Jump to content

weeuwenteelt broccoli

AnthonyP

Recommended Posts

Hallo

In een boek las ik dat je met broccoli ook aan weeuwenteelt kan doen (zoals met bloemkool)

(i.e. in augustus/september zaaien, in oktober/november uitplanten op het veld, laten overwinteren, en dan in de lente broccoli oogsten).

Heeft iemand ervaring met weeuwenteelt van broccoli?

Zoja, welke soorten zijn er voor geschikt?

Ik doe het dit jaar voor het eerst weeuwenteelt. Ik heb in een koude kas Marathon F1 gebruikt. Na half september gezaaid en eind oktober in stenen potten geplant. Ze staan nu in de kas om te overwinteren. In maart ben ik van plan om ze te gaan uitplanten.

Ook had ik begin augustus in de tuin deze broccoli gezaaid. Wie niet waagt, die niet wint Zowaar beginnen daar zich nu de eerste brocollibloemhoofdjes in te vormen. Ongetwijfeld zal het warme weer van de afgelopen tijd daar invloed op gehad hebben.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Waarschijnlijk is de kou geen probleem. (Hoewel enkele jaren terug het wel heel koud is geweest en veel wintergroenten toen het loodje hebben gelegd). De meeste winters gaat het wel goed.

Onbeschermd zou ik niet doen. Duiven, kraaien en bij warmere perioden rupsen lusten die winterkolen erg graag! Gaas er rond bouwen helpt heel veel!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.