Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ervaringen met "blauwe bes" Pink Lemonade


japie101

Aanbevolen berichten

Ik heb gezocht naar ervaringen met deze blauwe bes, die niet blauw is, maar er lijken wel een aantal forumleden eentje te bezitten, maar geen zinvolle ervaringen, vandaar deze topic, wie heeft er ervaringen?

 

Smaak, winterhardheid, grootte van de struik, etc...

 

Alles is welkom.

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er een staan nu voor het 3e jaar.

hij blijft bij mij grotendeels nog in blad staan en zit al vol met nieuwe knoppen.

we hebben nog niet echt een winter gehad maar denk dat je geen problemen gaat gaat krijgen met deze.

hij is bij mij wat wilder van vorm dan de normale blauwe bes.

de vruchten smaken ook anders maar niet slecht,

wel vind ik de kleur een stuk minder dan die op het kaartje stond

er zit wat roze in maar meer een wit met een vleugje roze

 

persoonlijk vind ik hem een stuk minder dan de andere blauwe bessen die ik heb staan

 

 

groet john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwa gebruikerservaring kan ik me bij John aansluiten. Ook mijn plant gaat nu het 3e jaar in. Er zijn nu veel bloemknoppen aanwezig. Vorig jaar slechts een enkele bes. Ik had begrepen dat het een kruising tussen corymbosum en een andere Vaccinium zou zijn. De smaak komt niet overeen met corymbosum. Misschien bestuift deze plant m'n blauwe bessen. Met dat in m'n achterhoofd heb ik 'Pink Lemonade' bijgeplant. Baat het niet schaad het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze plant ook al drie jaar staan en heeft al wat vrucht gedragen en ik vind ze zeer lekker van smaak ze zijn de zoetste van alle blauwe bessen die ik heb staan en ik heb ondertussen 12 rassen staan. Ze blijven wintergroen en ze zijn hier ook winterhard. Alleen de kleur is inderdaad niet heel rose, de grote van de bes valt ook goed mee alleen valt hier de kwantiteit wat tegen tegenover mijn andere rassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Manowar,

Je hebt er al 12 . Heb je misschien Darrow en Elisabeth. Zo ja, wat vind je van deze rassen?

Bij voorbaat dank

 

 

Nee Sorry die heb ik niet .

ik ga eerst de rassen uitproberen die ik nu heb staan ,moesten er daar enkele bij zijn die niet voldoen of mij niet goed aanstaan dan gaan die er gewoon uit .

Zo heb ik Nui, Chandler, Spartan en Reka die voor grote bessen zorgen.

Northcountry, Sunshine bleu, Embleu die hebben dan weer kleinere struikjes en kleinere besjes.

het ras Hortbleu petit geeft 2x bessen op een jaar.

Pink lady heb ik dan weer om de (wit)roze besjes.

verder nog Bleucrop , goldtraube ,patriot en nog enkele waarvan ik geen naam weet.

De echte blauwe bosbes ga ik binnenkort nog aan het lijstje toevoegen maar dat is een moeilijke schijnt ,een uitdaging.

Darrow zou denk ik perfect bij het lijstje grote vruchten kunnen staan en van elisabeth heb ik ook al enkele goede reacties gelezen.

Ik heb nog niet van alle rassen bessen kunnen proeven deels omdat sommige struiken nog te jong zijn.Eigenlijk kan je stellen dat de meeste bruikbaar zijn het hangt gewoon af wat je zelf lekker vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Heb ook de Pink Lemonade staan (2j) en elk jaar heb ik meer bessen. Volgende winter ga ik deze korter snoeien.

De bessengrootte zijn vergelijkbaar met de Goldtraube 71 bij mij. Kwa smaak is hij anders dan de klassieke corybosum maar wel lékker. Eigenlijk even lekker zoet maar anders

 

En idd Elisabeth en Darrow zijn de moeite

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

We hebben ook de pink lemonade blauwe bos bes staan.

1 plant voor het derde jaar en afgelopen voorjaar er nog maar 1 plant bijgekocht.

De oudere bosbes gaf dit jaar vrij veel bosbes van een goede tot lekkere smaak.

Echter komend seizoen verwacht ik echt veel blauwe bessen gezien de nieuwe aanwas aan hout er in 1 jaar es bijgekomen.

Ik vind het een echt heel mooie struik voor potplant, mooi talrijk veel bloemen, makkelijk te leiden en geen ziekte problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...