simke Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 Zo en Simke heeft op 14-4 de koolrabi's zaden en de grond gestopt. En de zaden lief toe gesproken. En wel ja het heeft geholpen. Vandaag zijn de kleine kiembladjes te voorschijn gekomen.Zo ik kan mee doen in de wetstrijd. Foto volgt nog. Quote
Itoero Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 De komende dagen gaat het regenen, als die regen voorbij is, gaat de koolrabi de tuin in. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Itoero Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Ze werden te groot dus ik heb ze in de tuin geplant.Ik hoop dat ze de wind van de komende dagen overleven. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Magnolia83 Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Excuus, topic vervuiling, maar wat leuk!! Ik wil ook meedoen maar ben natuurlijk rijkelijk te laat. Succes iedereen! Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes
Uppy Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Na 2 weken buiten zien ze er zo uit. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
grassprietje Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Wat groot zijn ze al!! Ik baal ervan dat ik zo weinig tijd heb voor de tuin want mijn koolrabi heb ik een beetje verwaarloosd. Wat zullen deze over een tijdje lekker smaken:mrgreen: Quote
Liekie Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Die van mij heb ik vandaag uitgeplant. Wel 3 stuks (het voorzaaien was een experiment, meestal zaai ik ze direct in de volle grond) Quote
Nasuada Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Door alledrukte op het werk en met de verbouwing ben ik de koolrabi glad vergeten. Zou ik ze nog kunnen zaaien? Zo ja het best in volle grond, in de kas of binnen?Grrrrrr ik baaaaaal dat ik te laat ben. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Piroska Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Ik heb een gedeelte in maart gezaaid en inmiddels uitgeplant, en de rest 10 dagen geleden gezaaid, die groeien al goed. Volgens mij kan je best nu nog zaaien hoor. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Piroska heeft gelijk Nas..gewoon zaaien. Misschien ter plekke, dan hebben ze geen achterstand van het verplanten... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Super. ..ik ga het gewoon proberen Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Ter plekke gezaaid in april... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 oowwjee de strijd barst los ik ben wel nieuwsgierig naar andere foto's.Die van mij zitten 2 dagen net in de volle grond dus ik laat het nog even afweten. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Itoero Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Op 10 maart gezaaid. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
geertlaurent Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 De 'laat' maar ter plaatse gezaaide exemplaren zien er erg goed uit Hier is de voorzaai vandaag de volle grond in gegaan, stonden al zeker 2 weken klaar in de tuin in hun zaaibakje hopelijk helpen de erwten (goede buren) een handje om ze terug voluit te groeien. Zal proberen er morgen aan te denken foto's te maken. Quote
hoekman Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Ik heb ze ook direct in de volle grond geplaatst. Een recente foto heb ik niet, maar ze zijn nog kleiner dan appelvrouw ze heeft.Het zaad was zeer kiemkrachtig. Het halve pakje gezaaid en nu ongeveer 30 planten rijk.Helaas staan ze niet op de meest gunstige plek. Alle kruisbloemigen hebben dit jaar de slechtste plek qua schaduw.Meedoen aan de wedstrijd is mooier dan winnen.Dat zal mij toch niet lukken. Quote
magicjantje Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Het mooie bakje met mini koolrabi's was gevallen. Gelukkig had ik nog een half zakje zaad.Vorige week in de volle grond gezaaid, en nu maar weer afwachten. Quote E fructu arbor cognoscitur
Itoero Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Moet je koolrabi aanaarden zodat het bolletje net boven de grond groeit of maakt dat niet uit? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Je moet aanaarden tot ruim boven de knol Itoero Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geertlaurent Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Erg mooi loes doet me eraan denken dat ik hier ook nog foto's moet posten: Quote
Deborah Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Hierbij mijn eerste foto Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Itoero Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Je moet aanaarden tot ruim boven de knol Itoero Wat een goed advies! Mijn paarse koolrabi is bijna op oogstgrootte, ze meten al 5 a 6 cm.Ik ga nu een 2-2-2 organische meststof oppervlakkig inwerken.Ik ben benieuwd. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
kenbeimer Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ze gingen mij allemaal kapot bij verspenen. Nog een nieuwe zaaironde geprobeerd, maar als die niet aanslaan geef ik het op. Koolrabi vind ik nog niet erg interessant om eerlijk te zijn. Heb nog wel 2 preitjes van vorig jaar staan. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
hoekman Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Zo eindelijk eens een foto gemaakt. Ja hij is nog klein, maar ik ga toch niet voor de winst. 5 a 6 cm geloof ik niet. Kom maar op met dat bewijs.Ik heb ongeveer 30 van zulke planten. Een deel verplant en een deel staat op de plek waar ze zijn gezaaid. De verplante zijn iets kleiner, maar hebben het allemaal gehaald. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.