aalterse-willy Geplaatst: 6 december 2014 Share Geplaatst: 6 december 2014 Hoe maak je het best een kalkoen van 10 à 15 kilo klaar in de oven? Die willen we dan ook nog gevuld hebben en hij moet ook nog eens sappig blijven.Chef koks, aan jullie nu. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ron Geplaatst: 6 december 2014 Share Geplaatst: 6 december 2014 Ik neem aan dat je hem al hebt? Zo'n grote kalkoen wordt altijd vrij droog. Vullen met gehakt en larderen met spek is de enigste optie denk ik, zo deden wij het altijd maar kleinere kalkoenen zijn sappiger:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Loraine Geplaatst: 6 december 2014 Share Geplaatst: 6 december 2014 Kan je misschien aan een spuit en naald (apotheek) komen?Dan zal ik het vlees lekker inspuiten met boullionNiet te zuinig een halve liter kan je er zeker wel in kwijtEn dat larderen klinkt ook super misschien in combinatie? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 6 december 2014 Share Geplaatst: 6 december 2014 Ik heb kalkoen nooit gedaan, MAAR vorige jaar wel een Barbarie (?) eend uit Lidl met hetzelfde gewicht. Ik heb gelezen, dat je het liefst de buik van de vogel niet vult, want dan kunnen de lucht en vocht tijdens het koken in het oven beter door het vogel gaan en het vogel blijft dan niet boven droog en binnen nog rauw. Speciaal was dit tip voor mensen met zware vogels, want een kip van 1,5kg kunt je makkelijk vullen. Ik heb dus vorige jaar 2 halve (1 hele) clementine in de buik gedaan voor extra sappigheid en niks meer. De rest: groente, vulling enz alles apart gedaan en het lukte best goed.Ik heb het recept van Jamie Oliver gevolgd (http://www.jamieoliver.com/recipes/duck-recipes/roast-duck-with-spicy-christmas-rub-and-marsala-gravy/), maar dan met andere kooktijden. Wat hij met de huid doet is ook heel leuk (kijk zelf naar het foto). Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jenneke Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 Misschien heb je hier iets aan Willy, zojuist gezien op 24Kitchen, zag er erg lekker uit toen hij de kalkoen aan ging snijden was hij ook mooi sappig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 21 december 2014 Uiteindelijk woog dat beestje 12 kilo geslacht en kon uiteraard niet in de oven.Dus maar in twee gekapt en een helft klaargemaakt, om de twintig minuten met jus overgoten en drie uur 'n half laten braden.Eerst met marinade ingesmeerd en de nacht in de frigo.Mensen, dat was lekker zie, en zo goed zacht en mals. Men moest echt niet snijden met het mes, je kon het er zo doordrukken.Mijn bazinneken heeft dat goed gedaan. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 21 december 2014 Share Geplaatst: 21 december 2014 Dus geen kalkoen als kerstdiner voor jullie, Willy? Tis al opgegeten (Hier wordt het kerstdiner - traditioneel - zuurkoolstamppot met veel uien en appels en rundergehakt. ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 21 december 2014 We hebben wel nog zes kilo over hé Weknow.Dus kunnen we nog zo een festijn geven, alleen is het niet mogelijk om een halve kalkoen te vullen, zou men die vulling er apart kunnen bij bereiden???? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 21 december 2014 Share Geplaatst: 21 december 2014 We hebben wel nog zes kilo over hé Weknow Aha...dan kunnen we nog even komen proeven Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 21 december 2014 Share Geplaatst: 21 december 2014 Zoveel kilo lekkere kalkoen, zal jullie goed gesmaakt hebben. Willy je boft maar met je bazing die zo een goede kokin is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 21 december 2014 Als ge dat maar weet, maar zij boft ook wel met dat oud ventsjen da alles aan brengt hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 22 december 2014 Share Geplaatst: 22 december 2014 Jullie boffen beiden, dat doen jullie beide goed. Kunnen wij nog wat van leren Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 22 december 2014 Share Geplaatst: 22 december 2014 Ik zou m gaar koken in bier....niks droog Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 22 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 22 december 2014 In bruin kasteelbier dan Geedee, ander lust ik niet zo. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.