helena Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Wat grappig, krijg net van ons moeder wat heilige boontjes om te zaaien. Ieder boontje heeft een eigen figuurtje wat lijkt op een engeltje. Weet er verder nog niet veel van maar ga deze eerst eens in de week zetten om daarna te gaan zaaien/ planten. Tegen een ruwe stok zodat ze kunnen klimmen, heb ik begrepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Yep die heb ik ook gezaaid, leuk zijn die oude soorten o.a met hun namen. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 9 mei 2011 Hans, weet jij hier de officiële naam van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Even een afbeelding gezocht: wat een leuke dingen!!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Ja zelf noem ik het monstrans boontjes ik geloof dat een monstrans een voorwerp is uit de katolieke kerk en dat lijkt op de afbeelding op de boon,en dan via link met de kerk weer aan naam heilig boontje komt, maar zie er ook ergens wel engel/vleugeltjes in.latijnse naam ; Phaseolus vulgaris 'monstrans Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Tegen een ruwe stok zodat ze kunnen klimmen, heb ik begrepen.Heilig boontje heb je als stamboon en als stokboon. aan de boontjes kun je dat niet zien. Het zou op het zakje met zaad moeten staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 RvO dat wist ik weer niet nuja ik dacht dat het ergens tussen stam en stok zat 80 cm en heb chrysantengaas gespannen ik ben benieuwdof dat dan gaat werken Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Ja zelf noem ik het monstrans boontjes ik geloof dat een monstrans een voorwerp is uit de katolieke kerk en dat lijkt op de afbeelding op de boon,en dan via link met de kerk weer aan naam heilig boontje komt, maar zie er ook ergens wel engel/vleugeltjes in.latijnse naam ; Phaseolus vulgaris 'monstransYep, een monstrans is een onderdeel uit het liturgisch vaatwerk. Er wordt een heilige hostie in bewaard. Meestal is het zo'n ding met zonnestralen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Compleet nieuw voor mij... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Compleet nieuw voor mij... Man is van huis uit katholiek. Ikke niet maar heb wel een soort fascinatie voor het katholieke geloof. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 Nou daarom is de boon dus extra leuk door het verhaal en dan hebben jasmin en ik ik tenminste een x een echte monstrans gezien.ik zou denken het is een spiegel was, of een speciaal ding om zonlicht op te vangen te weerkaatsen. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 9 mei 2011 Share Geplaatst: 9 mei 2011 ik zou denken het is een spiegel was, of een speciaal ding om zonlicht op te vangen te weerkaatsen. Teveel naar die onmogelijke avonturen-schatzoekfilms gekeken?à La Indiana Jones Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 9 mei 2011 Met het weken van de boontjes ( 7 stuks; bijbels getal veranderde de kleur. Heb er helaas geen foto van gemaakt maar de zgn. vleugels en "standaard" werden blauw. Of de kleur werd intensiever, wat ik niet kon zien, kan ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 Hoe eet je deze boontjes als ze volgroeid zijn vraag ik me afik bedoel zijn het verse bonen of droogbonen groetjes Meekje Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 14 mei 2011 Goede vraag, daar ben ik nog niet achter. Wacht nog steeds tot ze opkomen..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 Beide. Net als eigenlijk alle bonen Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 Ow...ik wist helemaal niet dat je alle bonen vers of droog kunt eten...Ik koop wel eens bruine, witte, kidneybonen en kikkererwten maar dat is het eigenlijk wel. Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
veuvecouderc Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 Ow...ik wist helemaal niet dat je alle bonen vers of droog kunt eten... Ik wist helemaal niet dat je welke boon dan ook droog kunt eten lijkt mij heel onaangenaam (en slecht voor je tanden...) Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2011 Share Geplaatst: 15 mei 2011 Flauw Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 15 mei 2011 Share Geplaatst: 15 mei 2011 Ow...ik wist helemaal niet dat je alle bonen vers of droog kunt eten... Ik wist helemaal niet dat je welke boon dan ook droog kunt eten lijkt mij heel onaangenaam (en slecht voor je tanden...) Vandaar de toestand van m'n gebit! Hihihi..ik heb ook een (mannelijke ) kennis die droogkokende rijst zonder water op het vuur zet Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2011 Share Geplaatst: 15 mei 2011 Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 7 oktober 2011 Heb inmiddels gehoord dat er én boontjes met een monstrans zijn maar andere hebben een afbeelding als een engeltje; een andere soort dus. Hopelijk krijg ik deze soort dit of het volgende jaar. De heilige boontjes hebben het prima gedaan, zijn inmiddels geoogst en liggen te drogen. Kan nu wel de opbrengst tellen: edit: uit 7 boontjes zijn 112 peulen gegroeid waarin gem. 6 bonen zitten. zeg dus een vermeerdering van bijna 100% op 160 vierkante cm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 7 oktober 2011 Share Geplaatst: 7 oktober 2011 Dat is een vermeerdering met bijna 10.000% 100% is 14 boontjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 7 oktober 2011 10.000 % ?, ik ga akkoord Dacht zoiets van 7 bonen worden er zo'n 700; = X 100 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 7 oktober 2011 Share Geplaatst: 7 oktober 2011 Ik heb wel met een engeltje erop Heb er 6 gepoot en daarvan veel verse boontjes gegeten die smaken nog lekkerder dan sperziebonen.Daarna wat uitgepelde bonen gegeten, ook smakelijk ...De rest als droogbonen gehouden en dat zijn er nog heeel veel! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.