Berti Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 wat is dit en wat moet ik hieraan doen als ik het bio wil houden???onderop het rabarberblad en op de yinyangboontjes en daar ook op de stengel. zie trouwens ook veel mieren in de moestuinbedden maar dat kan geen kwaad verder lijkt me? Quote
zaadjes Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Heb je misschien een foto van de beestjes die je bedoelt? Zijn het vliegjes? Mieren maken volgens mij niks uit, tenzij je last hebt van bladluis want dan beschermen de mieren de luizen. Quote ---Zaadjes zijn mijn maatjes!---
Berti Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 ondertussen zelf ook druk zitten zoeken.ja zwarte luizen dus.intussen dus al groene zeep/ spiritus oplossing gemaakt en alles behandeld waar een luis op zat....dat ze maar kreperen, de krengen! Quote
Helly Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Ik heb nare larfjes in de spinazie en snijbiet bladeren (lijken ook wel veel op elkaar). Volgens mij worden er eitjes gelegd onder de blaadjes of bij het steeltje en dan komt er een larfje uit die het blad van binnen lijkt op te eten. Heb al veel bladeren weg moeten gooien. Weet iemand wat dat voor beestjes zijn en wat ik er aan kan doen voor ik helemaal niet meer kan eten van de bladgroenten? Quote Good things come in small packages
Eefje78 Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb me nog niet netjes voorgesteld, maar wil toch even een reactie geven op je vraag. Ik denk dat het de bietevlieg is. Ikzelf heb in de tuin ook last van larvjes IN de bladeren van de spinazie, precies zoals jij het omschrijft. Ik heb het uit een boekje, maar helaas staat daar niet bij wat je er tegen kan doen. Ik heb tot nu toe maar steeds alle blaadjes waar ze in zitten weggehaald en vernietigd, maar er komen gewoon steeds nieuwe bij... Als iemand een goede (biologische) tip ter bestrijding heeft houd ik me ook aanbevolen! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.