Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe groot moeten sperziebonen zijn voor uitplanten?


lli--n--da

Aanbevolen berichten

ik heb ze uitgeplant toen ze de twee eerste blaadjes hadden.

 

Had ik ook gedaan eerst had ik hem in een emmer bij de peperplantjes gedaan maar toen verschrompelde hij dus zette ik hem in de tuin, groeide een tijdje niet en nu komen er nieuwe bladeen aan

 Kweker sinds 2010 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht zo lang mogelijk, meestal 14 dagen na zaaien.

Ik zaai in turfpotjes van 8cm 7 boontjes.

Dan plant ik ze zo diep mogelijk op 40 cm afstand tot tegen de blaadjes, staan ze meteen stevig en vallen niet om als ze vol boontjes hangen.

 

Vroeger aarde ik ze voor die reden aan, hoef ik nu niet meer te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn ze dan, de bakjes hebben ongeveer een doorsnede van 10 cm.

2s1n0gh.jpg

dbm6f6.jpg

 

Had alleen nog een vraagje; bij sommige ''plantjes'' klappen de boontjes open en blijven ze gewoon groen en

bij een paar verschrompelen ze en worden ze bruin. Komt dit door de zon? Hebben gewoon buiten gestaan, alleen als het wat kouder was onder de veranda? Ik heb hieronder een foto dr van:

2ry0e93.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn groot genoeg om uit te planten, maar misschien is het verstandig om nog even te wachten totdat ze goed geworteld zijn. Het zou zonde zijn als de wortels tijdens het uitplanten afbreken omdat ze nog niet voldoende geworteld zijn in de potgrond. Bij een plant kijken of de potgrond mooi tussen de wortels blijft hangen en je weet genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je informatie Jorg, maar ik heb ze net uitgeplant in mn tuintje!

Ik denk dat ze wel aardig geworteld waren want het potgrond bleef aardig bij elkaar!

Ik zie wel of ze aanslaan, heb er 14 uitgeplant (er zaten 3 boontjes bij elkaar in 1 potje, dus eigenlijk 14 x 3).

Heb van de week alweer nieuwe in potjes gedaan dus mocht het niet lukken heb ik weer nieuwe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk van de vraag bedoelt voor borsalino

Dan had je een pb'tje moeten sturen Rommert, of even de naam vernoemen, beetje rare reactie zo

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...