Jorieke123 Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Tomaten weggeven?! Ben je gek zeg Ik kan er niet genoeg hebben hoor. Laat staan teveel. Er staat nu weer een pan op het vuur, en ik heb teveel dingen die ik er mee wil maken. Dit wordt denk ik passata, maar kan ook soep of saus of... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
loes Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 lasagne met n-z spinazie en tomaten uit eigen tuin en weer een aantal potjes pastasaus ingemaakt. zo genieten we het hele jaar door van tomaten uit eigen tuin. Geweldig tomatenjaar kom maar brengen hoor pippi
appelvrouw Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Ja pippi..ik snap t ook niet ook hier een grote tomaten fan en de zelfgemaakte saus is iedere winter veel te vroeg op.Wij aten trouwens stamppot van andijvie met een tomatensalade met basilicum vooraf..behalve de spekjes alles uit eigen tuin We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Pasta (spaghetti) met in lekkere olijfolie gebakken aubergine en Pokusa cherry tomaatjes en veel knoflook.Met zo'n heerlijke Nyagous tomaat er rauw overheen...
paddestoelengek Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Niet gegeten maar wel gemaakt, gewoon omdat het het seizoen is, denk ik, even vergeten na de kook-actie gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
paddestoelengek Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Sushi !!(niet uit eigen tuin maar wel zelf gemaakt) gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Erny Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Oh... daar krijg ik nou honger van. Ben dol op sushi. Ziet er prachtig uit Adriaan en smaakt vast heerlijk. Waar heb je trouwens die linkse mee gevuld? Kan het niet zien... Ik ga zo met een tas vol groenten naar een vriend en dan gaan we daar aan de kook. Nog niet duidelijk wat het gaat worden. Waarschijnlijk iets van een groentecurry met rijst en kip.
paddestoelengek Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Waar heb je trouwens die linkse mee gevuld? Kan het niet zien... pittige tonijnsalade gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2016 Geplaatst: 24 september 2016 De speklapjes staan in de marinade! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2016 Geplaatst: 24 september 2016 Waren ze lekker? Gisteren aten wij met zijn 4-tjes (Appelvrouw en Lie waren hier om arbeid te ruilen tegen vlees ) een Mexicaans getint 'prutje' van gehakt en maïs en paprika en bonen en tomaat, met tortilla's en tortilla-chips. En die dag daarvoor, ook met zijn 4-en, aten we andijviestamppot met kinnebakspekjes. Ik had me er wel weer even op verkeken hoeveel werk dat toch is. En dan reken ik de tijd voor het verbouwen van de ingrediënten nog niet eens mee Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Ze waren meer dan heerlijk Jorieke, alles schoon op met een tomatensalade en wat brood erbij.Trouwens jouw Mexicaanse prutje, dat heerlijk was, had je daar nog speciale kruiden in? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Ja, dat potje wat ik je liet zien, dat ik van Jan had gekregen Maar ik kijk meestal een beetje wat ik heb staan, de smaak kan dus variëren. In dat potje zit: Komijnzaad, korianderzaad, gerookte paprika, zwarte peper, venkelzaad, oregano, anijszaad, laurierblad, peterselie. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Dank je wel, die ga ik even bij de kruidenmixen zetten! (Verhoudingen stonden er zeker niet op? Was dit ook de volgorde op het potje? Kruiden uit Zuid Spanje toch?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Nee, helaas geen verhoudingen. Wel in die volgorde ja. Het is deze: http://www.ah.nl/producten/product/wi239486/jonnie-boer-specerijenmelange-al-andalus Totaal niet Mexicaans dus Maar toch lekker. Ik gebruik ook wel eens van die zakjes van AH eigen merk, deze: http://www.ah.nl/producten/product/wi140615/ah-taco-seasoning-mix Daar zit dan ook zout in, dat miste nu wel een beetje aan het gerecht omdat ik even was vergeten dat er in die Jonnie-mix geen zout zit. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Aardappels uit eigen tuin natuurlijk en met bonen die vanochtend waren geplukt
paddestoelengek Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Dank je wel, die ga ik even bij de kruidenmixen zetten! (Verhoudingen stonden er zeker niet op? Was dit ook de volgorde op het potje? Kruiden uit Zuid Spanje toch?) als ik kruidenmixen maak kijk ik graag op deze site https://tallsay.com/tagged/RobsKruidenmixen de mixen voor de winterse stampotten moet ik nog gaan uitproberenvele kruidenmixen heb ik standaard in potjes/zakjes klaarstaangoedkoper dan in de winkel en je kan ze zelf aanpassen aan je smaak (of die van de gasten) gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Ja, leuk Adriaan..daar doe je wel inspiratie op. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 pompoensoepje met gele currypaste bloemkoolroosjes en een worstje kip
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Aardappel puree met doppertjes
speets Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 De eerste winterwortel (met zeebaars) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Spareribs met gekookte bietjes en een salade van radicchio met nog-niet-echt-rijpe-geitenkaas en appel. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 o die lekkere radichio Jorieke! Je kunt er ook heerlijke risotto mee maken. Wij hebben een grote andijviesalade met sjalot, walnoten en tomaten gegeten. Kruidjes erbij plus wat peperflakes.Verder gekookte Charlotjes en een stukje zalm ingepakt in een mixje van gehakte peterselie, dragon, dille en lekker in de olie gebakken...Gestoofde courgette met tomaten, uien en jalapeño. Straks courgettesoep met kerrie en geelwortel..stukkie butternut die voor de helft verrotte aan de plant. Veel peterselie, knoflook en selderijblad erbij. Staafmixer eroverheen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 andijvieslaatje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten