harmony Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Gisteren hebben we een pizza-oven gekregen. Geweldig. Naast pizza's kun je er ook brood in bakken en ovenschotels in klaarmaken.Maar nu willen we die witte bol een beetje verfraaien.Afdakje erboven zodat we ook droog kunnen staan bij minder weer.Ik zoek nog wat leuke ideetjes voor de aankleding. Achter de oven kijken we uit op de tuin, dat willen we graag zo houden.Wie denkt er mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Een groot raam plaatsen. Hebben mijn ouders ook gedaan... geeft beschutting en toch geen opgesloten gevoel. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ik zou er iig een langere pijp op zetten als je er een afdakje voor gaat maken. Heb je ook minder last van de rook.Zet er een paar potten met wat hogere planten omheen zoals die ene die er links van staat. Een paar bloeiende plantjes ervoor. Misschien de stoeltjes verplaatsen en daar een kruidentafeltje (á la mr. RickT maar dan kleiner) neerzetten. Kun je voor de pizza, ovenschotel of het brood erin gaat nog even wat knippen en eroverheen strooien. En als je dan een stukje leeg laat op het tafeltje kan je er de pizza of het brood op snijden. Lekker landelijk Wat flesjes wijn en glazen erbij... ik zie t al zo voor me Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Dank jullie wel alvast!Wij hebben nog een kozijn staan van 1.80 x 1.40, dat is precies tot de 1e paal vd pergola (die overigens vervangen wordt, want de palen zijn rot). Het zal er niet snel opgesloten aanvoelen, de binnenplaats is ruim 7 x 8 meter. We zouden het nog wel wat knusser willen maken, vandaar mijn vraag De pijp stond op het boodschappenlijstje en ligt nu klaar. We maken in ieder geval een afdakje met pannen erboven.De stoeltjes waren bedoeld om even te kijken hoe een tafeltje daar staat, niet serieus om op te gaan zitten. Ik wil er omheen niet te veel potten op de grond, ik ben bang dat die in de weg staan als we gaan bakken. Bovendien is het een plek waar weinig zon komt, op de rest van het terras trouwens wel. 's Middags zijn dan de schaduwdoeken heel prettig als je er wilt lunchen, 's avonds komt de zon van de andere kant en kunnen we vanaf een uurtje of 15.30 u tot laat van het zonnetje genieten.Hierbij nog even een extra foto van het grotere geheel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ziet er heel gezellig uit. Nou maar hopen dat de avonden snel warmer worden dan kun je er volop van profiteren.Wat dat brood bakken betreft, ik kon het niet laten, net uit de oven en al bijna half op, lekker zo warm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Uit wat voor oven komt dit brood? Heerlijk, de geur van versgebakken brood!Het hoeft niet eens al te warm te zijn om gebruik te maken van de oven. We moeten hem nog droogstoken, vanmorgen om 6.45 heb ik hem al aangemaakt. Kopje koffie, dekentje, èn een heel vroeg zonnetje.Geniet van de rest van je brood! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Dank je wel ik geniet er altijd van. Dit brood komt trouwens uit de gewone oven. Maar die harde korst, heerlijk gewoon. Mijn vader was van origine bakker en zijn zus had een bakkerij waar ik als kind veel kwam.De broden die zij toen bakten, met wat geklopt ei erover gestreken, doet mij nu al weer watertanden. Niet te vergelijken met het sponsbrood dat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.En als je van pizza houdt doe dan eens wat pizza-kruiden, pesto en stukjes kaas door het brooddeeg, jammie. Geen beleg meer nodig.Eigenlijk had ik dit niet moeten verraden, had er patent op willen aanvragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ergens iets met kruiden , dat idee van Helly is wel leuk denk ik, maar in een ander hoekje kan natuurlijk ook! Lekker dat brood Jos, ik moet ook eerlijk zijn; supermarkt brood is vaak zat helemaal niks. Gaan ook steeds vaker naar de bakker voor brood, die zit er toch naast. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Of gedroogde tomaatjes en zwarte olijvenOf noten en rozijnen Heerlijk allemaal! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Het gaat weer richting etenstijd merk ik.Fijngehakte wal- en/of hazelnoten uit de tuin heerlijk in het brood of de noten/kruiden cake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Haha, ik ga nu maar gewoon mijn boontjes van de groenteboer doppen, met een glaasje wijn erbij De wind is gaan liggen en het is nu heerlijk buiten!Geniet van jullie eten straks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 En toch was die kroket ook wel lekker Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 En dit is het geworden!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Leuk! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Leuk Harmony, al vond ik dat doek ook heel leuk! Maar gaat dat raamluik nu nog wel dicht? Of doen jullie dat uberhaupt nooit dicht? Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 Hoi,Nee, dat luik gaat nooit dicht. Dit is de noordkant van ons huis en een redelijk beschutte plek. Onderaan de foto zie je nog een stukje van een tuintafel. Het is een groot terras (7 x 8 tussen de pergola palen) met aan de andere kant ons 'gastenverblijf' of 'drumhok'. Tussen de middag heb je er veel zon, vandaar de doeken. Dan lunchen we er. 's Avonds hebben we er de avondzon, die schijnt dan onder het doek door, op de pizza oven.Vanavond gaan we weer voor de pizza. Vorige week voor het eerst geprobeerd. Het deeg was iets te nat, een heel gehannes om dat goed in de oven te krijgen. Maar, het resultaat was al erg lekker. Een stuk beter dan de pizza's uit de vriezer vd supermarkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Is Drenthe aan te fietsen vanaf Amersfoort??? Hmmm... ik kom er aan... pizza snacken bij Harmony!!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Leuk geworden!!! Wat een knus hoekje zo. Jaloerssssssssssssssssss Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 Amersfoort Drenthe is aan te fietsen Vrienden van ons uit Amsterdam zijn laatst ook komen fietsen. Ze hebben er wel 2 dagen over gedaan, en hebben een stukje trein gepakt. Maar, ze werden wel verwend met reebout Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 Leuk geworden!!! Wat een knus hoekje zo. Jaloerssssssssssssssssss Niet doen Zo wordt ons huis steeds meer onze eigen plek, we willen er zoveel mogelijk aan doen om met volle teugen van het buiten zijn te genieten.Net weer even een groot deel vd moestuin gewied, tussen de dikke buien door.De oven is al aan, roseetje erbij en dan lekker eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Het gevoel blijft bij zulke berichten Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts