Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Twee soorten sla, met een eitje van Jorieke en wat gebakken aardappeltjes.

Volgens mij kan ik iedere dag wel sla eten hier, het gaat niet op! De volgende dag staat er weer net zoveel.

Geplaatst:

Ook bij ons nu iedere dag sla, vier soorten maar liefst, uit de koude bak.

En... vandaag quiche gemaakt met de allerlaatste winterpreien!

Nog een dozijn volmaakte preien geoogst, niet te geloven

Geplaatst:

asperges die gisteren niet meer in de quiche konden. Sla voornamelijk uit de kas (AH Moestuintjessla ) Idem rucola.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

gister een slok rabarbersap, uit andere eigen tuin, en ik heb veel rabarber staan, en ik heb een sappan

Geplaatst:

Ik heb afgelopen weekend mijn allereerste oogst uit mijn moestuin gegeten.

2015-05-03-1538611430910592.24

Met de rabarber een taart gemaakt.. en lekker dat ie was..

2015050419210984311430910601.jpg

Never trust a thin cook....

Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..

Geplaatst:

soepje met de laatste droogroenten van 2014

andijviestamp met primeurs, spekjes en een balletje sjonnie boer

rabarber toe

Geplaatst:
Dat is een forse plant! Als je daar komende herfst/winter stukken vanaf steekt, en verderop uitplant, heb je snel een hele rij van dat soort planten

Er staan al een stuk of 5 van deze planten op het terrein (dit is wel de grootste).. die van mij is een erfenis van de vorige "eigenaar" van het lapje grond.

Kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem/haar weg te doen..

Never trust a thin cook....

Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..

Geplaatst:

Groenlofstamppot met spekjes (alleen de groenlof kwam uit de tuin). De eerste keer in mijn leven dat ik groenlof heb gegeten (buiten een paar hapjes van de plant om te proeven)! Dat ga ik vaker doen.

Geplaatst:

Gisteren mijn mond verbrand aan niet goed verhitte brandnetel in de roerbakgroentenmix. Hele avond last van gehad.

Vandaag nieuwe kansen, zelfde pluksnoepbladders mét brandnetels in een groentenmix door een pankoek gedaan en lekker doorgebakken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...