Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pepers snoeien(toppen).


Itoero

Aanbevolen berichten

Die dat ik in januari heb gezaaid heb ik enkele dagen geleden getopt.

Ik ga dan bij elke plant 2 zijscheuten laten groeien zodat ze 2 hoofdstammetjes krijgen en iets lager blijven.

 

 

Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag, heb je er misschien een foto van? Ik wil dat wellicht ook proberen bij sommige plantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar voor het eerst een aantal hongaarse paprika (lange smalle) en pepersoorten gezaaid, de opkomst totnutoe valt mee, begin maart gezaaid, nu al heel wat kiemen. ik vroeg me af hoe groot de planten doorgaans worden en of deze afgetopt moeten worden (ik dacht van niet) - ik vermoed max 1 m ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je de plant opkweekt bepaalt ook de grote. (in pot/volle grond/open lucht/serre)

 

Ik wacht tot ze aan de V-splitsing beginnen en top dan een stuk onder de splitsing.

Ik laat een paar bladeren staan zodat ze aan fotosynthese kunnen blijven doen.

nhTeYou.jpg?1

 

Hieronder is m'n sweet cayenne van vorig jaar.

Daar liet ik één zijscheut groeien, zo kreeg die een veel kortere onderstam.

Vorig jaar heb ik opgemerkt dat als je wacht met toppen tot de peper splitst, de nieuwe zijscheuten ook snel zullen splitsen.

SAM_2032.jpg?t=1398767612 Dezelfde sweet cayenne...werd vrij lage heel productieve plant.Mh395AH.jpg?1

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je de plant opkweekt bepaalt ook de grote. (in pot/volle grond/open lucht/serre)

 

Ik wacht tot ze aan de V-splitsing beginnen en top dan een stuk onder de splitsing.

Ik laat een paar bladeren staan zodat ze aan fotosynthese kunnen blijven doen.

nhTeYou.jpg?1

 

Hieronder is m'n sweet cayenne van vorig jaar.

Daar liet ik één zijscheut groeien, zo kreeg die een veel kortere onderstam.

Vorig jaar heb ik opgemerkt dat als je wacht met toppen tot de peper splitst, de nieuwe zijscheuten ook snel zullen splitsen.

SAM_2032.jpg?t=1398767612 Dezelfde sweet cayenne...werd vrij lage heel productieve plant.Mh395AH.jpg?1

 

Als je ze onder de v splitsing topt, hoe kom je dan aan een tweede toekomstige stam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt - ik ga toch ook voor het aftoppen kiezen. Reden is dat ik zelf een soort van kas ga maken, en ik die liefst niet te hoog wil(esthetisch vooral).

 

Dit is 1 van de soorten die ik heb gezaaid:

http://www.szepzold.hu/paprika_vetomag__elefantormany

 

De zaadjes zijn effectief in hongarije gekocht. Daar zie je veel van die witte paprika's,

Toevallig ook wat mijn oudste zoon van 5 graag eet...

 

Ook ben ik benieuwd naar deze pepers.image61681426259008.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien leuk om een fototopic te openen hoe je een peperplant moet snoeien zodat het een compacte/brede plant wordt?

 

ik denk dat ik het snap. maar toch klinkt het heel onlogisch om de Vsplitsing te verwijderen zodat de plant daaronder nieuwe scheuten gaat aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KoenV: die "witte" paprika's die je bedoelt zijn waarschijnlijk de Almapaprika? Die lichtgele?

En uitkijken met je zoontje en die Czereseznye want die zijn behoorlijk scherp.

 

Goed idee, een apart pepersnoeitopic openen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KoenV: die "witte" paprika's die je bedoelt zijn waarschijnlijk de Almapaprika? Die lichtgele?

En uitkijken met je zoontje en die Czereseznye want die zijn behoorlijk scherp.

 

Goed idee, een apart pepersnoeitopic openen...

 

Inderdaad, dat zijn ze, de alma paprika's .

 

LIchtgeel, voor mijn oudste is dat wit he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...