Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Klimmende Winde


dennislp

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb hier een zakje met 75 zaden van een klimmende winde, volgens de verpakking een mix met meerdere soorten/kleuren, maximale lengte van 250cm.

 

Deze wou ik naast het huis ook gaan zaaien, tegen een kaal hekje van gaas. Hoeveel zaadjes heb ik ongeveer nodig per m²?

 

En het is denk verstandig om ze eerst in bakjes te zaaien? Om even minder risico te lopen met slakken en droogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winde in de tuin die je gaat zaaien? Ik zou zeggen 1 zaadje en voor je t weet blijf je t afknippen en uit de grond trekken

Mooi als muurdecoratie misschien maar hier in de tuin was het een ramp, en eigenlijk nu nog. T komt hier van de buuv haar tuin (die doet werkelijk helemaal NIETS aan haar tuin) naar de mijne en er is voor mij niet vanaf te komen omdat de buuv er niets aan doet

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooi, maar inderdaad een ramp, op 1 deel van de tuin groeit het bij mij ook (witte), pokke spul, niet weg te krijgen! De zaadjes van de blauwe winde niet stiekem in je mond stoppen he Dennis!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaden van de blauwe klimmende winde zouden dezelfde werking hebben als de hallucinogene paddestoel ololiuqui. Als er geen paddestoelen waren, gebruikten de Indianen deze zaden om in een trance te komen.

 

Ik denk dat Koert daar op doelde.

 

Dus als Dennis binnenkort met allerlei verlichte ideeën aankomt, weten we waarvan hij heeft gesnoept.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaden van de blauwe klimmende winde zouden dezelfde werking hebben als de hallucinogene paddestoel ololiuqui. Als er geen paddestoelen waren, gebruikten de Indianen deze zaden om in een trance te komen.

 

Ik denk dat Koert daar op doelde.

 

Dus als Dennis binnenkort met allerlei verlichte ideeën aankomt, weten we waarvan hij heeft gesnoept.

 

Aha helemaal duidelijk dan.

Helaas heb ik alle blauwe winde zaadjes gezaaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik denk dat in bovenstaande discussie de klimmende winde met de heggewinde/haagwinde wordt verward. Die laatste heeft meestal witte bloemen, is overblijvend en heeft ondergrondse uitlopers en kan zich erg uitbreiden en soms borderplanten verstikken. De klimmende winde heeft meestal vrij grote paarse of blauwe bloemen + wat groter blad en is een eenjarige klimplant die zich via zaad verspreid. Wordt vaak gezaaid tegen een klimhek of gaas. Erg mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...