gerritr1955 Geplaatst: 22 maart 2015 Share Geplaatst: 22 maart 2015 wie heeft er ervaring met het leggen van een tegelpaadje van één tegel breed.Vragen zijn b.v. wat moet de ondergrond zijn, hoe zorg je ervoor dat de tegels niet steeds "weglopen", e.d. Quote Hortus est amicus meus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 22 maart 2015 Share Geplaatst: 22 maart 2015 we doen niet anders, maar het is altijd tijdelijk, bij ons op het veen zakt zoiets meteen scheef mijn id: maak een zandbedje van 10cm op worteldoek, leg je tegels met aan beide kanten ernaast een rijtje halve tegels op zn kant Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 23 maart 2015 Share Geplaatst: 23 maart 2015 Of ze een beetje ingraven, zodat ze niet OP je grond liggen maar er 'in'. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 23 maart 2015 Share Geplaatst: 23 maart 2015 Ik heb ze ook van 1 tegel breed, na elk seizoen als ze weer in de klei gezakt zijn leg ik ze weer een beetje recht. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Zeeuw Geplaatst: 23 maart 2015 Share Geplaatst: 23 maart 2015 Ik leg de doorgaande paden ook maar een tegel breed in de klei tja en soms verzakt er een.Beetje klei er onder aanstampen en klaar.Tis een volkstuin geen achtertuin waar alles met de laser afgeleveld is hi Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harmony Geplaatst: 31 maart 2015 Share Geplaatst: 31 maart 2015 Wij hebben ook stoeptegels op zwarte aarde gelegd. Ieder voorjaar even optillen, zodat ik het onkruid rond de tegels beter kan weghalen en evt hier en daar weer wat ophogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harm07 Geplaatst: 31 maart 2015 Share Geplaatst: 31 maart 2015 Hier zijn de paadjes ook 1 tegel breed. Omdat ik maar een klein stukje tuin heb, leg ik ze ieder jaar opnieuw op de kleigrond. In het begin wiebelen de tegels nog, maar later slibt de grond er vanzelf onder en dan liggen de tegels stabiel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 31 maart 2015 Share Geplaatst: 31 maart 2015 Je kan ze nog een stukje van elkaar af leggen, dan til je ze makkelijker op.Je kunt ze ook diagonaal leggen, dus met de punten tegen elkaar. Dan kun je nog lage planten tussen de tegels verbouwen.Diagonaal gelegd zie je het ook niet zo snel als ze niet in rechte lijn liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mijke Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 ik maak de aarde een beetje egaal met een hark ofzo en leg de tegels op een rijtje. Flink aanstampen (ik zit op klei) of eventueel wat met een rubber hameren er op meppen tot ze min of meer plat liggen allemaal en klaar is kees! Heb ze nu een jaar geleden gelegd en ligt er nog prima bij. Ik zou ze niet echt ingraven, want dan duurt het niet lang voordat de randen bedolven worden onder aarde, en onkruid is je deel. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerritr1955 Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 4 april 2015 Met alle adviezen en antwoorden hier heb ik het tegelpad opnieuw gelegd.Ligt er nu weer netjes bij. Quote Hortus est amicus meus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mijke Geplaatst: 4 april 2015 Share Geplaatst: 4 april 2015 Ziet er goed uit! Met droog weer nog ff wat grond in de voegen borstelen, dan blijft het wat beter liggen. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerritr1955 Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 4 april 2015 Dank je.Dat invoegen ga ik zeker nog doen.De linkse tuin is van de mij. En zo was het: Quote Hortus est amicus meus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.