Ga naar inhoud

Broccoli heeft geen wortels meer?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jorieke ik denk toch ook aan koolvlieg. Heb je in de grond zelf rond de wortelen geen witte maden of van die bruine popjes tegengekomen? Mijn aangetaste bloemkool en koolrabi zagen er net zo uit als jouw plantje

Geplaatst:

lijkt mij typisch een geval van woelrat/muis. wat is het verschil??? maakt niet uit, het effect is hetzelfde. deze beestjes zijn gek op wortels van allelei slag. iederjaar gaan er wel i of 2 van mijn fruitboompjes naar de knoppen door deze beestjes.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb gisteren een rode kool moeten verwijderen, met inderdaad larven in de wortel dus koolvlieg.

Mijn vraag is, ik heb nog een stuk of 10 rode kolen staan, zijn die nu ook aan de beurt? Ik bedoel, pakken ze vaak het hele bedje mee of kan het zo zijn dat het bij 1 getroffen rode kool blijft?

Geplaatst:

Zijn de maden van de koolvlieg, hangt er dus vanaf waar dat ondier overal op gaan zitten is... Meestal is het alles naar de knoppen eens ze uw tuin gevonden hebben en de planten koolkraag vrij zijn. Als je met kragen werkt kan het wel zijn dat je enkele pech plantjes hebt en de rest gespaard is, maar dat ligt dan niet aan dat ondier maar aan de voorzorgen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...