Geplaatst: 5 mei 201510 j Gespit en mijn aller aller allerlaatste aardappeltjes op het land gelegd. IN de grond is geen optie omdat het hier kurk en kurkdroog is, ik heb er maar een berg maaisel/hooi opgelegd, op hoop van zegen. 1000m veel te lang gras gemaaid, gras geharkt en aan het einde van de dag het gras gekeerd. Berm en goot gemaaid. 2 moestuinen gewied. Kippen de uitgeschoten veldsla en winterpostelein gegeven. prei geoogst voor de nasi. brandnetels rond de waterput geknipt. alle tuinen gewaterd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 5 mei 201510 j Hier was't van moeten hoor!De Bazin had het in haar bolleke gestoken dat de voegen van het terras moesten gerepareerd worden, en wie mag dat doen denkt ge?Juist, Bibi.Dus voor de middag, tijdens de storm, in de kas bezig geweest en na de middag met cement geklooid.Had er compactuna in gedaan, voor betere hechting en waterdichting, denkend dat ze, zoals gezegd, de arduin ging opkuisen wanneer ik gedaan had, maar noppes, het poortje gesloten, de deur toe en binnen!En wie gaat er morgen zijnen bult mogen afdraaien???Weeral Bibi!Ne mensch zou nog leren vloeken ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 5 mei 201510 j 2 keer staan 'vloeken' en daarna nog is opnieuw 1ste keer toen ik zag dat de tuinkas (kleine koude bak van 'plastic') gaan vliegen was en in stukken en brokken over de tuin van de buren verspreid lag op 10'tallen meters van de oorspronkelijke plaats vandaan. Had hem eergisteren verplaatst en de ankers niet degelijk teruggeplaatst... eigen schuld dikke bult. 2de keer toen ik zag dat de tuinkas onderweg nog is een noodlanding gemaakt had... bovenop de voorgezaaide tagetes die ik ook eergisteren al klaar had gezet in de tuin En daarna nog is opnieuw toen ik zag dat het opnieuw in elkaar zetten van de kas nog wel lukte maar dat er toch wel blijvende schade aan is. Daarna al fluitend terug de auto ingestapt en naar huis gereden, komt wel weer goed.
Geplaatst: 6 mei 201510 j eigenlijk gisteren maar vooruit.mijn tomaten naar binnen en buiten gezet om te laten afharden en verder nieuws omdat het zulk wispelturig en winderig weer was.De boontjes en sla liggen te wachten tot een droog moment. Dan kunnen ze de bak in "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 6 mei 201510 j dikke grijns, alles stond nog overeindtomaat in de kas uitgeplant2 veenmollen, uhhh....(doet geluid van krakend papieren zakje na)tonkinstokken in de was gedaan
Geplaatst: 6 mei 201510 j paprika's en pepers verpot naar hun vaste plekje, ik heb grote emmers gekocht bij Action en ze daar in gezet.
Geplaatst: 6 mei 201510 j Laatste tomaten geplant in de kas. Ik heb nog een plekje over en zaterdag hier de grote plantenruilbeurs waar ook de tomatendeskundige komt. Goed gepland dus ( not ) Enfin; ik zie wel welke tomaat ik van hem meeneem..die ene die ik echt niet kan missen ( zal wel gartenperle zijn)Verder kolen geplant en me ingehouden..daar neem ik er veel mee van a.s. zaterdag.Tabak verspeend in potjes.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 mei 201510 j Petit Posy, rode spruitjes, palmkool, asperge brocoli, bladkool geplant en ze voorzien van koolkraagjes en een goede laag mulch en salieplantjes als 'goede buur'. Kippengaas uitgerold en daarmee de moestuin half afgespannen, toen begon het grote knikkers te hagelen en ben ik de auto in gevlucht
Geplaatst: 8 mei 201510 j Hier was't van moeten hoor!De Bazin had het in haar bolleke gestoken dat de voegen van het terras moesten gerepareerd worden, en wie mag dat doen denkt ge?Juist, Bibi.Dus voor de middag, tijdens de storm, in de kas bezig geweest en na de middag met cement geklooid.Had er compactuna in gedaan, voor betere hechting en waterdichting, denkend dat ze, zoals gezegd, de arduin ging opkuisen wanneer ik gedaan had, maar noppes, het poortje gesloten, de deur toe en binnen!En wie gaat er morgen zijnen bult mogen afdraaien???Weeral Bibi!Ne mensch zou nog leren vloeken ook. Ach arme Willy, wat heb je het toch zwaar Wat je allemaal niet moet doen, van je bazin Wat ben je toch ook een onderdukte gehoorzame man Veel te planten, de tomaten zijn ineens een stuk groter.
Geplaatst: 8 mei 201510 j gisteren: weer wat boontjes uitgeplant, beetje onkruid gewied, tomaten gediefd in de kas, en vooral even rustig gezeten in het zonnetje, even bijtanken!
Geplaatst: 8 mei 201510 j De klim constructie voor de erwten verhoogd en ook de eerste bloemen ontdekt. Tomaten water gegeven en vandaag ook de eerste bloemen open.Verder nog wat onkruid uit gedaan in de bedden.
Geplaatst: 8 mei 201510 j Rozemarijn en citroenmelissen in hun definitieve potten gezet. De gekregen pepers van Anna3 verpot, evenals de paprika. Massamoord gepleegd op de luizen en alle grote planten buiten gezet om af te harden.
Geplaatst: 8 mei 201510 j Asperges geoogst en spinazie.Verder onkruid verwijderd en nog wat planten verplaatst die zichzelf hadden gezaaid en nog wat dingetjes geplant.Door alle regen was alles goed gegroeid incl. het onkruid.
Geplaatst: 8 mei 201510 j Nou he..hier ook. Mijn gras in de tuin en in de boomgaard zit boordevol bloeien zenegroen, paardenbloemen, boterbloemen en madeliefjes. Nu gaan we maaien, dat is zaad verspreiden!! Het is niet anders, we genieten ook wel weer heel erg van al dat bloemwerk... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 mei 201510 j En reken maar dat alle insecten zijn jullie weer enorm dankbaar voor die bloemen Jet Goed voor het ecosysteem! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 mei 201510 j Dank je Dennis..ja dat is zeker zo, de appelbomen bloeien nu maar de boomgaard zit zo vol met bijtjes en zoemers dat ik niet bang ben voor de bestuiving... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 mei 201510 j De courgettes in hun definitieve bakken gezet, een netwerk gemaakt tussen de buren en onze tuin,om de boontjes in te laten klimmen,boontjes geplant. Een idee die ik hier opgedaan heb,uitgewerkt voor de muizenmeloen,en de komkommers.Muizenmeloen, en paprika's op de veranda gezet om af te harden. Beetje onkruid gewied,kuipplanten gewaterd,en een fles om mijn opgevreten bonte eeuwige moes gezet. Heerlijk buiten gegeten,buitenkachel voorzien van hout,en lekker met een wijntje tot 11 uur buiten gezeten.
Geplaatst: 9 mei 201510 j zegge weggetrokken, wat een loeder is dat zeg!genoten van de dappere aardbeibloemetjes die gewoon tegen windkracht 8 uit de plantjes gekomen zijndruif aangebonden, compostbak pompoklaar gemaakt, álles geschoffeld (het is bewezen: heermoes groeit 20 cm in een week), wedstrijdkool vertroeteld,zaailingen rode melde geprobeerd te slijten aan tuinbuuv (die kon de grap wel waarderen )
Geplaatst: 9 mei 201510 j Haal jij de heermoes ook weg na het schoffelen? Ik heb ooit ergens gehoord dat alle delen van heermoes kunnen uitgroeien tot nieuwe heermoes, maar of dat waar is weet ik niet. Het groeit hier ook tegen de klippen op helaas en nu haal ik elk sprietje weg, maar als dat niet hoeft scheelt dat ook werk.
Geplaatst: 9 mei 201510 j In de moestuin nog wat gewied. Bij de schorseneren zijn de eerste sprietjes te zien, pastinaak komt nog niet op. Uitgebloeide tulpenhoofdjes weg gesnoeid en 2 bloemenborders opgekuist, nog wat plantensteunen gezet. Als alles goed toe gegroeid is kan ik er niet meer tussen kruipen, was ook al bijna geen onkruid meer te vinden Nog net voor de regen het gras kunnen afrijden.
Geplaatst: 9 mei 201510 j Vandaag even de aardbeien in de vaste grond een strobedje gegeven; Blijft een leuk gezicht die verschillende soortjes door elkaar zien te bloeien, met ook nog eens verschillende kleuren bloemen. (hard roze, zalm roze en wit). Eerder in de week al een Nectrarine Red Gold op halfstam geplant; Gekocht toen hij al uit de bloei was, maar gelukkig nog wel wat vruchtjes te zien; En nog wat druiven gezet; Bianca; Glenora: En Eddy's Blue Wonder, die al wat druifvorming laat zien: Allemaal weer nieuw soort fruit in de tuin voor mij, het is ook wel weer leuk om daar ervaring mee op te doen. -
Geplaatst: 9 mei 201510 j Gewied, gewaterd, lang gras gemaaid voor hooi, geharkt. Hooi van vorige week gekeerd. Nog een paar pompoenen in de tuin gezet tussen de oude kippenmest. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 9 mei 201510 j Haal jij de heermoes ook weg na het schoffelen? Ik heb ooit ergens gehoord dat alle delen van heermoes kunnen uitgroeien tot nieuwe heermoes, maar of dat waar is weet ik niet. Het groeit hier ook tegen de klippen op helaas en nu haal ik elk sprietje weg, maar als dat niet hoeft scheelt dat ook werk. nee, alleen de zwarte stukken met een knoop groeien weer uit, het groen kan je gewoon composterenik heb nog nooit gezien dat een liggend groen/zwart stukje weer vastgroeittoch harken we alles wel even weg voor het mooi vandaag stekjes genomen voor de stekjesdag, piepklein beetje gewied
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.