Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Nog een keer gekeken: er zit echt geen made in... De 1-na laatste bloemkool hangt nu ook officieel slap. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mari Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 Jorieke ik denk toch ook aan koolvlieg. Heb je in de grond zelf rond de wortelen geen witte maden of van die bruine popjes tegengekomen? Mijn aangetaste bloemkool en koolrabi zagen er net zo uit als jouw plantje Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Nou ja, ik heb dus al eens koolvlieg gehad, en gebruik daar nu van die koolkragen voor. Zo zag dat er toen uit: rode-kool-blijft-achter-en-gaat-dood-t2125-20.html Nu zijn de wortels juist keihard geworden, en zitten er echt geen beestjes in/aan te vreten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
windindewilgen Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 lijkt mij typisch een geval van woelrat/muis. wat is het verschil??? maakt niet uit, het effect is hetzelfde. deze beestjes zijn gek op wortels van allelei slag. iederjaar gaan er wel i of 2 van mijn fruitboompjes naar de knoppen door deze beestjes. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Ik zal er straks wel even een eigen topic over aanmaken, ik heb nog meer foto's want de kolen vallen nog steeds 1 voor 1 om. Nu ook de koolrabi die er in de buurt staat. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Matteo Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Hier hetzelfde probleem. Eerst werden de bloemkolen heel slap: Ik heb ze uit de grond getrokken, en de wortel zat vol met larven van de koolvlieg: Quote http://www.flickr.com/photos/8r1ght
Jorieke123 Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Ja, dat is de koolvlieg ja. Maden IN de wortels. Ik heb mijn probleem hier staan: mieren-t17777.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Richard74 Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Ik heb gisteren een rode kool moeten verwijderen, met inderdaad larven in de wortel dus koolvlieg. Mijn vraag is, ik heb nog een stuk of 10 rode kolen staan, zijn die nu ook aan de beurt? Ik bedoel, pakken ze vaak het hele bedje mee of kan het zo zijn dat het bij 1 getroffen rode kool blijft? Quote
geertlaurent Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Zijn de maden van de koolvlieg, hangt er dus vanaf waar dat ondier overal op gaan zitten is... Meestal is het alles naar de knoppen eens ze uw tuin gevonden hebben en de planten koolkraag vrij zijn. Als je met kragen werkt kan het wel zijn dat je enkele pech plantjes hebt en de rest gespaard is, maar dat ligt dan niet aan dat ondier maar aan de voorzorgen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.