Jump to content

Recommended Posts

Posted
Schaapscheerdersfeest op Landgoed Schothorst

schapen.JPG

SCHOTHORST - Op zondag 15 mei kunnen bezoekers aan de wol-activiteitendag op Landgoed Schothorst te weten komen wat er allemaal te maken valt van de vacht van een schaap. De wol-activiteitendag is een gezellige familiedag met demonstraties en veel dingen om zelf te doen. Jaarlijks worden de schapen in het voorjaar geschoren. Dit jaar gaat dit gepaard met feestelijke activiteiten. Op deze dag valt niet alleen te zien dat er van wol de mooiste dingen gemaakt kunnen worden, maar kunnen bezoekers er ook zelf mee aan de slag.

De activiteiten bestaan onder meer uit spinnen met het spinnenwiel en de spintol, breien, haken, punniken en armbandjes vilten. Er is een markt met allerlei verschillende producten van wol zoals viltbloemen, sjaals en divers haak- en breiwerk.

De wol-activiteiten zijn van 13.00 en 17.00 uur op het middeleeuws Erf van Landgoed Schothorst. De toegang is gratis.

http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=230910

Indien gewenst, als er iemand naar toe zou gaan, kan ik een rondleiding geven, aangezien ik daar ook vrijwilliger ben. Ik ben niet van de wol, maar van de (middeleeuwse!) moestuinploeg... Ben namelijk van plan om me wat spinnen te laten leren... als ik de kans krijg... ik weet niet hoe druk het gaat worden...