Waaslander Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Paprika Lipari F1 gezaaid op 11-2 in propagator op 11-2 26°C had ze eigenlijk al opgegeven gisteren begon 1/2 te ontkiemen . Quote
Mari Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Tomaat 'Kumato' opkomst 4/4gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet, kieming na 5 à 6 dagenTomaat 'Datterini' opkomst 3/3gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet, kieming na 4 à 6 dagenTomaat 'Varenblad' opkomst 3/4gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet, kieming na 5 à 7 dagen Quote
Waaslander Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Money Maker 2/2coeu de boeuf (mari) 2/2piros (van derwal) 2/2roma (aveve) 2/2roma candle 1/2 Gezaaid 21-2 verwarmd 24°C en allen opkomst rond de 5 dagen .Toestand vorige week https://www.moestuinforum.nl/hoe-gaat-het-met-je-zaailingen-t12367-260.html#p265370 . Staan er tussen de rest van de 26 soorten . Juist slechte uitkomst van meikoning sla gezaaid op 11-2 in koude serre in volle grond een gans rijtje maar een 5 tal uitgekomen . Zaden dit jaar aangekocht en deel van zaden in enveloppe 1 gestoken . Quote
Mari Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Olijfkomkommer: opkomst 3/3binnen voorgezaaid, kieming na 9-10 dagen Spaghettipompoen: opkomst 2/2binnen voorgezaaid, kieming na 8-9 dagen Mexicaanse dragon: opkomst 10/14binnen voorgezaaid, kieming na 7-10 dagen Quote
geertlaurent Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Olijfkomkommer 6/6Voorgezaaid binnen en al na 5 dagen boven Phacelia (groenbemester) 100?/100?Buiten gezaaid als bijenplant, na 14 dagen boven Quote
Ktrijn Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Spaghettipompoen was hier 0/4Courgette ronde van nice: 1/2Ik heb deze week de struikboon Amethyst gezaaid, daar wacht ik dus nog op! Ik zie ook dat ik geen update meer heb gegeven van de pepers en paprika's.De Fresno is 2/2 opgekomen.Bij de puntpaprika: 2/4Paprika blauw: 1/2 Quote
geertlaurent Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Courgette ronde de Nice hier 1/1wzs de enige courgette, /pompoen die hier opgekomen is Quote
Mari Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Had ik die ronde de Nice erbij gestoken?Bij mij is er maar 1/2 opgekomen Quote
Wokfish Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 Paprika blauw gaat hier goed hoor. Ze zijn al groot en blauw (zwart?).Wanneer zouden ze rijp zijn? Ze zijn nu 5 cm breed en 10 cm lang, helemaal donker gekleurd Quote
perk Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 de zoete punt draagt maar ze worden nog niet rood Ik had ook tomaten (naam ontsnapt me, zou 'money maker' of 'alicante' kunnen zijn) en daar hebben we al veel van geoogst.de olijfkomkommer (4 zaadjes) zijn allemaal uitgekomen en dit weekend moet ik ze uit de naburige bonenstaken halen want ze woekeren hard nu. P. Quote
Waaslander Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Paprika blauw gaat hier goed hoor. Ze zijn al groot en blauw (zwart?).Wanneer zouden ze rijp zijn? Ze zijn nu 5 cm breed en 10 cm lang, helemaal donker gekleurd Ik heb er hier ook een plant van staan en enkele planten daar naast Paprika Nocturnehttp://www.mooiemoestuin.nl/ Ik vermoed dat het wel eens dezelfde zou kunnen zijn .Sorry rechtstreekse link plaatsen lukt niet dus even bij zoeken "Nocturne" invullen Quote
Ktrijn Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 Ik heb de paprika blauw naast de purple bell staan en ik dacht ook al dat het dezelfde,zouden kunnen zijn! Quote
geertlaurent Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Hier waren er van de 5 tal zaden 3 boven gekomen, heb er 2 weggegeven en 1tje staat tussen de andere paprika's maar staat er wat slecht. Straks toch is proberen om die om te potten naar een eigen potje nu ook weer dat die goed gaan Quote
simonvb Geplaatst: 18 augustus 2015 Geplaatst: 18 augustus 2015 Ik heb vandaag de eerste peper van de adjuma ( mme jeanette) geoogst (opkomst was 2/2 trouwens), maar deze was totaal niet straf, smaakt zoals een paprika. Als ik google op afbeeldingen lijkt het wel op de peper. Nog mensen hier last van? Quote
simonvb Geplaatst: 29 augustus 2015 Geplaatst: 29 augustus 2015 De oranje hebben echt niets van strafte, vraag me nog steeds af of de benaming wel correct was (adjuma of mme jeannette).Opkomst Yellow Fresno (1/1) staat in volle grond en gisteren de eerste twee pepers daarvan geoogst, straffer dan verwacht. Opkomst Hema Cayenne peper (langwerpige) (1/1) in pot, al redelijk wat pepers van geoogst en nu aan het drogen aan een touwtje. Quote
Ktrijn Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Die adjoema/mme jeannette zaadjes waren van het merk Buzzy seeds. Bij mij zijn ze nog niet rijp dus ik kan nog niks zeggen over de hitte hier. Quote
Wokfish Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 De blauwe paprika wordt dus blijkbaar ook gewoon rood als je ze laat hangen! Ze doen het goed hier! Spaghettipompoen heeft veel last van meeldauw, maar toch al 3 kunnen oogsten. Quote
Stan Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Adjoemba is normaal gesproken van een zelfde hitte klasse als de madam en habanero(buiten de Red Savina). Eigen kweek kan milder zijn maar zeker nog zeer pittig en erg veel smaak. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Erny Geplaatst: 31 augustus 2015 Geplaatst: 31 augustus 2015 Ik herken in die oranje géén madamme Jeannette... kleur en vorm klopt niet.En zie er zelf ook geen Adjoema in... Hoe ruiken ze? En de rode "Hema"pepers lijken niet op een "standaard" Cayennepeper... Zijn niet puntig, veel te stomp... maar misschien is het wel een Cayennevariant die ik niet ken. Ze blijven natuurlijk wel mooi. Quote
lovebug356 Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 De oranje hebben echt niets van strafte, vraag me nog steeds af of de benaming wel correct was (adjuma of mme jeannette).Opkomst Yellow Fresno (1/1) staat in volle grond en gisteren de eerste twee pepers daarvan geoogst, straffer dan verwacht. Mijn Adhuma/Jeannette pepers van de zadenenveloppe zien er zowel van kleur als vorm anders uit, eerder zoals de foto in deze link. De zaden waren volgens mij dus wel een van de twee, al kan ik ook op zicht (en via de info op internet) niet echt zeggen welk merk het nu echt is. Ik zal straks eens een foto maken hoe de mijne er nu uitzien. Quote
Erny Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 De pepers op die gelinkte afbeelding zijn ook géén Jeannetjes... Quote
lovebug356 Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 Ai, dan wordt het moeilijk voor mij . In ieder geval zijn de pepers op deze foto wel degene uit de enveloppe. Kan iemand zien wat deze zijn? Quote
Waaslander Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Ai, dan wordt het moeilijk voor mij . In ieder geval zijn de pepers op deze foto wel degene uit de enveloppe. Kan iemand zien wat deze zijn? Bij mij ziet de plant en de groene vruchten er net het zelfde uit. Onduidelijkheid van juistheid van het ras was er al van in het begin ,maar lijkt mij zeker een chineese soort. Quote
Ktrijn Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 Dat zijn adjoema's, maar niet de gele die op het zaadzakje stonden, het is de rode versie lijkt mij.Bij Buzzy Seeds durven ze wel... Rode adjoema's verkopen als gele madame jeannettes? Die gele pepers weet ik ook niet, als die uit mijn zakje kwamen zat er echt wel verschillende rommel in... Ben je zeker dat je niet de Fresno yellow hebt gezaaid? Die hebben amper hitte en zaten ook in de envelop. Die rechtse peper lijkt daar wel op! Quote
simonvb Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 Die éne gele peper is ook de Fresno Yellow, misschien niet zo slim om ze beiden tezamen op de foto te zetten maar had deze gebruikt voor een dipsaus. Dacht dat de tekst onder de foto voldoende duidelijk ging zijn. De oranje pepers hebben wel een zeer uitgesproken aroma en zijn zeer mild, dus toch lekker bruikbaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.