Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Afharden kasplantjes


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Mijn courgettes en pompoenen staan in de kas, en zien er (al zeg ik het zelf) heel goed uit. Mooie stevige takken, en hier en daar zie je al een aanzet van een bloem.

Ze staan in mijn glazen kas, die een stuk van het huis af staat (dus niet profiteerd van warmte van de muren 's nachts). Het koelt er elke nacht flink af, en warmt er overdag flink op. Ik lucht veel als het zo warm is, dus de boel schiet niet keihard omhoog.

 

Kan ik de planten volgende week, of die week daarop vanuit de kas in de vollegrond zetten? Ze hebben deze week lage temperaturen gehad, ook daar binnen (weet niet hoe koud, maar het scheelt maar een paar graden met buiten), dus ik zou denken dat ze de hogere nachttemperaturen van volgende week makkelijk kunnen hebben. Ook zonder afharden.

 

De plantjes die nog in de vensterbank staan, hard ik dan wel volgens de regels af. Omdat het binnen natuurlijk veel warmer is.

 

Heeft iemand daar commentaar op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dat makkelijk kunt doen als het 's nachts maar een paar graden scheelt dan lijkt het mij dat je ze niet meer hoeft af te harden. Mijn plantjes staan ook al in de volle grond. Ze groeien alleen niet zo snel vanwege het wat koudere weer van de afgelopen dagen.

---Zaadjes zijn mijn maatjes!---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan de courgetteplanten al een paar dagen in de volle grond. 's Nachts een vliesdoekje erover en verder geen problemen. Maar ik zit tussen schuttingen in, niet tussen de weilanden. Misschien een tunneltje erover tegen de ergste kou?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel lucht en deur kas overdag open hebt staan zie ik geen probleem met afharden dat doe ik zelf zo ook.

De overgang van gesloten kas of huiskamer heeft veel meer het afharden nodig.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...