:

Hoi Bit

Is zo'n machine duur. ik wil het niet te duur maken allemaal moet wel leuk blijven vind ik. Ze zijn ook prima zo te eten alleen zijn ze dan niet lang houdbaar. Wat dan wel weer jammer is als je veel opbrengst hebt.

Geplaatst:

Iemand ervaring met deze voedsel droger. Zag deze staan en zit ook nog eens 2 jaar garantie op.

Ben ook benieuwd hoeveel er kwa inhoud in kan. want dat vind ik nergens.

http://www.kieskeurig.nl/funcooking/product/2296977-princess-voedseldroger/prijzen?xtor=SEC-[42020-F0C628F1-E92A-451E-8C35-AA2ED66579BES46236122897]-GOO-1[grp]-1[ad]-S-[+Voedseldroger]&gclid=CjwKEAjw77OhBRCJ7Onfp_HNtwYSJACZqHAWxbonkX0M0iFaIjKEtzPhkJJrKj7vjS8nBiKq1b-mxxoC8iHw_wcB

Geplaatst:

Als je kleine meid geen groente wilt eten,een tip .

Zo deed ik het we hadden een gasfornuisje gemaakt van hout.

Kleine pannetjes erop,ik stond te koken en zodra het klaar was deed ik het in de pannetjes van zoonliefs en toen kon hij het koken en eten uit zijn pannetjes.Zo heeft hij dat geleerd groente eten.

En nu lust hij alles.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hoi Thea

Wat een goed idee ik ga dat eens proberen nu eet onze dochter zo i zo moeilijk door dat ze pdd NOS heeft 1 van de kenmerken kan zijn moeilijk eten. Alles moet ook apart de aardappel mag de groente niet raken en de vlees ook niet. Anders eet ze niet. Maar ik ga het echt proberen. Nu zit erin fruit ook heel veel vitamines. Alleen kan je sommige fruit soorten niet lang houdbaar houden. Daarom dus drogen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Je kan ook drogen in de oven. Het duurt wel lang, 8 tot 10 uur, oven op 60 a 70 graden, deur op een kiertje. Erg energie-vretend dus of je wil toevallig net je keuken verwarmen

Als je een leemoven hebt zoals ik is het goedkoper, na het bakken van pizza en brood laat je het fruit gewoon de hele nacht in de afkoelende oven liggen met de deur open. kost NIKS aan energie.

OT, mijn AS-kinderen aten ook niks, ook geen groente maar het bord met vakken werkte wel aardig goed. Rauwe groente gaf ik als tussendoortje, dus niet bij het avondeten, dat ging er wel in. Bij het avondeten hoefde de groente dan ook niet meer van mij.

• 8 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...