Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2015 – Koolrabi


Jorg

Aanbevolen berichten

Oh Jorieke wat een rotzakken die mieren!

 

Liekie: stoer hoor, als eerste! Ik hoop dat hij lekker smaakt.

 

Enne ik weet nu nog steeds niet of de wedstrijd tot eind juli of tot eind augustus duurt..dat heb ik vast over het hoofd gezien

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon me deze middag ook niet bedwingen en de eerste geoogst. Eerste keer koolrabiteelt en smaakt naar meer.

Is er eigenlijk een manier om te zien of ze volledig volgroeid zijn of is dit puur op gevoel?

 

IMG2015062018133072501434829708.jpg

Blijkbaar ben ik al dingen vergeten te fotograferen voor de wedstrijd maar het is gelukkig niet het enige exemplaar. Kan nu geen foto's meer maken want het is ondertussen al opgegeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat een monster!! Heeft die soms krachtvoer gehad ofzo?? En hij ziet er ook nog goed uit van binnen. Was hij lekker?

 

Overigens vraag ik me nu wel af in hoeverre de bladeren verwijderd moeten zijn bij het wegen. Tot op de bol? Kuifjes mogen erop staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liekie,

 

Ik had idd wat meer loof eraf moeten snijden, en het meten is ook niet helemaal recht.

Hij was erg lekker, lijkt of ze minder snel houterig worden dan de witte variant.

Een goede try out.

Ik geef veel compost, rockdust, en wat koemestkorrels.

Maar ik heb geen idee tot wanneer je de koolrabi kan laten staan totdat hij barst of scheurt.

Er kan nog van alles mis gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede grootste koolrabi is tijdens de regen van vandaag een stengel kwijtgeraakt en heeft er een wonde. Mogen dergelijke koolrabi's meedoen?

Dit is de eerste koolrabi die ik ga eten!

Hij is heel sappig.

kDzgyGL.jpg?1

iMxw1nY.jpg?1

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ga ik hier nog is een foto van mijn koolrabi posten, ben er al een week of 2 niet meer naar gaan kijken met mijn fototoestel foei. Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze het doen zo tussen de erwten tgov de andere hier op het forum.

 

edit: het is veel te warm om de tuin in te gaan foto zal dus wat later komen.

 

Ps: Ik zal volgende woensdag bij de tv opnames erg mijn best doen om er ergens tussen door te floepen dat die meedoet aan de wedstrijd

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de onduidelijkheid. Met tot Augustus heb ik oorspronkelijk tot en met augustus bedoeld. Maandag 31 augustus is de einddatum.

 

Eens zien wat het warme weer (en de regen daarna?) gaat doen met de groeiende koolrabi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste koolrabi tot nu toe is gescheurd.

Ik heb er 2 in de backup (die ook wel flink zijn)

Dus pas op met het hete weer en water geven.

Ik neem aan dat deze scheur gediskwalificeerd betekent als het je wedstrijdkoolrabi is?

Maar hij ziet er nog prima uit van binnen dus lekker smikkelen vanavond.

IMG220035481435918282.JPGIMG219968761435918277.jpgIMG220137441435918287.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste koolrabi tot nu toe is gescheurd.

Ik heb er 2 in de backup (die ook wel flink zijn)

Dus pas op met het hete weer en water geven.

Ik neem aan dat deze scheur gediskwalificeerd betekent als het je wedstrijdkoolrabi is?

Maar hij ziet er nog prima uit van binnen dus lekker smikkelen vanavond.

IMG220035481435918282.JPGIMG219968761435918277.jpgIMG220137441435918287.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...