Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke kleine ronde pepertjes om te vullen?


berijl

Aanbevolen berichten

ik vroeg mij af, kan je die kleine ronde pepertjes - die je ingemaakt in pot koop om thuis te vullen met kaas oid- ook zelf kweken en om welk soort gaat het dan?

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit forum is een dure hobby....

??????

Of de Peppadew...

Want deze kunt je normaal geen zaad van kopen door patent

 

 

De cherry Bomb en Malawi Peppadew zijn soortgelijke pepertjes. En een dure hobby, elke keer zie ik weer wat leuks en wil ik daar dan ook weer de zaadjes van kopen...

 

Ik begon met alleen gewoon jalapeno pepers en cayenne's en nu heb ik ineens de cherry bomb en habanero''s en scotch bonnet pepers er bij gekocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit forum is een dure hobby....

??????

Of de Peppadew...

Want deze kunt je normaal geen zaad van kopen door patent

 

 

De cherry Bomb en Malawi Peppadew zijn soortgelijke pepertjes. En een dure hobby, elke keer zie ik weer wat leuks en wil ik daar dan ook weer de zaadjes van kopen...

 

Ik begon met alleen gewoon jalapeno pepers en cayenne's en nu heb ik ineens de cherry bomb en habanero''s en scotch bonnet pepers er bij gekocht...

 

Het is ook te zien waar je u zaad koopt BV http://www.easywebshop.com/peperzaden/ van peperliefhebber en zo zijn er nog redelijk vele sites en 100 zaden heb je ook niet nodig .

 

Mijn reactie kwam er vooral omdat je de Peppadew normaal wel kan ruilen maar niet kopen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee jaar Pepadew gezaaid, maar weinig gegeten. Ze rijpen langzaam, vers zijn ze best pittig, naar mijn smaak te pittig voor salade, maar het grootste probleem: nooit genoeg rijpe vruchten op het zelfde moment om een potje te kunnen inmaken (met geitenkaas, jammie). Ik doe steeds maar een paar planten, afgelopen jaar 4 of 5 denk ik, in de volle grond dan. In de vensterbank ging het sneller, maar minder vrucht, bij mij dan, peperkwekers zullen het misschien overvloediger kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook aan pepecchia peper of Bishops Crown(zijn dan weer niet rond maar wel goed te vullen ). De meeste pepers zijn wel goed om te vullen. Je kan het dan zo mild of heet maken als je aan zou durven.

 

En hier kon je ook nog aan deelnemen : capsicum-zadenenvelop-t13937.html (stuur anders maar even een pb ik kan denk nog wel wat regelen ).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...