Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vleesetende plantenzaden gezocht


Aanbevolen berichten

Eehm of die zaden van de action ook daadwerkelijk venus zaden zijn is ook nog maar de vraag. Er is hier ergens wel een draadje over.

 

volgens mij stond het hier: https://www.moestuinforum.nl/vleesetende-planten-zonnedauw-drosera-capensis-t6750.html

Als het gras altijd groener is bij de buren, wordt het tijd je eigen tuintje water te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 years later...
1 uur terug, Corbra zei:

Ik weet een gebied met honderden plantjes.

Zolang je toestemming hebt van de eigenaar van de grond lijkt mij het geen probleem. Maar ga ze niet uit een natuurgebied halen. Sommige staan/stonden op de rode lijst van beschermde planten soorten. Lijkt me daarom ook niet netjes om ze uit te graven.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al zijn ze niet meer beschermd, ze staan nog steeds op de rode lijst hoor!


Gewoon kopen dus!

 

Aanvulling: bij dat grote tuincentrum, wat later in het jaar.

aangepast door speets
Aanvulling

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er buiten ook prima van genieten.

 

Ooit heb ik met groepen jongeren met de schep staan plaggen op de Dwingelose hei.

Hier was door verzuring de hei overwoekerd door o.a. het pijpenstrootje.

De hei werd machinaal afgeplagd door de Heidemij. De grote machines konden niet bij de drassige vennen plaggen dat moesten vrijwilligers doen.

Dit was nodig om weer een leefgebied voor de Zonnedauw te creëren en gelijk hopen voor de adder te maken.

Het is gelukt, en nog steeds ga ik, als ik in de buurt ben even kijken hoe "onze" vleeseters er bij staan.

 

Misschien een idee om dit ook eens te doen als vrijwilliger?

aangepast door Patrijs
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...