Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2015 – Koolrabi


Jorg

Aanbevolen berichten

Mijn grootste koolrabi was zeker nog niet verhout. Zal kleiner best smakelijker zijn geweest. Ik heb de helft van het zaad maar gebruikt en geheel voor de wedstrijd. De andere helft gebruik ik volgend jaar om wel op te eten.

Heel stiekem denk ik dat de prijs van een postzegel voor een deel van de niet inzenders de reden is geweest om mee te doen. Veel onbekende namen ook, van mensen die nauwelijks iets posten.

Een maandje langer kunnen inzenden zal ook wel enige inzendingen kunnen schelen. Ondanks dat er weinig groeide aan mijn koolrabi in augustus.

 

Ik hoop volgend jaar op een wedstrijd met wat meer enthousiasme. En wat meer hulp voor mensen met problemen. Het organiseren van een wedstrijd is enorm veel werk.

Ik heb er van genoten, dus ik dank Jorg voor de organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik was van half juli tot eind augustus niet veel thuis, ik was grotendeels in Zweden en verder had ik problemen met mijn lijf, dus ik heb niet geoogst en gewogen. Ik had nog gehoopt dat de inzenddatum eind september was, maar nu ik hier kijk blijkt dat het helaas inderdaad toch eind augustus is. Ik heb me bijgelezen in dit topic en wil hierbij de winnaars feliciteren. En vooral Jorg bedanken!

 

Ik wil nog even aanhaken op het feit dat veel mensen niet mee hebben gedaan. De voorwaarde voor de wedstrijd was dat je een foto van je koolrabi hier zou posten. Er is niet gezegd dat de voorwaarde was dat je ook een foto van het wegen moest plaatsen. Ik zelf heb bijvoorbeeld in het begin een of meerdere foto's geplaatst van mijn koolrabi's. En daarmee heb ik aan de gestelde voorwaarde voldaan. Er zullen meer mensen zijn waarvan gedacht wordt dat ze zich niet aan de spelregels hebben gehouden, maar die weldegelijk (eerder) een foto geplaatst hebben. Als een voorwaarde is dat er een foto van het wegen komt, moet dat duidelijk vermeld worden vind ik. Nu telt men alleen die mensen waarvan het gewicht van de koolrabi bekend is, als mensen die voldaan hebben aan de wedstrijdeisen.

 

Ik heb nog 2 foto's van mijn wedstrijd-koolrabi gemaakt. Ik vond het heel leuk om mee te doen en ik heb tot aan mijn vakantie alles met grote belangstelling, en verbazing over de al grote koolrabi's van anderen, gevolgd. Mijn eigen koolrabi's namen vlak voor mijn vertrek naar Zweden een groeispurt, maar daarna heb ik het dus helaas niet meer kunnen volgen. Dat vond ik wel jammer.

 

Ik hoop volgend jaar weer aan een wedstrijd mee te mogen doen en niet geroyeerd te worden omdat de regels opeens veranderd worden. Ik had er veel plezier in en heb met mijn foto van juli aan de voorwaarden voldaan.

 

IMG706048811443468660.JPG

IMG706177731443468661.JPG

 

Een lange en een dikke koolrabi. De foto's zijn van 2 weken terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een lange koolrabi, zo heb ik ze nog niet gezien

 

de regels zijn niet veranderd hoor.

de discussie die je aanhaalt ging over mensen die niets insturen en zich niet hadden afgemeld. daar val jij dus niet onder.

Echter om mee te dingen naar de prijs moet er worden voldaan aan het wedstrijdreglement, het wegen en meten van de koolrabi+foto. dat lijkt me logisch toch? ook die regels zijn niet veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regels zijn echt tussentijds niet verandert hoor, dat van die foto's staat duidelijk in het openingstopic, evenals de einddatum. Overigens had ik het ook fijner gevonden als de einddatum eind september was geweest, maar dat wist ik van te voren en als je ervoor kiest mee te doen moet je je daar nu eenmaal aan houden.

Jammer dat je niet in hebt kunnen zenden, die hele discussie gaat inderdaad niet over jou, want jij hebt wel actief meegedaan en je kan nou eenmaal moeilijk uit Zweden komen rijden om even een koorabi te oogsten

Maar ik blijf het raar vinden dat ruim 1/3 van de deelnemers wel de zaden heeft ontvangen maar gewoon niets meer van zich heeft laten horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als iemand wel meedoet, maar geen enkele foto plaatst, wat een voorwaarde is, en niets van zich laat horen, is dat inderdaad vreemd, zeker als het er zoveel zijn.

 

De discussie ging over dat er 15 mensen waren die zich aan de regels gehouden hadden. Als ik kijk naar pagina 1, dan zijn er 15 mensen die een gewicht en maat hebben doorgegeven. Aangezien ik geen gewicht heb opgegeven, kreeg ik de indruk dat ik dus niet tot de 15 mensen behoor die zich aan de regels gehouden hebben. Vandaar dus dat ik de indruk had dat ik nu tot de categorie behoor die de kans loopt een volgende keer geweerd te worden, terwijl ik me wel aan de spelregels gehouden heb. En dat zou ik jammer vinden, want ik had er veel plezier in, ook al wilde mijn koolrabi niet zo hard groeien als ik hem toefluiserde. Fijn om te horen dat ik nog steeds niet tot de niet-aan-de-spelregels-houders behoor.

 

Mijn lange koolrabi is inderdaad lang en smal. Ik zal hem eens meten als ik weer op de tuin ben (de komende dagen moet ik werken). Ik vermoed dat hij te houtig is, maar de dikke heeft denk ik nog wel een goed deel binnenin, dus die ga ik nog pogen te verorberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaten er wellicht bij de niet-inzenders veel mensen die verder nooit hier op het forum komen...? Die dan dus eigenlijk alleen maar zaadjes kwamen halen?

 

Als dat zo is, is het misschien een idee om alleen mensen mee te laten doen die al een bepaald aantal posts hier op het forum hebben, zodat alleen actieve forumleden mee kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker van plan hem te wegen. Ik wacht met oogsten tot na de vorst. Ik heb namelijk nog zoveel te oogsten en in te vriezen voor de winter, dat ik alles laat staan wat tegen een beetje vorst kan. Hij groeit nu toch niet meer, hij lijkt al een tijdje stil te staan, dus het gewicht zal aardig in de buurt van het oorspronkelijke gewicht van een maand geleden komen. En dat is niet zo heel veel, als ik andere inzenders bekijk. Maar toch leuk om te weten hoe laag ik naar schatting in de rij ben beland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

Zoals beloofd de foto van de wedstrijdkoolrabi na de vorst. Hij is niet meer gegroeid sinds de laatste foto. Ik heb hem vandaag soldaat gemaakt. Hij was nog steeds niet houtig. Maar wel VIES. Bitter met een vieze nasmaak. Ik heb hem weggegooid. En dat doe ik niet snel met groente, want ik moet er van leven. Ik verdraag geen groente uit de winkel, omdat er een stof in voedsel komt als het ouder wordt, waar ik niet tegen kan. Maar dit kreeg ik niet door mijn keel.

 

Het gewicht was 1228 gram.

 

koolrabi-2015-1625591454009460.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Kibas, jammer dat'ie niet lekker meer was. Toevallig heb ik er vorige week ook nog één gegeten, die was wel nog lekker maar nog kleiner dan een tennisbal.

 

En over teeltwedstrijd gesproken, hopelijk dit jaar weer iets anders? Ik hoop stiekem nog steeds een beetje op die Armeense komkommer die zo lang kan worden

Er is nog geen topic over teeltwedstrijd 2016 toch, of heb ik dat over het hoofd gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gewoon dit jaar de koolrabi wedstrijd doen omdat ik door de bekende omstandigheden vorig jaar heb moeten overslaan. Lekker Puh. Voordeel is dat ik al weet hoe groot en zwaar de mijne moet gaan worden.

 

Ben wel benieuwd ook naar waar het strijdtoneel zich seizoen 2016 zich gaat afspelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Oh! Ik heb helemaal niet meer gereageerd besef ik mij. Mijn plantjes zijn wel ontkiemd, maar de meesten stierven en tijdens mijn drukke OKids weken hebben de luizen de rest gepakt. Ik wou dat de buurtmoestuin eerder klaar was.

 

Hoe zit het eigenlijk met de teeltwedstrijd 2016?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...