Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Phasmarhabditis hermaphrodita


veuvecouderc

Aanbevolen berichten

In mijn strijd tegen de slakken denk ik er sterk over om volgend jaar nematoden (nematodes?) in te zetten en wel de Phasmarhabditis Hermaphrodita. De overkoepelende naam voor nematoden is geloof ik rondwormen worden genoemd. En de PH eet het liefst slakken (die zonder huisje, die wij hier limaces noemen)! Nou ja, ze eten ze niet maar ze gaan lekker in de slak zitten en 'em van binnenuit afmaken Als het goed is vreten ze een week of zes lang alle slakken op die er rondspoken in mijn tuin. Precies lang genoeg om mijn kiemplantjes een fatsoenlijke start te geven. En het oogt een stuk beter dan al die biervallen in mijn tuin, want je ziet er namelijk niets van.

 

Mijn vraag is nu of iemand van dit forum ervaring heeft met het gebruik van deze nematode? En zo ja, hoe is dat bevallen?

 

Met alle respect, maar ik zit niet te wachten op allerlei kopieen van gegooglede pagina's. Ik heb namelijk veel informatie zelf al gelezen, maar ik ben nu voornamelijk geinteresseerd in eigen ervaringen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, blijkbaar is er nog niemand op dit forum die ervaring heeft met de natuurlijke bestrijder. Nou, ijs en weder dienende kan ik jullie dan volgend jaar over mijn ervaringen vertellen. Ik was benieuwd of iemand me zou vertellen dat het allemaal niets helpt maar ik ga het gewoon maar proberen. Het is nu een tikkie te laat maar volgend jaar laat ik 12 miljoen phasmarhabditis hermaphrodita's los in de tuin

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

beste Veuvecouderc,

 

Ik heb een varenrouwmug probleem op mijn vensterbank/kweekkamer. Ik zit ook te denken om nematoden in te zetten, omdat ik vrijwel geen huismiddeltjes tegen ben gekomen. Ik zal eerst proberen de grond wat uit te drogen, maar ik vrees toch een beetje voor mijn kiemplantjes. Vandaar de vraag, hoe is het gebruik van de nematoden je bevallen? Waar kun je ze eigenlijk krijgen en hoe duur zijn ze ongeveer? Alvast bedankt voor je antwoord.

 

Groetjes sis

 

PS. als iemand een huis-tuin-en-keuken middeltje weet tegen deze enge beestjes, hoor ik het heel graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn vroegere werk gebruikten wij ze tegen taxus kever, dit zijn echter insecten parasitaire aaltjes en dus andere als de gene die op slakken paraqsiteren, wat ik me er van heriner was dat het prima werkte zolang het warm was, bij lager dan 10 graden niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een varenrouwmug probleem op mijn vensterbank/kweekkamer.

Die had ik ook. Sinds een tijdje heb ik ook zonnedauw staan. Die vangt de muggen (niet de larven!). Anders dan fruitvliegjes worden de muggen niet echt aangetrokken door de zonnedauw, maar het zijn drukke vliegers waardoor ze er per ongeluk tegenaan vliegen. Dan zijn ze de pineut. En zonder muggen na een tijdje geen muggenlarven.

 

Makkelijke soorten (voor het hele jaar binnen):

- Drosera capensis

- Drosera binata.

 

Je zou ook eens zo'n plakkende vliegenstrip kunnen proberen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegenstrip). Bij mijn weten worden de muggen daar ook niet door aangetrokken. Wel vliegen ze er per ongeluk (en jouw geluk) tegenaan.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...