Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Almond, zullen wij seed-daten? Geloof dat Angela ook wel een blik in de dos wilde werpen.

Graag Suus, das een goed idee!

Als Angela in de doos wil kijken moet ze zich geloof ik even bij weknow aanmelden toch?

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Volgorde is meteen alweer wat veranderd. Had over een verzoekje van Loes heen gelezen om haar veel later te zetten. Bio-fee is nu de eerste om de doos te krijgen. Zie de lijst in het derde bericht op eerste blad van dit topic!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Volgorde is meteen alweer wat veranderd. Had over een verzoekje van Loes heen gelezen om haar veel later te zetten. Bio-fee is nu de eerste om de doos te krijgen. Zie de lijst in het derde bericht op eerste blad van dit topic!

Geplaatst:

Angela schreef:

wij willen met een paar mensen de doos tegelijk bekijken, is het dan nodig dat iedereen zich dan opgeeft of alleen de persoon die hem door stuurt?

Lijkt me okay, Angela. Je bent goed bekend op het forum en andere deelnemers weten het. Kan me niet voorstellen dat iemand er bezwaar tegen heeft dat je met SuusP en/of Almond samen meedoet Spaart bovendien weer een keertje extra opsturen.

Loraine doet ook samen met Jane Doe.

Geplaatst:

Met een paar mensen kijken is wel zo gezellig

Ik weet ook niet of ik anders mee had gedaan hoor, ik moet eerlijk zeggen ik heb nu al een paar keer wat aparte dingen geprobeerd maar ik ga nu toch meer voor dingen die ik echt lekker vind.

Ik vind het dan wel weer leuk om verschillende soorten sla te proberen bijvoorbeeld en ik had het idee dat dit nu eigenlijk juist niet de bedoeling was van de zadendoos gewone dingen net als sla?

Of interpreteer ik de eerste topic verkeerd?

Geplaatst:
Of interpreteer ik de eerste topic verkeerd?

In ieder geval vat je het iets anders op, dan ik het bedoelde. Het gaat zeker niet alleen of in de eerste plaats om heel zeldzame of exotische plantjes. Persoonlijk kies ik ook voor meer gewone gewassen. Maar wat ik gewoon vind (snijbiet, aardappelsoorten, capucijners, tuinbonen...) ik noem maar iets...is voor heel veel mensen best raar. Ik vind het ook leuk en heel leerzaam om meerdere rassen - bijvoorbeeld heirloomrassen - te leren kennen en vergelijken. In de zadendoos kun je van wat anderen er in deden een kleine portie nemen en zo je blik wat verbreden of eens kijken hoe dat het bij je doet.

Om het even bij het voorbeeld sla te houden: er zijn zo veel vormen en rassen...veel meer dan die paar heel bekende die bijv. bij de Boerenbond liggen. Daarvan zijn er vele die de moeite waard zijn om eens te leren kennen, te proberen. In de zadendoos vind je met wat geluk ook eens wat minder bekende variëteiten. Dat vind ik wel: dat in deze doos een etiketje "sla" of "kropsla" te weinig is...dat het ras of (bij eigen teelt) de reden waarom iemand het vermeerdert erbij vermeld wordt. Een sortiment sla-soorten en rassen hoort m.i. dus helemaal in de BZD thuis!

In zoverre ik je ken, voldoe je eigenlijk helemaal aan het profiel van de Blijde-Zaden-Doos-gebruiker. Je bent enthousiast bezig, hebt de afgelopen jaren al van alles geprobeerd en er ervaring mee opgedaan en hebt toch zo toch verstand van zaken gekregen...

Ik kan me voorstellen dat als je al heel veel geëxperimenteerd hebt en stad en land en internet afstruinde om overal de meest bijzondere gewassen te kopen, dat dan misschien de doos kan tegenvallen. Wat anderen er in doen is natuurlijk ook toeval en afhankelijk van waar hun belangstelling ligt en hun ervaring. Die paar heel bijzondere dingen die je nog niet kon krijgen, zullen er dan waarschijnlijk ook niet inzitten. Maar er is wel een behoorlijke variëteit en ik denk dat de meesten toch wel het een en ander wat voor hen interessant is zullen vinden. En het weer toevoegen van de rassen of dingen waar je zelf tevreden over bent om zo anderen ook de kans te geven om het te leren kennen, is ook een heel zinvolle deelname...... Als ik kijk wat er nu inzit, denk ik dat het voor de meeste, ook zeer ervaren, tuiniers best wel leuk en interessant is om eens door de doos te lopen.

Geplaatst:

Die zit van Thea o.a. in de doos

Nu althans.

Want als je pech hebt, nemen de mensen voor jou er allemaal wat van en is hij net op..... (Hoewel het een flinke portie is) Dan heb je weer kans dat volgende ronde Thea nog eens of iemand anders die nu zaad nam, er weer wat indoet.

Maar als je dan weer geluk hebt, hebben ze er wel weer andere leuke dingen in gedaan! Wie weet "It's all in the game"

Geplaatst:

Zojuist het pak klaargemaakt voor versturen naar Bio-fee.

Ook voor het eerst een verzending geregeld met DHLforYou. Het is niet moeilijk, wijst zich vanzelf uit.

De verzendzegel die je na betaling krijgt (4 Euro) ligt nu klaar, geprint, om op het pakket te plakken. Ik ga het straks wegbrengen naar een DHL-servicepunt. (Is een kilometer of 8 rijden).

Wat moet je doorgeven aan degene die het pakje naar jou doorstuurt, om te kunnen versturen op deze manier?

- Volledige (echte) naam, adres en postcode van de ontvanger.

- Het (adres van het) DHL-servicepunt waar je het pakje gaat afhalen.

- Een emailadres waar je het afhaalbericht op ontvangt.

Zowel de verzender als de ontvanger krijgen bericht en hebben bewijs van dat hun pakje is verstuurd/aangekomen. Bewaar dat!

Bio-fee. Als jij over enkele dagen het pakket krijgt, neem je dan meteen contact op met Borderrose via een PB om aan haar de gegevens te vragen? Het is de bedoeling dat zij dan binnen 2 dagen reageert naar jou met de benodigde gegevens en dan weet ze meteen dat de doos verstuurd wordt na 3 a 4 dagen. Mocht Borderrose niet binnen 2 dagen reageren, dan - liefst in overleg met mij - de volgende op het lijstje benaderen.

Geplaatst:

Op

https://www.dhlforyou.nl/login/track

kun je volgen waar je verstuurde pakje is:

Datum Tijd Status omschrijving

20-10 2014 10:55 Verzender heeft een verzendlabel aangemaakt op DHLFORYOU.NL.

20-10 2014 14:16 Pakje is op het DHL Servicepoint afgegeven door de verzender.

20-10 2014 15:09 Pakje is door de bezorger op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.

Geplaatst:

Dit zegt ie vanmorgen, Biofee.

Track & trace

Datum Tijd Status omschrijving

20-10 2014 10:55 Verzender heeft een verzendlabel aangemaakt op DHLFORYOU.NL.

20-10 2014 14:16 Pakje is op het DHL Servicepoint afgegeven door de verzender.

20-10 2014 15:09 Pakje is door de bezorger op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.

22-10 2014 06:49 Pakje is aangekomen op lokaal distributiecentrum en wordt vandaag aangeboden.

22-10 2014 06:49 Sorteerfout gevonden, pakje is langer onderweg.

De barcode heb ik in een PB naar je gestuurd. Kun je het zelf ook volgen.

Sowieso zou je een emailbericht moeten krijgen van DHL op het emailadres dat je doorgaf, als het pakje op het servicepunt is aangekomen.

Wat die sorteerfout is....? Even afwachten....

Geplaatst:

Dank je Weknow!

Ik had inderdaad ook nog geen mailtje gehad en vroeg me al af waar de doos bleef.

Verkeerd gesorteerd... tssss.

Nou ja maar even afwachten dan.

Geplaatst:

Nog steeds dezelfde informatie op de trac-pagina en geen ontwikkeling of merkbare activiteit van DHLforYou.

Ik begin heel erg bezorgd te worden! Temeer omdat ik online gezocht heb naar ervaringen van anderen in dit soort situaties. Bellen (a 1,00 Euro per minuut) helpt niet blijkbaar. DHL trekt zijn vingers ervan af en doet niets omdat deze service losstaat van haar eigen diensten, blijkbaar.

Gisteren heb ik onderstaande email gestuurd naar de klantenservice. (Op zich al een probleem, omdat het emailadres van de klantenservice dat op de website staat niet werkt: krijg het als "undelivered' terug. Met wat verder zoeken pas een emailadres gevonden dat wel werkt).

Verzonden: donderdag 23 oktober 2014 11:17

Aan: '[email protected]'

Onderwerp: Dit duurt wel erg lang!? (Barcode 3SDFY492006348)

Geachte heer/mevrouw,

Onderstaande informatie verschijnt al sinds gisterenochtend zeer vroeg, bij het traceren van mijn pakje.

Op het moment dat het is aangekomen op het distributiecentrum, wordt het als fout gesorteerd aangemerkt.

En wat gebeurt er sindsdien? Gaat er nu niet meteen iemand actie ondernemen om dit op te lossen?????

Dit gaat wel heel erg lang duren zo!

Graag spoedige opheldering en bezorging!

met vriendelijke groeten,

Mijn naam

Volg uw pakje

Voer uw barcode in: ZOEK

Voor internationale pakketten volg de link internationale track & trace

Het verloop van het transport van uw pakje met barcode 3SDFY492006348 ziet er als volgt uit:

Track & trace

Datum

Tijd

Status omschrijving

20-10 2014

10:55

Verzender heeft een verzendlabel aangemaakt op DHLFORYOU.NL.

20-10 2014

14:16

Pakje is op het DHL Servicepoint afgegeven door de verzender.

20-10 2014

15:09

Pakje is door de bezorger op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.

22-10 2014

06:49

Pakje is aangekomen op lokaal distributiecentrum en wordt vandaag aangeboden.

22-10 2014

06:49

Sorteerfout gevonden, pakje is langer onderweg.

Geplaatst:

Joh daar was je zelf niet ook al achter gekomen

Ook geen waterdichte service dus

Jammer

Goed dat je er zo achteraan gaat weknow

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Inmiddels staat er alweer de hele dag dat het pakje gisteren (opnieuw) in het sorteercentrum is aangekomen... maar dus niet wat er daarna is gebeurd... en ook niet in wélk sorteercentrum dan...

Jeetje wat een waardeloze service zeg! Dat begint al goed...

Ik heb ook maar even wat druk op de ketel gezet en via het contactformulier m'n beklag gedaan en gevraagd waar de doos blijft. Het verzenden van het formulier lukte gewoon...?

Maar ik heb de afgelopen dagen wel een paar keer gehad dat ik het pakje wilde volgen, en dat ik dan de melding kreeg dat er geen pakje bekend was met dit nummer. Als ik het dan nog een keer probeerde, vond hij de gegevens ineens wel. Kennelijk werkt die website dus ook niet altijd naar behoren...?

Geplaatst:

Dag 6 van het de niet bezorgde Blijde-Zaden-Doos. Op 20 oktober verzonden en afgegeven op servicepunt en op 22 oktober 6.49uur aangekomen op sorteercentrum van DHL en als "fout gesorteerd" gemeld door DHL.

Als ik andere soortgelijke verhalen online lees, zal DHLforYou nu waarschijnlijk niets doen en is de kans groot dat ons pakket nooit meer wordt bezorgd of boven water komt.

- Er zal niemand reageren op onze mails

- Je kunt voor vele euro's bellen naar klantenservice (1 euro p/m) waar je in het beste geval aan een lijntje wordt gehouden.

De enige kans die ik zie om te proberen dit te voorkomen is nu heel veel aandacht geven aan of DHL dit gaat oplossen of proberen op te lossen. Tot hier toe is er geen enkele actie of reactie van DHL te bemerken. Het forum wordt door honderden mensen gelezen...dus iedere dag dat DHL niets doet om het op te lossen of recht te zetten, roepen ze veel slechte reclame over zichzelf af. Ik ga op het forum en zo mogelijk ook via allerlei andere kanalen (Facebook, Twitter, Vara-kassa, Consumentenbond....) er zo veel mogelijk aandacht aan geven en mensen laten volgen of DHL haar verantwoordelijkheid neemt. Tevens ga ik DHL (niet alleen de "klantenservice" maar ook de hogere kaders van het bedrijf en evt. de internationale eigenaren) op de hoogte stellen, zodat ze de kans hebben slechte publiciteit te voorkomen door bij te dragen aan een oplossing.

Wat ik wil:

Dat het pakje gewoon snel bezorgd wordt bij de geadresseerde (bio-fee).

Dat als dit niet lukt, het duidelijk is wat DHL feitelijk doet om het recht te zetten.

Dat alle mensen van wie zaden in de doos zitten (Ik schat ca. 250 soorten zaad van een 15 a 20 personen) niet de dupe worden van dat DHL niet voor een goede bezorging kan zorgen.

Dat DHL en DHLforYou zich met hetzelfde logo als aparte diensten presenteren maakt me daarbij niets uit. Het is aan hen om het op te lossen.

Wordt vanavond vervolgd.

Geplaatst:

Meteen maar de klantenservice van DHLforYou (het enige emailadres dat lijkt te werken) op de hoogte gesteld! ([email protected])

Omdat er geen enkele reactie is van deze klantenservice en ook geen werken aan een oplossing door DHLforYou merkbaar is, verwijs ik u naar de volgende link op het Moestuinforum.

post247775.html#p247775

Hier staat wat de benadeelden van uw niet reageren nu gaan ondernemen.

Opnieuw dringend verzoek om uw reactie of actie om dit op te lossen!

Met groet,

Mijn echte naam

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...