Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nu nog look planten? (januari/februari)

heavythibaut

Aanbevolen berichten

hallo iedereen

Ik zou dit jaar nog wat look willen telen, voor oogst in juli. Maar ik heb mijn twijfels of het nu nog kan om de teentjes te planten. Ik heb zware kleigrond, en ik heb gelezen dat je in dat geval je look in april/mei moet planten, omdat de look in de winter niet tegen natte voeten kan. Maar ik heb ook nog een andere theorie; namelijk dat als je ze nu nog plant ze 1 grote bol worden in de plaats van een serie teentjes, wat natuurlijk wel de bedoeling is. Lastige situatie dus. Heeft iemand hier ervaring?

dank bij voorbaat

thibaut

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iedereen

Bedankt voor het overvloedig antwoorden. Maar er schoot mij iets te binnen enkele uren geleden. Zou het mogenlijk zijn de look nu in een diepe pot te planten en die vanaf april in vollegrond te planten. Zo kan ik misschien de achterstallige groeimaanden inhalen en misschien nog oogsten in juni-juli

Zou dit lukken, ik wil immers zeker nog voor julie geoogst hebben.

alvast bedankt

thibaut

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 8 maanden later ...

Ik heb dit jaar voor het eerst wat look gezet, geplant in het voorjaar en geoogst in juli, geteeld uit wat knollen die mijn moeder uit Praag had meegebracht. Ze hebben het goed gedaan en ik zou ze nu opnieuw willen planten, maar wat ik me afvraag: waar passen jullie look in tussen de andere groenten? Na welke teelt zet je look, en wat laat je er na de oogst nog op volgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...