Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn planten groeien goed en zeker de helft heeft een aanval van slakken overleefd. Ik had nog extra gezaaid voor noodgevallen maar dat blijkt niet nodig te zijn, er leven er nog een stuk of 10. De extra planten plant ik deze week uit, wellicht zit er nog een reusje tussen tegen die tijd. foto volgt binnenkort.

Geplaatst:

In het reglement staat van maart tot augustus loopt de wedstrijdperiode..betekend dat dat de einddatum 31 juli is? Of is het tot en met augustus?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Twee foto's van mijn koolrabi met een bekertje er bij voor de grootte. Ik vind ze vooral erg mooi om te zien, lekker kleurrijk.

Foto003391311432985547.jpg

Foto003547881432985548.jpg

Geplaatst:

Ik hoop dat m'n hond ze niet gaat uittrekken.

Vorig jaar heeft die al de rode bieten uitgetrokken.

Die zien eruit als een balletje met een flosh:)...net zoals de koolrabi.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Bij mij voorlopig niet schitterend, ze blijven klein. Maar ze hebben dan ook heel wat te verduren gehad, vogels, mieren en slakken. Nu staan ze er weer wat beter bij!

Geplaatst:

Hier is er 1 van de 5 een flinke groeispurt aan het inzetten. Begint al wat te verdikken

Ik heb hem ook laten zien aan de mensen van de tv, dus misschien is.ie vanaf overmorgen op tv te bewonderen

Geplaatst:

hou maar op jongens, want ik ga winnen! ...nouja, misschien een kansje, maar ze doen het echt supergoed!! Ik denk dat deze al bijna niet meer eetbaar is.

IMG2015061315184165521434217400.jpg

Geplaatst:

Die van mij zien er nog niet zo groot uit, maar er begint al wel een bol te vormen.

Mensen die nu al denken te gaan winnen, juich niet te vroeg, het is nog geen augustus en 1 van de spelregels is:

Gescheurde en/of doorgeschoten koolrabi zijn niet toegestaan. Verhoute koolrabi of oogst met slakkenvraat of ander schade door ongedierte is wel toegestaan.

Niet dat ik denk te gaan winnen, het is mijn eerste koolrabi jaar.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik doe niet mee aan de wedstrijd en heb een ander soort koolrabi staan. Maar misschien toch relevant om de vraag in dit topic te stellen. Klopt het dat de "knol/bol" in de lucht begint met groeien en daarna uitgroeid tot op de grond?

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Omdat er maar iemand de eerste moet zijn, bij deze heb ik mijn eerste uit de grond getrokken omdat hij me wel lekker genoeg leek. De dikste heb ik laten staan om nog wat te groeien, maar dan is er in ieder geval 1 meting gedaan.

Zo zag hij eruit net nadat ik hem uit de grond trok

IMG2015062015595712111434811233.jpg

Ontdaan van z'n bladeren woog hij 222 gram

IMG2015062016161061421434811238.jpg

En hij was precies 8 cm breed

IMG2015062016192753821434811242.jpg

Rauw smaakt hij naar radijs, kzal eens zien wat ik ervan ga kokkerellen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...