Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heel wat prei geplant, en nog een extra (onvoorziene) rei geplant naast de tomaten, ik heb daar toch geen super breed Looppas van 70 cm nodig kon makkelijk 35 cm af

3 stevia planten, 1 laurier, een border tijm, een lampenpoetser geplant en nog wat engels gras verplaatst. De andere bijen planten gingen te hard en ze stonden daar te verpieteren.

De pompoenen, tomaten, prei, kolen van een goeie geut vloeibare mest voorzien.

Bladkool, spruit brocolli, romanesco bloemkool uitgeplant.

Het bijen hotel op een lange Paal gemonteerd, aangezien de bomen weggaan moest er iets gebeuren

Geplaatst:

Wie...de.... wiede wiede wied... jaa jaa... wiede wiede wied... (op melodie van Doe Maar's Nederwiet)

Tussen de uien de sjalotten en Olifantenknoflooks...

En deel van de sjalotten overgeplant. Tuinbuuv had die wel erg dicht bij mekander gepoot dus heb om en om op rij er 1 weggenomen en herplant. Hopelijk stressen die niet te veel van de verhuizing. We zullen het zien.

De rode zee der Melde tussen de sjalotten verwijderd, bleken heel wat slakken onder te camperen.

Weer een paar tomaten meegenomen en in de nieuwe tomatenbak geplant.

Geplaatst:

gister nog wat kolen uitgeplant en gaas aangebracht

(heb ik nou altijd: meteen als ik iets (af/mooi)maak gaat moeder natuur het proberen te mollen...windkracht 8 vandaag )

Geplaatst:

Ach Rob0, je leest zo eens wat op een forum... tijd voor een nieuw onderschrift.

Gisteren de tuinbonen voor de helft getopt voor bij het eten.

Het timmerhout opgeruimd, stond buiten tegen de wilde wingerd, die al helemaal bleek was geworden.

Vandaag een stoel in de kas gezet, om toch overdekt een beetje buiten te kunnen zitten.

Geplaatst:

Onkruid gewied, bloemkool geplant, bieten gezaaid en radijs gezaaid. En de luizen in de tuinbonen besproeid met water / afwasmiddelmix en wat bakpoeder / poedersuikermix gestrooid tegen de mieren.

Geplaatst:

windkeringen aangebracht, ook voor de RobO

peulen en capucijners aangebonden

5 veenmollen geschikt gemaakt voor "wat heb je vandaag gegeten ? (uit eigen tuin)"

Geplaatst:
antiwind maatregelen genomen, was ik zomaar 2 uur mee bezig...

Ik ben wel benieuwd hoe je dat dan doet, met een doek ofzo? Mijn aardappelplanten zijn al er groot en krijgen het zwaar te verduren door de wind...

In de kas, kan alles!

Groeten, WG aka Rick

Geplaatst:

romantisch...

windbescherming:

veldje kleine plantjes krijgt een afdekking van doek (dat afschermingsdoek voor in een kas)

vaste planten krijgen een 3/4 rond hekje van stevig tuingaas met wat tonkins

netten over de partytent krijgen extra lijn met staven in de grond

jonge boompjes krijgen een fietsband met lijn met staaf in de grond

de losse leiboompjes krijgen een nieuw rekje met boompalen

losse zaailingen krijgen een cloche

vandaar die 2 uur....

Geplaatst:

De uitgebloemde heesters gesnoeid, rode kool en Sambucus 'Black Beauty' geplant en vanmiddag kwam er iemand op tuinbezoek

Samen een rondje tuin gedaan, veel over bloemen gepraat en wat plantjes en zaden geruild.

Geplaatst:

Temperzon op de kas gesmeerd...voor t eerst....gezien de warme dagen die in aantocht zijn en de veel belovende tomatenplanten vol bloemetjes en vruchten.....die moeten niet gaan verbranden.

Eens kijken hoe dat gaat bevallen; ik hoef in elk geval niet meer te gaan "kloemelen" met schaduwdoek dit jaar....hoop ik.

Geplaatst:

Kloemelen...hihi! Is dat Limburgs voor klungelen? Leuk woord:).

Ik heb vandaag vanalles gedaan: afrikaantjes, radijzen en golden pearls uitgeplant; een agressievere anti-luisspray gemaakt en die overal rondgesprayd; zaaitray opnieuw ingezaaid met sla; de laatste pompoenen gezaaid.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Als we het dan toch een Limburgs tintje gaan geven: vandaag achter mijn tuinhuis wat rond geschraveld op zoek naar stokken voor bij de buitentomaten. Kom er wel wat te kort, dus maar wat bamboestokken in de grond gestoken.

Maïs uitgeplant, en dus ook die tomaten onder een afdakje. Spinazie geoogst, Lollo Rossa, Meikoningin, rucola, bosuitjes en... Aardbeien!!!

Geplaatst:
Temperzon op de kas gesmeerd...voor t eerst....gezien de warme dagen die in aantocht zijn en de veel belovende tomatenplanten vol bloemetjes en vruchten.....die moeten niet gaan verbranden.

Eens kijken hoe dat gaat bevallen; ik hoef in elk geval niet meer te gaan "kloemelen" met schaduwdoek dit jaar....hoop ik.

hier behoorlijk gekloemeld met de stormschade...afgebroken blad weggehaald, reserveplantjes uitgeplant, antiwindspul weggehaald

dat temperzon is werelds, we hebben nooit meer schaduwdoek gebruikt (dat ligt nu in het antiwind bakje, zie regel 1)

Geplaatst:

Onkruid van tussen de aardbeien getrokken, ligt worteldoek op maar er komt best wel veel door de gaten die ik voor de aardbeiplanten gemaakt had. Er stro rond gelegd tegen dat stom onkruid

Elektriciteitsbuizen geplooid en en in de grond gestoken, poging gedaan om er vogelnetten rond te trekken maar dat lukte niet echt goed, straks buizen bij kopen.

Stuk dat met pastinaak ingezaaid was en niet opkwam had ik een tijd geleden opgeruimd met de bedoeling opnieuw te zaaien uit een vers pakje. Nu even geschoffeld en er (gekochte) pastinaak in geplant. Heel voorzichtig verspeend en uit elkaar gehaald. Nu maar hopen dat ze niet misvormd uit de grond komen bij de oogst. Nu nog zaaien leek me wat laat dus de pas gekochte zaden ben ik gaan ruilen tegen plantjes (die maar 1/3 kosten van het zaad).

De overschot aan goudsbloemen na 3 dagen uit de koffer gehaald en tussen de pompoenen geplant.

Geplaatst:

witte bes in het water gezet (postaanbiedinkje van vanderW.)

de luis heeft toegeslagen in de tuinbonen, kan ze nog niet toppen wegens nog maar 30 cm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...