Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hallo!

JeroenSaarloos

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

Zal me eerst voorstellen; Ik ben Jeroen, 23 jaar en woon in De Heen, West- Brabant. Opgegroeid in de polder, tussen de wat grotere formaat agrariërs in Nederland. Als zoon van een oud- medewerker van destijds de grootste loonwerker van Nederland, rol je van eigens in het vak van 'boeren' en alles daarom heen. Als beroep zit ik ook in het agrarische vak, heb namelijk een media- bedrijf gericht op de agrarische sector in geheel Europa, en verhuur me in drukke tijden als ZZP' er en zit dan vaak op een trekker + kipper ect.

Genoeg over mij, nu over mijn stukje land: Zelf ben ik eigenaar van iets meer dan 800m² zware klei grond, welke een afslibbaarheid heeft van 55 á 60 %, taai dus... Ietsjes meer als 200m² heb ik ingericht als privé boomgaard, de resterende 600m² gebruik ik om een goede vruchtwisseling van diverse soorten gewassen die ik teel, door aardappels houd ik '1 op 3' aan, en de overige groentes '1 op 6'. ( Wat is zoal teel is: (Bintje/ Doré) aardappelen, erwten, peulen, snijbonen, boterbonen, sperziebonen, (zaai) uien, (Flakkeese) winterwortels, rode bieten, aardbeien, spruiten, rode kool, savooiekool, bloemkool, prei, radijs, ijsbergsla, (Elstar) appels, (Conference+ Zomer) peren, (Gieser Wildeman) stoofperen. Ook niet geheel onbelangrijk; de werktuigen; één MTD tuinfrees met 5 PK en een Valpadana VMC- 14 van 14 PK, met de laatste kan ik ploegen, frezen, aardappel bedden rijden, aardappels rooien en woelen. Verder een berg hand gereedschap als schoffels etc. .

Ik hou de tuin bij met mijn vader + broer. Ondanks we een grote familie hebben ( 5 personen) wordt er heel het jaar door,vers, al dan niet vers, vanuit de tuin gegeten. Er wordt dus echt gebruik van gemaakt.

Mochten er vragen zijn, dan hoor ik ze graag!

Houdoe! Jeroen

Boeren... maar dan in het klein.

... ... Mochten er vragen zijn, dan hoor ik ze graag! ... ...

Welkom!

En... het hele forum loopt telkens vol met vragen, iemand als jij zou er heel wat kunnen beantwoorden dunkt me. Maar of je daar veel zin en tijd voor hebt? Dat is de vraag!

... ... Mochten er vragen zijn, dan hoor ik ze graag! ... ...

Welkom!

En... het hele forum loopt telkens vol met vragen, iemand als jij zou er heel wat kunnen beantwoorden dunkt me. Maar of je daar veel zin en tijd voor hebt? Dat is de vraag!

Moet te doen zijn!

Boeren... maar dan in het klein.