Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het grote ongezonde en gezonde meningen en onzin topic

Featured Replies

Geplaatst:

Dag,

Ik wil toch graag verder praten na het gesprek over resistente tomaten.

Ik wil dan graag praten over :

Verbeteringen

Ontiegelijke slechte ongezonde dingen

WTF onzin

enz enz.

Laat je gedachten de vrije loop....

En uhm, we gaan wél netjes blijven tegen elkaar..

Ik ben benieuwd, Gr Anton

aangepast door Gast

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:
  • Auteur

Nou ik trap af...

Bij onze gemeente kregen we de mogelijkheid om onze containers te laten wassen door een 'erkend bedrijf'...

De reden, omdat de bewoners het afvalwater loosden in putten enzovoorts. En dat is niet zo heel best! Heel veel mensen maken trouwens niet vaak hun container schoon...

Maar nu komt de grap, dit 'erkend bedrijf' loost zijn afvalwater bij ons in het putje, waarna het heerlijk het oppervlaktewater bevuild.. Wat is nu gezonder? En kan het nu nóg gekker? Wat mij betreft schaffen ze het gewoon weer af... Want het is niet alleen de groene (GFT) maar veel vaker juist de grijze (Rest) container die gewassen worden... En wie weet wat voor chemicaliën ze daar voor gebruiken?

Gr Anton

Geplaatst:

Goedemiddag,

zo zag ik gisteren op het nieuws ( plaatselijke zender ) hoe kinderen met hun fietsjes, stepjes en schoeisel door een bak met water moesten gaan om verspreiding van asbestdeeltjes ( Roermond ) tegen te gaan. Op zich een goed idee, alleen werden de bakken naderhand via het rioolputje leeggeschud. WTF, is dit nog normaal !!

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is vaak het werk van ambtenaren toch?

Uhm, ik hoop niet dat er een ambtenaar meeleest... haha..

Maar nee, dit is idd ook weer zo'n belachelijk voorbeeld van hoe het niet moet..

Geplaatst:
Dat is vaak het werk van ambtenaren toch?

Uhm, ik hoop niet dat er een ambtenaar meeleest... haha..

Och...als ik een ambtenaar zou zijn, zou ik hier denken: "Zoiets is het werk van andere ambtenaren".

Een beroep, dat is leuk om grapjes over te maken, maar ik wist echt niet dat ambtenaren een groep mensen is, die je op een hoop kunt gooien. Net zo min als vrouwen, mannen, ouderen, holibi's, niet-holibi's, gelovigen, niet gelovigen, twijfelaars-of-ze geloven, buitenlanders of voetbalsupporters, ecologisch-denkende-tuiniers of spuiters. Volgens mij zijn dat allemaal verschillende mensen! Is generaliseren een beetje erg dwaas.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Haha, Holibi's, Spuiters. Ik lach me rot

Geplaatst:

Er gaan veel dingen zoals ze niet zouden moeten gaan. Zullen we de wereld maar eens verbeteren?

Geplaatst:
  • Auteur

Gaan we doen!!!

Uuhm waar beginnen we?

Geplaatst:

Eh.... bij jezélf toch?

Geplaatst:
Nou ik trap af...

Bij onze gemeente kregen we de mogelijkheid om onze containers te laten wassen door een 'erkend bedrijf'...

De reden, omdat de bewoners het afvalwater loosden in putten enzovoorts. En dat is niet zo heel best! Heel veel mensen maken trouwens niet vaak hun container schoon...

Maar nu komt de grap, dit 'erkend bedrijf' loost zijn afvalwater bij ons in het putje, waarna het heerlijk het oppervlaktewater bevuild.. Wat is nu gezonder? En kan het nu nóg gekker? Wat mij betreft schaffen ze het gewoon weer af... Want het is niet alleen de groene (GFT) maar veel vaker juist de grijze (Rest) container die gewassen worden... En wie weet wat voor chemicaliën ze daar voor gebruiken?

Gr Anton

ha dat zal zo'n zelfde bedrijf zijn als hier bezig is. (dat bedrijf waar je online vooral negatieve dingen over leest, die)

onze containers werden ff gratis schoongemaakt, service van de zaak.

nadeel; de containers waren na het schoonmaken nog ranziger dan ervoor. vooral het handvat wat de medewerker met zijn kleffe handschoenen vast had. ik had serieus zwarte handen van het binnenzetten van de container. de bak stonk naar een chemische citroenlucht terwijl ze naar eigen zeggen alleen reinigen met water.

manlief heeft de container daarna nogmaals schoongemaakt (met regenwater zonder chemische rommel. ken trouwens niemand die de container met chemische middelen reinigt.).

Geplaatst:

Wij reinigen de container nooit, is nooit nodig =) Ookal moet ik daar wel bij zeggen dat er ook weinig zooi los in gaat. Huisvuil zit sowieso altijd in vuilniszakken. Vies spul voor GFT? In een stuk papier (krant o.i.d.) wikkelen doet al wonderen. En daarnaast staan de vuilnisbakken nooit in de zon, scheelt ook.

Geplaatst:
  • Auteur

RounUp. Goed spul hoor!

Mijn buurman op de tuin heeft een hekel aan onkruid. Wie ook niet... Maar je kan schoffelen en je kan spuiten. RoundUp is dan de oplossing.

Hij spuit dan zijn aangetrapte tuinpaadjes in en daar kan bijna geen enkel plantje tegen. Maar ik heb me naar gelachen Hij bluft dan vaak van: "ja ik heb geen onkruid in mijn paadjes"... Maar vorig jaar ging dat echt mis. Nadat hij gespoten had ging het regenen, en goed ook, ik denk dat die rotzooi uitgewaterd is op zijn gewassen, want binnen een dag was al het gewas naast de paadjes zo dood als een pier......

Wie het laatst lacht? Klopt, niet hard maar wel lang...

Ik los dit probleem op door paden te maken van oude steigerdelen, echt geweldig! Je houd altijd droge voeten en het staat nog eens netjes ook. Onkruid heb je dan ook niet

Gr Anton

Geplaatst:

En het cement wat in die steigerplanken zit en nu de grond in spoelt

Geplaatst:
  • Auteur

Ach in onze tuin is kalk niet overbodig hoor, we hebben hier een net te hoge zuurgraad. Maar mijn planken heb ik behandeld hoor....

Ik heb ze geschuurd en gebeitst..

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben eens bij een koppel geweest die vol trots hun siertuintje en grasveldje lieten zien...daarna toonden ze me (ook vol trots )al de gifstoffen die ze gebruikte om hun tuin in orde te houden.

Hebben uitgelegd hoe fout dat wel niet is maar het leek hen niet veel te kunnen schelen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.