Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)


Jorg

Aanbevolen berichten

Vorstschade bekeken. Een van de vier courgettes heeft het niet gered ( is niet erg, ik heb ze op de gok buiten gezet vorige week, niet wetende dat er deze week plots vorst zou komen, ik heb er nog genoeg in de kas staan). Ook een klein beetje schade aan het aardappelloof en twee van mijn dahlia's gezien. Ik hoop dat deze er nog doorheen groeien. De fruitbloesem lijkt onaangedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De peulen hebben het bij mij niet allemaal gered door de hevige regen van een aantal weken geleden. Veel zaden zijn gerot. Gelukkig heb ik veel zaden voorgezaaid. Vandaag heb ik de gaten in de rij gevuld en peulen staat er weer helemaal top bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gazon geverticuteerd. Heel raar, vorig jaar leek het gazon verwoest na het verticuteren, nu ziet het er verdorie mooier uit dan voor ik er met het machien overheen ging.

 

Enkele sierstruiken bijgeknipt, hadden te weinig hinder gehad van de winter en groeiden nu al veel te hard. Ziet er nu weer mooi uit zo binnen de lijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen tomaten en paprika's van de garage naar de tunnel verhuisd...en voorlopig neem ik toch maar het zekere voor het onzekere om geen vorstschade op te lopen en zijn ze weer terug naar de garage verhuisd. Ook de beplante moestuinbedden liggen al sinds gisteren onder een vliesdekentje...wel een grappig zicht eigenlijk...in plaats van groener wordende bedden zijn het nu opeens weer witte bedden.

Vanmiddag nog wat onkruid gewied, het kippenhok gekuist en een broedse kip van haar leeg nest gejaagd...oh wat kan die boos zijn seg

Link naar reactie
Delen op andere sites

vlies aangebracht, grasrandje gestoken, rabarber getrokken, aardbeibed geschoond, zorgelijk naar de regengoot gekeken...(door de wind was er een balkje van het dak gewaaid vorige week en die had, Murphy Murphy , een gat in de afvoerkoppeling geslagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet met de jongens een ochtendje onkruid getrokken. Was nodig ook, een kruiwagen vol weggebracht! Heerlijk die regen, maar ow wat een werk ineens! Verder een rijtje erwten gezaaid, wat voorgezaaide sugar snaps in de grond gezet, gekeken dat de tunnel nog mooi stond, maar nog een finishing touch behoeft en gekletst met wat tuinburen. En gezien dat de eerste aardappel net z'n snoetje laat zien. Gelukkig dat ie dat vandaag pas deed en niet al een week geleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekeken hoe erg de vorstschade was, ondanks toch flinke vorst, -9c gisternacht!, valt het wel mee. Bij de aardappels die al een cm 15/20 hoog staan een paar plekjes op de bladeren, bloesem in de bomen lijken geen schade te hebben. Ook bij de sla, bieten,radijs en aardbeien geen zichtbare schade. We zullen zien hoe het zich ontwikkeld.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer tomaten gediefd ( ik had er een paar over het hoofd gezien) en opgebonden tegen stokken aan, in een groot aantal zitten al de eerste bloemknoppen. Daarnaast pompoenen overgepoot, nieuw zeelandse spinazie overgepoot, en de boel in de kas een beetje gereorganiseerd, het is namelijk lichtelijk overvol aan het worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De logeerhondje op zijn donder gegeven omdat hij mooi in het zonnetje ging liggen. En waar denk je, midden in de moestuin. Daar weggejacht, ging meneer in de aardbeienbak van oudste zoon liggen. Hopelijk heeft meneer niet te veel schade aangericht.

 

Verder een paar boontjes gezaaid, bonenklimrek gemaakt, plantjes water gegeven. Op de planning staat nog om een net te spannen over de moestuin en iets tegen de hond plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begonnen met het gras af te doen, achteraan het huis staat het gras weer mooi strak en toen begon er nat te vallen...het stuk naast het huis zal voor zaterdag worden.

Ben dan maar in de tunnelserre gekropen om die wat klaar te maken voor de tomaten en paprika's. Nog even afwachten hoe de komende nachten gaan worden en dan krijgen ze hun definitieve plaats.

Nog wat planten voor de plantenruildag van Velt voor komende zondag klaar gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stukje gespit

druivenrek gefreubeld met palen en draad

bonen uitgeplant

gras geharkt en gemaaid maar dan andersom

onkruid getrokken mn winde

alle planten en potten gewaterd in 2 moestuinen

slingerend gereedschap opgeruimd

petunia;s in potten gedaan

lege emmers en potten verzameld en netjes achter het huis verstopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen alles bewonderd en gekeken naar hoe het met de dag groter wordt . Vooralsnog niet veel te doen behalve straks de aardappelen weer een beetje ingraven want die staan al 15-20cm boven de grond. Ik heb ook nog geen plaats om nieuwe dingen in te zaaien. Moet eerst wachten tot alle sla is opgegeten haha.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...