Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Sla plantjes, gaan ze goed zo?


bad-karma

Aanbevolen berichten

ik heb alvast wat verschillende soorten sla gezaaid. (Ik kon niet wachten) maar zijn deze plantjes nu gezond of is dit nu "fileren"!? Doordat ze misschien te weinig licht krijgen in februari...

 

DSCF2103_zpspvxuhzln.jpg

 

En kan t kloppen dat kropsla eerder ontkiemd dan b.v. green salad bowl en andere soorten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezond. De truc is om ze nu op een lichte (liefst vanuit meerdere hoeken) en vooral ook koele plaats te zetten. Helaas op dit moment nog net iets te koud om in de kas te zetten (vriest snachts nog), wellicht kan dat vanaf volgende week wel.

 

Het kan kloppen dat er verschil zit in kiemtijd tussen rassen, maar kan ook aan andere factoren als kiemkracht, zaaidiepte (sla zaai je liefst met maar een zeer dun laagje grond erover), temperatuurgevoeligheid, etc liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zien er best ok uit. Ik zou er wel voor zorgen dat ze bij lage temperaturen verder groeien (10-12 °C)

Als de temperatuur te hoog is >15°C gaat het waarschijnlijk niet helemaal lekker met je zaailingen.

Ik heb op mijn zolder in een fraaie plek waar ik plantjes kan opkweken bij 8-12°C en vooralsnog zien de zaailingen er goed en gedrongen uit (bloemkool, ui, tomaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...