Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen Tonda Pandana


geedee

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag enkele pompoenen gestoofd om er soep e.d. van te maken. Daardoor kon ik smaken vergelijken en ik vind dan de Tonda Pandana wel een aparte vermelding verdiend. Het is een heerlijk zoete pompoen (liet mij aan bataat denken) die je m.i. best kunt gebruiken als vervanger voor de aardappel tijdens een maaltijd.

 

PICT9442Tonda-Pandana-lekker-zoet-en-te-eten-als-aardappel79061416841033.JPGPICT943115911416841030.JPGPICT943264411416841031.JPG

 

Hij is in augustus al geoogst en zag er toen zo uit:

 

PICT834845331416841150.JPG

 

Hij heeft dus goed kunnen rijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

and me too.Dank voor de tip Gé.

Ze verkopen ze bij Jansen waar ik sowieso pompoenzaden ga bestellen. Kosten:10 zaden voor 2,50 of 50 voor 6 euro. Of heb jij kruisbestuivingsvrij geteeld Gé? Anders wil ik wel meer dan 10 zaden bestellen en verdelen over wie mee wil doen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later ...
Ik heb vandaag enkele pompoenen gestoofd om er soep e.d. van te maken. Daardoor kon ik smaken vergelijken en ik vind dan de Tonda Pandana wel een aparte vermelding verdiend. Het is een heerlijk zoete pompoen (liet mij aan bataat denken) die je m.i. best kunt gebruiken als vervanger voor de aardappel tijdens een maaltijd.

 

even omhoog: ik heb de tonda gezaaid en heb een vraagje over de oogst"

Vreeken zegt dat je m jong/onrijp moet eten, Janzen zaden zegt dat ie goed moet afrijpen...

wat vind jij Ge?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m in november gegeten en vond m zo erg lekker. Hoeveel jonger "jong" is weet ik niet en ook niet hoe hij dan smaakt. Wel heb ik een ander exemplaar in januari "geslacht" toen de groene kleur was vergeeld; ook die was prima van structuur/smaak. Als je de mogelijkheid hebt om een jong exemplaar "op te offeren" ben ik benieuwd naar je bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij Jansen/Dinxperlo de pompoen kamo-kamo besteld..eentje uit de Tonda-groep.

Ik moet zeggen dat het het enige zaad was dat 100% opkwam. Twee planten heb ik hier thuis gezet en twee in de jardinadetuin..ik ben er benieuwd naar.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...
  • 2 maanden later ...

Niet speciaal jong geoogst nee...psvr heb ik pompoenen om later in het jaar te eten. Doe mij maar een blauwe of gewone hokkaido of jumbo banana, maar deze soort...het is nu de tweede keer dat ik ze probeer. Ik dacht dat het misschien wel aan t lastige jaar kon liggen..te lang heet en droog. De pompoenen bewaren iets minder goed dan voorgaande jaren tot nu toe...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet speciaal jong geoogst nee...psvr heb ik pompoenen om later in het jaar te eten. Doe mij maar een blauwe of gewone hokkaido of jumbo banana, maar deze soort...het is nu de tweede keer dat ik ze probeer. Ik dacht dat het misschien wel aan t lastige jaar kon liggen..te lang heet en droog. De pompoenen bewaren iets minder goed dan voorgaande jaren tot nu toe...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...