Old Rose Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 de eerste pepertjes zitten in de grond, de chili peper en chocolate peper.Deze laatste is super heet! en een groot suxxes afgelopen jaar. en ijsberg Sla , gewoon lekker het hele jaar door Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 O, chocolate peper..die wil ik ook eens Maar ik kom niet te kort hoor..gisteren ook gezaaid, 4 soorten pepers en 6 soorten paprika..waaronder de chocolade paprika Ik had nog een zakje met zaadjes van een witte peper, (tenminste dat dacht ik) van een Fransman gekregen die ik Engeland was geweest. De handgeschreven tekst op het pakje was: Little Gem, Parmish. IK heb me suf gezocht maar kon niets vinden op het web van deze peper..uiteindelijk het zakje maar opengemaakt om te zaaien blijken er pastinaakzaden in de zitten..gelukkig herken ik de zaden ( parmish: er zal wel panais =pastinaak staan ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
simke Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 afgelopen zaterdag was het blad zaai dag. Ik heb rode kool en bloemkool gezaaid. Al eerder deze maand heb ik zomerprei gezaaid en ewrten. de erwten heb ik voor de mecurius winter gezaaid. dit schijnd in invloed te hebben.de mecurius winter is nu in gegaan. zou dat invloed hebben op het weer. Ik heb alles in zaai kastjes gezet buiten in mijn glazen muur kast. en de prei is al opgekomen. dus dacht ik dat ga ik met de rest ook doen. behalven de warmte kiemer's. Die mogen in huis verblijven.last van voorst aan de grond heb ik niet. De kweekkast staat op 3 hoog op mijn balkon. Naar het zuiden gericht. Quote
Old Rose Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 @ Appelvrouw....ik kan wel een chocolate plantje ( of 2) meenemen naar de MFD. Of zaad ervan..wat je wilt Mijn zoon eet graag heet en scherp ,maar zelfs voor hem waren deze pepertjes te heftig ( hij noemt ze pepers from Hell ) Mischien kun jij voor mij dan een bolletje van de egyptische ui meenemen? Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Leuk!Egyptische ui heb ik sowieso voor je hoor... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Old Rose Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 super, beide blij Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Ktrijn Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Nog wat pepers gezaaid:OrozcoCheiro RoxaCumari o PasarinhoHurrikanPeruviano ArancioLimonMalawi PeppadewCayenne Joe's LongNumex Big Jim Quote
RobO Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 zaadjes van Ancillique? heb ik ook geplant... Quote
Waaslander Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Enkele bloemkolen gezaaid (der 4 jaargetijden) volgens verpakking zaaien januari tot maart onder glas . Al eens geprobeerd zonder verlichting maar nu pepers toch licht moeten hebben en krijgen dit ook nog eens proberen . tsja, pepers willen warmte bloemkolen koelte, hou ze maar goed in de gaten Heb ik direct na het kiemen uit de propagator gehaald en in aquarium gezet maar omdat lampen ook al wat hoog hangen deze gisteren op vensterbank geplaatst kouder . Het is de bedoeling enkele te zaaien om de 3 weken en bevindingen bij te houden . Quote
Ktrijn Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 zaadjes van Ancillique? heb ik ook geplant... Ja, het grootste deel komt van Anchillique. Ik kreeg dat pakje deze morgen in de bus, en whaw, die zaadjes zijn zo leuk verpakt! De rest komt van 123zaden. Ik heb vandaag al een paar keer gekeken of er nog niks te zien was... Ik weet dat dat niet kan, maar je weet nooit... Quote
suus76 Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Nog meer pepers! Ik had al jalapeno purple en gewone jalapeno, deze waren na ruim twee weken nog niet gekiemd dus deze heb ik opnieuw voorgezaaid. Daarnaast heb ik nog ancho san Luis , de cherry bomb en big bomb, habanero en scotch bonnet in geel en rood voorgezaaid. Kom maar op met de zomer! Quote
henkg Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Precies één week geleden gezaaid: pepers (gewone Cayenne) en zomerprei.De allereerste peper komt nu al net boven kijken.De zomerprei gaat nog beter:Het lijkt wel of er meer opkomen dan ik gezaaid heb Een heel verschil met die mammoth pot: teeltwedstrijd-reuzeprei-mammoth-pot-t11629-630.html#p200040 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mari Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Vandaag een heerlijk zonnetje...dus hebben we maar buiten de erwten voorgezaaidEn de kippen nou ja die waren er als de kippen bij natuurlijk Quote
RobO Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 tsja, als je niet voorweekt duurt het wel een ruime week hier Quote
Nynkef Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Heb maandag spitskool, snijbiet en 4 soorten pepers binnen gezaaid en 3 kerstboompjes Quote
Deborah Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Capucijners. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
AnneB Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Passiflora caerulea. Gezaaid als afleiding zodat ik de pepers en paprika's nog even met rust laat. Quote Home is where the harvest is.
Waaslander Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 72 Prei vroege reuzen en 24 stengelui Totem in trays gezaaid 10 Broccoli Atlantic in potjes van 55mm .Ja alles dat ik voor zaai doe ik zoveel mogelijk apart om zoveel mogelijk kans op wortelbeschadiging bij het overplanten te beperken en gedoseerde te zaaien . Wel enkele reserve steeds Quote
tds Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 Paarse broccoli (Early Purple Sprouting) en rode bieten (Boltardy). Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 11 stekjes eeuwig moes afgesneden en opgepot. Zwitserse reuzen/prei gezaaid, bloedrode ui gezaaid. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Missmass Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 Tuinbonen Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Bearco86 Geplaatst: 4 februari 2015 Geplaatst: 4 februari 2015 Vandaag bloemkool, kropsla en nog wat zaaiuien (ailesa craig en Noord-Hollandse bloedrode) die binnen achter het raam slecht kiemen gezaaid in de kas. In januari had ik zal tuinbonen, prei, paprika en zaaiuien gezaaid Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.