Geplaatst: 30 november 201411 j Hallo, Voor school moet ik met een projectgroep een product maken wat te maken heeft met tuinieren. Wij hebben bedacht om een app te maken waarmee je door simpel weg een foto te maken, je ziektes kunt herkennen op planten. Hieronder heb ik een kleine enquête voor de app om er achter te komen of er wel behoefte aan is. https://docs.google.com/forms/d/1nmLv7zFyPDT92KT14FYuGHutocYTYG6mEkkP-j1DLZM/viewform?usp=send_form Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groet,Ivar.
Geplaatst: 30 november 201411 j ik vind de volgende vraag/antwoorden iets te suggestief: Maakt u veel gebruik van uw smartphone? - Zelden, ik bel er eigenlijk alleen mee - Best wel veel, Ik bel en sms er mee en heb nog een paar handige apps die goed van pas komen in het dagelijks leven - Heel veel, ik gebruik het voor alles. - Ik heb geen smartphone. hier wordt de suggestie gewekt dat iemand die zelden zijn smartphone gebruikt er alleen mee belt.ik gebruik mijn smartphone weinig(soms voor een handige app zoals die van de bank), maar ik bel bijna nooit dus de optie zelden klopt niet.
Geplaatst: 1 december 201411 j Hoi Ivar, Ik vind het persoonlijk een goed idee, maar als ik naar mijn vereniging kijk dan gebruikt denk ik maar maximaal 20% een smartphone. Groet, Uppy.
Geplaatst: 1 december 201411 j Heel fijn dat de enquête niet zo lang is! En ik heb gekozen voor de optie 'ik heb geen smartphone', maar ik gebruik m'n tablet wel vaak > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 1 december 201411 j erg kort inderdaad ( wat kan je daar aan hebben ? was wel de vraag die in mij opkwam, sorry ) En eerlijk gezegd moest ik bij de laatste vraag aangeven ( maar 2 opties ) dat ik het nut er niet zo van inzie, omdat ik niet zo in de realisatie van iets dergelijks geloof. Wederom, sorry Maar alle lof voor het bij jullie opgekomen idee. Met een jaar of 20 zal het wellicht kunnen misschien. Dus, kop op.
Geplaatst: 2 december 201411 j Wat misschien wel een idee zal kunnen zijn is om zo een app te linken aan een (grote of kleine) winkellketen gericht op tuinieren. Dan doe je net als bij een aantal grote toeleveranciers van agrariërs. Je stuurt een foto in via de app, je krijgt reactie van een echt persoon en je kan desgewenst de juiste producten aanschaffen via de app om het probleem te verhelpen. Je zou dit ook zeer goed op lokale schaal kunnen doen denk ik, dat mensen weten van wie ze het advies krijgen en naar die winkel toe kunnen gaan. Maar dan ben je misschien teveel bezig met het schrijven van een "business case" dan het ontwikkelen van een app. Nu ik dit zo schrijf zou een onafhankelijke app bijvoorbeeld van een moestuinmagazine (als die bestaat?) nog beter zijn voor de moestuinierder zelf aangezien hij of zij dan keuze krijgt uit meerdere producten van meerdere bedrijven. Ik weet niet of er zulke magazines bestaan, maar ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets ook wel zou werken als verlengstuk van hun services.
Geplaatst: 2 december 201411 j als het wordt gekoppeld aan een bedrijf. krijg je dan nog wel een eerlijk antwoord? het blijven verkopers die 9 van die 10x gewoon een product willen verkopen.
Geplaatst: 2 december 201411 j Vind de vragenlijst ook wel aan de te korte kant voor een goed beeld te krijgen. Aan een bedrijf koppelen kan inderdaad als de opdracht is dat er ook geld mee moet verdiend worden. Echter als tuinder zou ik me de app nooit aanschaffen als er een bedrijf aan de andere kant zit. Kans op subjectieve informatie (naargelang de producten die ze aanbieden) is me dan veel te groot.
Geplaatst: 2 december 201411 j Wat misschien wel een idee zal kunnen zijn is om zo een app te linken aan een (grote of kleine) winkellketen gericht op tuinieren. Dan doe je net als bij een aantal grote toeleveranciers van agrariërs. Je stuurt een foto in via de app, je krijgt reactie van een echt persoon en je kan desgewenst de juiste producten aanschaffen via de app om het probleem te verhelpen. Je zou dit ook zeer goed op lokale schaal kunnen doen denk ik, dat mensen weten van wie ze het advies krijgen en naar die winkel toe kunnen gaan. Maar dan ben je misschien teveel bezig met het schrijven van een "business case" dan het ontwikkelen van een app. Nu ik dit zo schrijf zou een onafhankelijke app bijvoorbeeld van een moestuinmagazine (als die bestaat?) nog beter zijn voor de moestuinierder zelf aangezien hij of zij dan keuze krijgt uit meerdere producten van meerdere bedrijven. Ik weet niet of er zulke magazines bestaan, maar ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets ook wel zou werken als verlengstuk van hun services. Daarom heb ik dit er ook bijgeschreven
Geplaatst: 2 december 201411 j Met een jaar of 20 zal het wellicht kunnen misschien.In welke eeuw leef jij? Kijk eens naar de technologie van 20 jaar terug, en denk eens aan auto's die zichzelf besturen.. Camera's kunnen al absurd veel zien =) Database aanleggen met afbeeldingen van ziektes, de plant scannen met je camera en vergelijken maar zou ik denken. Vraag me alleen wel af of een smartphone camera ook echt duidelijk het verschil kan zien tussen een witte vlek of een witte schimmel. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 december 201411 j Leuk Dennis. Maar je geeft zelf al een antwoord in je laatste zin.. Een camera ziet helemaal niks hoor. De camera's van nu niet , die van 20 jaar geleden ook niet. Misschien 1 die er over 20 jaar is ? En hahaha, nee, ik leef écht in deze eeuw. Meer dan jij misschien denkt Camera's kunnen veel. Ze 'zien' wat ze kunnen zien ja. Maar daarna is het de interpretatie van hetgeen een sensor kan oppikken de bottleneck. Kan de sensor gekoppeld worden natuurlijk aan info als licht/ vocht / grondsoort ter plekke. standplaats, hindernissen onder de grond, vreterij op alle mogelijke plekken ( ondergronds ook natuurlijk ), voedingstoestand, tekorten , interne ziektes in alle stadia, schadebeeld na verloop van tijd welke veranderd ( is een vlek ontstaan na vreterij of een vlek door aanslag van de barbeque van de buren ? of of of. Het kán misschien al in vergaande mate. Misschien al wel ja. Maar denk het eigenlijk nog niet. maar komt vast wel ja. Het is misschien de strikte opvatting van taal die ik heb : Zien is wat anders dan een opname maken. Sensoren van diverse aard, kun je koppelen. Zekers. Maar of de interpretatie die er bij hoort daar op afgestemd kan worden ( nu al ?) betwijfel ik dus.
Geplaatst: 3 december 201411 j Goede idd Bit, had nog geen eens zo ver gedacht Misschien kan een bepaalde schimmel en de kleur daarvan nog gezien worden door een héle goede camera, maar als het om gele vlekken gaat dan zal je alweer meer moeten weten dan alleen de gele vlek. > Planten kopen? Doe het bewust!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.