Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tegelpaadje van één tegel breed

gerritr1955

Aanbevolen berichten

we doen niet anders, maar het is altijd tijdelijk, bij ons op het veen zakt zoiets meteen scheef

mijn id: maak een zandbedje van 10cm op worteldoek, leg je tegels met aan beide kanten ernaast een rijtje halve tegels op zn kant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de paadjes ook 1 tegel breed. Omdat ik maar een klein stukje tuin heb, leg ik ze ieder jaar opnieuw op de kleigrond. In het begin wiebelen de tegels nog, maar later slibt de grond er vanzelf onder en dan liggen de tegels stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze nog een stukje van elkaar af leggen, dan til je ze makkelijker op.

Je kunt ze ook diagonaal leggen, dus met de punten tegen elkaar. Dan kun je nog lage planten tussen de tegels verbouwen.

Diagonaal gelegd zie je het ook niet zo snel als ze niet in rechte lijn liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak de aarde een beetje egaal met een hark ofzo en leg de tegels op een rijtje. Flink aanstampen (ik zit op klei) of eventueel wat met een rubber hameren er op meppen tot ze min of meer plat liggen allemaal en klaar is kees! Heb ze nu een jaar geleden gelegd en ligt er nog prima bij. Ik zou ze niet echt ingraven, want dan duurt het niet lang voordat de randen bedolven worden onder aarde, en onkruid is je deel.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...