Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik blijf het hier ook volgen, vind ik iets makkelijker dan elke keer gaan liggen uitzoeken wanneer de nieuwe afleveringen uitgezonden worden.

Blijf het een leuk programma vinden

Geplaatst: (aangepast)

Whoohoo de nieuwe afleveringen zijn er al Dacht al, ze hebben zo veel geknipt maar ze hebben het in 3 afleveringen gegoten Hopelijk wordt mijn stuk van de erwten bij de volgende hernomen want dat is nu wel links blijven liggen.

In de eerste aflevering borduren we verder op de vorige aflevering, de grond klaarmaken voor het echter werk... Met een goede laag organische grondverbeteraar met veel humus en een beperkte gift aan traag werkende meststoffen.

moestuinmasters1-0472561430158959.png

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15117N0012XTIF/moestuin-masters-1

In de tweede aflevering gaat er ook bij mij al wat in de grond, kleine cursus hoe wortelen planten Ik heb hier geen vaste serres waar al veel in voorgetrokken kan worden en ben, zoals de meeste wel weten, een fervente zaaier Dus normaal staan er geen gekochte planten in de tuin, maar gekregen plantjes gaan we natuurlijk niet weggooien dus mogen er ook wat Parijse wortelen in.

moestuinmasters2-0415621430159365.png

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15117N0013XTIF/moestuin-masters-2

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dank je wel Lupos De opnames zijn weer vlot verlopen, nu maar hopen dat ze niet te veel knippen en we weer mooi beeldmateriaal krijgen Ik was in ieder geval tevreden over de opnames.

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

De nieuwe uitzendingen zijn sinds deze ochtend weer op de Belgische nationale tv te zien (telenet kanaal 45 of Belgacom kanaal 191), en uiteraard zijn ze ook nu weer online te volgen.

De eerste aflevering is een rondleiding doorheen de muistuin, best een leuke aflevering met daarin wat extra aandacht voor de nuttige insecten en de recent geplante en gezaaide worteltjes uit de vorige aflevering. Ik zal binnenkort ook weer wat overzichten posten in het moestuin seizoen hier

moestuinmasters1-0581121432067274.png

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15139N0041XTIF/moestuin-masters-1

De tweede aflevering gaat voor ongeveer 3/4 over hoe kolen te planten, te voorzien van een koolkraag en goede buren en mulchen. Dit geheel met uitleg door mezelf, dit stukje van de tuin ziet er ondertussen echt prachtig uit al zeg ik het zelf

moestuinmasters2-0530271432067607.png

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15139N0042XTIF/moestuin-masters-2

aangepast door Gast
Geplaatst:

Vind het ook leuk om te volgen maar misschien hun toch eens uitleggen dat het allemaal maar moeilijk vindbaar is (zonder jouw links, vind ik het zeer frustrerend zoeken). Zo moeilijk kan het toch niet zijn dat indien je in google moestuin masters intypt, je op hun site komt met dan alle afleveringen achter elkaar.

Geplaatst:

Ik heb net de vorige afleveringen gezien. 'K wist dus niet dat je wortelen kon verspenen?

Direct eens geprobeerd met een groepje te dicht gezaaide wortelen hier.

P.

Geplaatst:
Vind het ook leuk om te volgen maar misschien hun toch eens uitleggen dat het allemaal maar moeilijk vindbaar is (zonder jouw links, vind ik het zeer frustrerend zoeken). Zo moeilijk kan het toch niet zijn dat indien je in google moestuin masters intypt, je op hun site komt met dan alle afleveringen achter elkaar.
Ik begrijp wat je bedoelt. Vooral de tv nummering 1 & 2 blijkt moeilijk te zijn, op de site staat wel een keurig overzicht (vind ik).

Dit is de rechtstreekse link naar het overzicht van alle afleveringen: http://www.dobbit.be/nl/moestuinmasters/?t=videos&z=moestuin%20masters&c=&sc=&nt= of je kan ook gewoon naar de Dobbit startpagina gaan via google en dan klikken op volgende afbeelding

fit2001155627980971432104533.jpg

@ Perk: het zijn Parijse worteltjes daar gaat dat vlot mee als ze nog heel jong zijn. Bij gewone (lange) wortelen en pastinaken geeft dat wat meer problemen maar in principe kan het als ze nog piepklein zijn.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

@ leonietjes : dank je wel.

Ik doe inderdaad erg mijn best om alles keurig uit te leggen en wat nieuwe/vergeten dingen en groenten wat in de kijker te plaatsen. Zeker als je weet dat er geen voorbereiding is (ik weet dus op voorhand niet wat ze precies willen filmen of bevragen... wat het programma spontoon maakt natuurlijk) is dat niet altijd evident. Jammer genoeg woon ik wel vrij ver van de plaats waar de camera mensen vandaan komen, ik hoop dus dat ze voor vervolg programma's ook nog is aan mij zullen denken.

Geplaatst:

Ik was zelf ook erg blij toen ik de nieuwe afleveringen zag, vooral de eerste van deze maand vond ik echt erg leuk (al zeg ik het zelf)

Vanaf vandaag dus weer op tv en vanaf morgen online te bekijken. Update volgt morgen met de gebruikelijke links en uitleg.

Geplaatst:

De twee nieuwe afleveringen, tv uitzendingen van 1 tot 15 juni, staan weer online in de eerste aflevering komt mijn aardbeienton mooi aan bod en ook het onderwerp tuinpaden en bijhorend enkele meikevers

aardbeienton86971433252207.png

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15153N0008XTIF/moestuin-masters-1

In de tweede aflevering 2 komen we nog even terug op de ondertussen sterk gegroeide erwten en bekijken we mijn tomaten afdak van naderbij.

tomatenafdak50931433252225.png

http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15153N0009XTIF/moestuin-masters-2

Geplaatst:

Inderdaad ook op youtube te bekijken, ik denk dat ze die streaming gebruiken voor de filmpjes op hun eigen site

Tuin schiet echt lekker op ja , zie ook mijn moestuin seizoen (blog) hier op de site. Is ondertussen echt hard aan het gaan, jammer genoeg al 3 super mooie bloemkolen mogen oogsten toen de camera er niet wasb (dan lukken ze is )

Geplaatst:

youtube doet het een stuk beter dan de site (Y) geen krakend geluid en sneller laden.

daarmee kan je tenminste ook makkelijk wisselen tussen volledig scherm en klein. (ik doe altijd 100 dingen tegelijk )

deel 1 gezien, nu deel 2 nog

Edit: deze ronde niets van bart en bart?

Geplaatst:

Geen idee wat er met Bart en Bart aan de hand zou kunnen zijn. In de vorige afleveringen en in de nieuwe doen ze inderdaad niet mee, dat zijn dus 4 delen zonder de Bart's. Dat lijkt veel, maar weet dat deze afleveringen gelijktijdig opgenomen werden. Als ze dus op 1 tijdstip niet tijdig opnames konden schieten (wegens ziekte of vakantie) dan verdwijn je dus effectief een maand uit beeld. Maar ik zal het is navragen bij Dobbit, moest ze toch nog een mailtje doen met wat andere vragen

Edit: was dus wegens (niets ernstigs) ziekte. Binnenkort doen ze dus weer mee volgende opnames zijn op 10 juni, dat is alweer bijna daar.

Geplaatst:

Vandaag is het zo ver, opname dag. Tuin is er klaar voor nu de baas nog

Edit: opnames verliepen erg vlot wel jammer dat het eigenlijk te veel waaide voor de lavameel bestuiver. Raadgever George was nog langsgeweest, leuke man nuttige tips

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...