dirk71 Geplaatst: 7 februari 2015 Share Geplaatst: 7 februari 2015 (aangepast) Augurk: Gemiddeld 1 op 1 of 100% opkomst.Gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, 100% 1 zaden, kieming 1 na dagen. Wokfish Paprika's:AW rood Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, 100% 2 zaden, kieming 2 na 11-13 dagen. MariBlauw Gemiddeld 1 op 1 of 100% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?100% 1 zaden, uitkomst 1 na ? dagen. WaaslanderCalifornia Wonder Gemiddeld 4 op 4 of 100% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?100% 2 zaden, uitkomst 2 na ? dagen. Waaslandergezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, 100% 2 zaden, kieming 2 na 10-11 dagen. MariEtiuda Gemiddeld 1 op 2 of 50% opkomst.gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, 50% 2 zaden, kieming 1 na 11 dagen. MariFrans Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?100% 2 zaden, uitkomst 2 na ? dagen. WaaslanderLipari F1 Gemiddeld 1 op 2 of 50% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?0% 2 zaden, uitkomst 1 na 21 dagen. Waaslander Ophelia snack, donker oranje Gemiddeld 5 op 6 of 83% opkomst.Gezaaid in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming.83% 6 zaden, uitkomst 5 na 5 dagen. GeertlaurantMini Bell, chocolate Gemiddeld 2 op 3 of 66% opkomst.Gezaaid in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming.66% 3 zaden, uitkomst 2 na 11 dagen. GeertlaurantMini Bell, rood Gemiddeld 1 op 3 of 33% opkomst.Gezaaid op 07/02/15 - - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming33% ontkieming 1/3 - na 8 à10 dagen. GeertlaurantOphelia Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, 100% 2 zaden, kieming 2 na 8-11 dagen. MariRood aw Gemiddeld 1 op 1 of 100% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?100% 1 zaden, uitkomst 1 na ? dagen. WaaslanderSoroksari Gemiddeld 3 op 5 of 60% opkomst.gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, 100% 2 zaden, kieming 2 na 10-11 dagen. MariGezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 14 tot 21 dagen. Dirk71Yolo wonder, rode blok Gemiddeld 2 op 3 of 67% opkomst.Gezaaid in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming.66% 3 zaden, uitkomst 2 na 8 dagen. GeertlaurantZoete punt rood Gemiddeld 10 op 15 of 67% opkomst.Gezaaid in kasje op verwarming, zaai grond niet afgedekt.50% 4 zaden, uitkomst 2 na ? dagen. KtrijnGezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 14 tot 21 dagen. Dirk71Gezaaid mini serre 20-24°c, kleine potjes, gewone potgrond lichtjes bestrooid met wit zand. Middenin 2 cm diep een beetje organische mest gedaan (de bedoeling is de plantjes niet te verspenen tot na 1-2 maand)50% 2 zaden, uitkomst 1 na 8 dagen. PerkGezaaid in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming.100% 6 zaden, uitkomst 6 na 8 dagen. Geertlaurant Pepers:Adjoema (Mme janette) Gemiddeld 6 op 11 of 55% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 10 tot 14 dagen. Dirk71Gezaaid in kasje op verwarming, zaai grond niet afgedekt.66% 6 zaden, uitkomst 4 na ? dagen. KtrijnGezaaid in verwarmde bak 25° C, ?50% 2 zaden, uitkomst 1 na ? dagen. WaaslanderCabai rawitt Gemiddeld 2 op 4 of 50% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?100% 1 zaden, uitkomst 1 na ? dagen. WaaslanderGezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 10 tot 14 dagen. Dirk71Cayenne Gemiddeld 3 op 3 of 100% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.100% 3 zaden, uitkomst 3 na 10 tot 14 dagen. Dirk71Fresno Yellow Gemiddeld 1 op 3 of 33% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 14 tot 21 dagen. Dirk71Hot apple, kleur wit/rood Gemiddeld 1 op 3 of 33% opkomst.Gezaaid in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 10 dagen. GeertlaurantRawitt geel/rood Gemiddeld 1 op 1 of 100% opkomst.Gezaaid in verwarmde bak 25° C, ?100% 1 zaden, uitkomst 1 na ? dagen. WaaslanderSpaanse lange rode Cayennepeper Gemiddeld 1 op 3 of 33% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.33% 3 zaden, uitkomst 1 na 14 tot 21 dagen. Dirk71 Sla:Meikoningin Gemiddeld 12 op 15 of 80% opkomst.Binnen gezaaid, na kieming in koude kas, zaai grond afgedekt met vermiculiet.77% 9 zaden, uitkomst 7 na 4 tot 6 dagen. Dirk 71Binnen onverwarmde kamer gezaaid op 29/1, na kieming naar tunnelserre83% 6 zaden, uitkomst 5 na 5 tot 6 dagen. Mari Tomaten:Ciska Gemiddeld 6 op 7 of 86% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.66% 3 zaden, uitkomst 2 na 6 tot 7 dagen. Dirk71gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet, kieming na 5 à 6 dagen100% opkomst 4/4 Marioeu de boeuf (mari) Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.100% 2/2 Gezaaid 21-2 verwarmd 24°C en allen opkomst rond de 5 dagen . WaaslanderDaterino Gemiddeld 3 op 3 of 100% opkomst.gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet, kieming na 4 à 6 dagen100% opkomst 3/3 MariKumato Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.100% 2 zaden, uitkomst 2 na 6 tot 7 dagen. Dirk71Moneymaker Gemiddeld 7 op 7 of 100% opkomst.Gezaaid mini serre 20-24°c, kleine potjes, gewone potgrond lichtjes bestrooid met wit zand. Middenin 2 cm diep een beetje organische mest gedaan (de bedoeling is de plantjes niet te verspenen tot na 1-2 maand)100% 2 zaden, uitkomst 2 na 4 dagen. PerkGezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.100% 3 zaden, uitkomst 3 na 6 tot 7 dagen. Dirk71100% 2/2 Gezaaid 21-2 verwarmd 24°C en allen opkomst rond de 5 dagen . WaaslanderPiros (van derwal) Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.100% 2/2 Gezaaid 21-2 verwarmd 24°C en allen opkomst rond de 5 dagen . WaaslanderRoma (aveve) Gemiddeld 2 op 2 of 100% opkomst.100% 2/2 Gezaaid 21-2 verwarmd 24°C en allen opkomst rond de 5 dagen . WaaslanderRoman Candle Gemiddeld 3 op 4 of 75% opkomst.Gezaaid op bodemverwarming, zaai grond afgedekt met vermiculiet.100% 2 zaden, uitkomst 2 na 6 tot 15 dagen. Dirk7150% 1/2 Gezaaid 21-2 verwarmd 24°C en allen opkomst rond de 5 dagen . Waaslander Varenblad Gemiddeld op 4 of 75% opkomst.gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet, kieming na 5 à 7 dagen75% opkomst 3/4 MariYellow pear Gemiddeld 1 op 1 of 100% opkomst.Gezaaid mini serre 20-24°c, kleine potjes, gewone potgrond lichtjes bestrooid met wit zand. Middenin 2 cm diep een beetje organische mest gedaan (de bedoeling is de plantjes niet te verspenen tot na 1-2 maand)100% 1 zaden, uitkomst 1 na 5 dagen. Perk Als iedereen die er zin in heeft zijn resultaten en de manier waarop gezaaid werd doorgeeft, dan kunnen we allemaal misschien iets bijleren. De zaden zijn even oud en van de zelfde afkomst, dus moeten de verschillen een het zaaien zelf liggen. Zo weet iedereen ook een beetje waar hij of zij zich kan aan verwachten. Het zal je ongetwijfeld reeds overkomen zijn dat je te weinig of juist veel te veel hebt gezaaid. Verder is het mij ook al opgevallen dat sommige zaden die over datum zijn vlot kiemen maar anderen die je net kocht maar matig opkomen. Dit jaar al twee keer reuze ajuin Kelsai gezaaid met nog geen 10% opkomst. Nochtans is de vervaldatum 2017. Normaal ging ik de resterende zaden in de envelop steken, maar om een of andere reden voelde ik de bui al hangen. Ik probeer zelf een en ander bij te houden van mijn eigen resultaten om zo te weten wat ik de volgende zaai beurt moet doen. Ik heb bijvoorbeeld zaden van rode kool die in 2010 vervallen zijn, maar die vorig seizoen nog een uitkomst van 25% hadden. Dus dit jaar zaai ik gewoon 5 keer meer zaden dan dat ik nodig heb en het probleem is opgelost. Ik ben bereid om de data op het eerste blad bij te houden zodat het wat overzichtelijk blijft.Mag ik echter vragen dat iedereen zijn resultaten op een zelfde manier geeft zodat alles niet steeds overgetypt moet worden. 29 maart 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ktrijn Geplaatst: 7 februari 2015 Share Geplaatst: 7 februari 2015 Als die madame jeanette van mij kwam in envelop 2, is het waarschijnlijk een adjoema. Kwam ik vandaag pas achter. Blijkbaar verkopen sommige winkels adjoema's als madame jeanete Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 7 februari 2015 Share Geplaatst: 7 februari 2015 Ik vind het een leuk idee Vandaag wat paprika's gezaaid vanuit de enveloppe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ktrijn Geplaatst: 7 februari 2015 Share Geplaatst: 7 februari 2015 hier is de enveloptussenstand als volgt: Die adjoema/mme jeanette: 4/6Puntpaprika rood: 2/4Paprika blauw: 0/2Fresno Yellow: 0/2 (Die twee laatste zijn nog maar pas gezaaid ) Ik zaai in een kasje zonder verwarming, maar ik heb het wel op de chauffage staan. In vochtige zaaigrond, maar ik dek het niet af, ik zie graag wat er gebeurt. Ik spuit ze wel elke dag nog even nat met de plantenspuit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaslander Geplaatst: 8 februari 2015 Share Geplaatst: 8 februari 2015 paprika blauwpaprika rood awrawitt geel/roodcabai rawittEnveloppe 1 van elk 1 gezaaid op 15-1 en 4 plantjes dus 100% uitkomst . Telkens maar 1 gezaaid omdat ik een 45 soorten wou proberen . Gezaaid in verwarmde bak 25° C . Zal plantjes een van komende dagen eens zoeken en foto plaatsen welke het juist zijn vermoed dat ze hier tussen staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lovebug356 Geplaatst: 8 februari 2015 Share Geplaatst: 8 februari 2015 Pepers:Adjoema (Mme janette)Gezaaid op bodemverwarming (25 graden)2 zaden, gezaaid op 8 feb. lovebug356 JalapeñoGezaaid op bodemverwarming (25 graden)2 zaden, gezaaid op 8 feb. lovebug356 De andere pepers komen niet uit de enveloppe. Ik heb peperzaadjes in de enveloppe gestoken, maar weet al niet meer dewelke Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mari Geplaatst: 8 februari 2015 Share Geplaatst: 8 februari 2015 Sla: 'Meikoningin': opkomst 5/6 zadenbinnen op een onverwarmde kamer gezaaid op 29/1, kieming na 5-6 dagen, na kieming verhuisd naar de tunnelserre Weet alleen niet meer uit welke enveloppe Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaslander Geplaatst: 11 februari 2015 Share Geplaatst: 11 februari 2015 Paprika "Frans"California Wonder geelPaprika Lipari F1mme jeanette?/adjoema's? Telkens 2 zaadjes verwarmd 25 graden vandaag gezaaid . Nu stoppen we er echt wel mee . Zal deze zomer veel proeven en vergelijken worden om te selecteren voor volgend jaar met een 50 soorten ongeveer . En dat we binnen een 14 dagen aan de tomaten kunnen beginnen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dirk71 Geplaatst: 11 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 11 februari 2015 Ik ben spijtig genoeg opnieuw aan het zaaien. Eerst te veel tomaten. Dan hier en daar beloofd. Nu krijgen de plantjes kiemrot na het oppotten. Na het verspenen is er zelfs geen enkele gaan slap hangen, dus ik dacht " Goe bezig." De laatste dagen verlies ik dagelijks een plantje van de ongeveer 20 die er staan.Nog nooit gebeurt en ook geen idee wat er kan schelen, alhoewel alles ging goed tot ik wat osmocote op de potjes heb gestrooid. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan, maar ik dacht dat ik daarmee voor een constante bemesting kon zorgen zolang de plantjes in de kleine potjes stonden. Gelukkig hebben we nog tijd genoeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 11 februari 2015 Share Geplaatst: 11 februari 2015 Hou er rekening mee dat er in de potgrond voor de eerste maand ook al genoeg meststoffen zitten. Die extra toevoeging zou ze inderdaad wel eens het loodje kunnen laten leggen... Grond goed uitspoelen om overtollige stoffen te verwijderen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lovebug356 Geplaatst: 11 februari 2015 Share Geplaatst: 11 februari 2015 Mijn eerste aardbeien komen nu (eigenlijk gisteren) ook boven de grond, na 9 dagen. Gezaaid in terracotta pot op bodemverwarming. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 februari 2015 Share Geplaatst: 12 februari 2015 ja, of ze waren te nat Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dirk71 Geplaatst: 12 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 12 februari 2015 Het zou allemaal kunnen.Volgende keer beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 12 februari 2015 Share Geplaatst: 12 februari 2015 Whoowhoop de Ophelia (Oranje snack paprika) heeft een wit krulletje tevoorschijn getoverd Nu even afwachten of ook al de rest aan het kiemen gaat en dan verslag uitbrengen, had van alle papirka's een 8 tal zaden gezaaid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 13 februari 2015 Share Geplaatst: 13 februari 2015 Het begin is gemaakt, nu hopen dat de rest ook mooi doorkomt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
piggy Geplaatst: 14 februari 2015 Share Geplaatst: 14 februari 2015 De labeltjes doen het blijkbaar minder goed dan de zaadjes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
perk Geplaatst: 14 februari 2015 Share Geplaatst: 14 februari 2015 momenteel is de stand hier : gezaaid 1 feb in kleine potjes, gewone potgrond lichtjes bestrooid met wit zand. Middenin 2 cm diep een beetje organische mest gedaan (de bedoeling is de plantjes niet te verspenen tot na 1-2 maand)laten ontkiemen op het aquarium in mini serres (ongeveer 22-24 C) zoete punt : 1 op 2 na 8 dagenmoneymaker tomaat : 2 op 2 na 4 dagenyellow peer tomaat : 1 op 1 na 5 dagen ik heb veel meer gezaaid, maar dat waren gekochte zaden. veel paprika's en een aantal pepers lijken nog niet te ontkiemen. Misschien moet ik meer geduld hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 14 februari 2015 Share Geplaatst: 14 februari 2015 De labeltjes doen het blijkbaar minder goed dan de zaadjes!Gewoon van papier strookjes geknipt zodat ik nog wist waar de rijtjes exact lagen. Mijn plastic labels komen te hoog om het deksel erop te kunnen doen. Heb het in mijn lijstje staan welk rijtje welke paprika is want inkt vergaat razendsnel op nat papier Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dirk71 Geplaatst: 14 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 14 februari 2015 Ik gebruik strookjes van plastiek melkflessen. Kost miks en wekt prima. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mari Geplaatst: 18 februari 2015 Share Geplaatst: 18 februari 2015 Joepie mijn paprika's zijn op komst , eentje is er al gekiemd...ik wacht voorlopig nog even op wat de rest doet voor ik de resultaten door ga geven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 18 februari 2015 Share Geplaatst: 18 februari 2015 Mini Bell, rood: gezaaid op 07/02/15 - ontkieming 1/3 - na 8 à10 dagen - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarmingHot apple, kleur wit/rood: gezaaid op 07/02/15 - ontkieming 1/3 - na 10 dagen - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarmingYolo wonder, rode blok: gezaaid op 07/02/15 - ontkieming 2/3 - na 8 dagen - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarmingOphelia snack, donker oranje: gezaaid op 07/02/15 - ontkieming 5/6 - na 5 dagen - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarmingGrote zoete punt, rood: gezaaid op 07/02/15 - ontkieming 6/6 - na 8 dagen - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarmingMini Bell, chocolate: gezaaid op 07/02/15 - ontkieming 2/3 - na 11 dagen - in plastic zaaikistje met deksel geplaatst op de verwarming Alles in gewone potgrond (restant van vorig jaar) en ook bedekt met een fijn laagje van diezelfde potgrond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaslander Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 Uitkomst na een week .Paprika "Frans" 2/2California Wonder geel 2/2Paprika Lipari F1 0/2mme jeanette?/adjoema's? 1/2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Waaslander Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 vlnr achteraan paprika rood AW rawitt geel/rood Cabai rawitt Paprika blauwVooraan California Wonder geel 2x mme jeanette?/adjoema's? paprika Frans 2de paprika Frans begon gisteren gisteren mooi te kiemen maar nu blijkbaar toch iets mislijkt precies te rotten 1ste van een 70 tal planten dit jaar . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mari Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 Paprika:'Ophelia': opkomst 2/2gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, kieming na 8-11 dagen'California Wonder': opkomst 2/2gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, kieming na 10-11 dagen'Soroksari': opkomst 2/2gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, kieming na 10-11 dagen'Etiuda': opkomst 1/2gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, kieming na 11 dagenpaprika AW rood: opkomst 2/2gezaaid in plastic kweekbakje op venstertablet net naast de verwarming, kieming na 11-13 dagen paprika 'Yolo wonder' en 'Barancio' voorlopig nog niets te zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wokfish Geplaatst: 23 februari 2015 Share Geplaatst: 23 februari 2015 Augurk, opkomst 1/1, gezaaid in potje bij verwarmingsketel. Kiemingsduur is moeilijk te zeggen, heb hem eigenlijk alleen maar gezaaid omdat hij al aan het kiemen was in de enveloppe. Daarom heb ik hem eruit genomen, kon dat zaadje toch niet verloren laten gaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.