Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Allium ophioscorodon


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

Ik vraag me af of iemand deze in zijn tuin heeft staan. Ik vond dit een super leuke aparte plant die je niet veel ziet.

Waar kan ik deze het beste poten. In kleigrond of in een moestuin bak gevuld met potgrond compost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze knoflook, maar hij moest uit de grond toen ik mijn moestuin opgaf. En ik heb de tenen opgegeten...

Verder heb ik hem als het goed is nog in een grote mand in de achtertuin staan, die is er niet uit geweest van de winter (door omstandigheden) en hij komt heel aardig op. Tegen de zomer kan ik er meer over vertellen. In principe kun je hem als een normale knoflook behandelen volgens mij: in de zomer oogsten, drogen etc. en dan in oktober een teen per plant in de grond stoppen, die weer een plant => een bol gaat maken, en in het volgend jaar weer oogsten in de zomer etc. Hoe overblijvend deze knoflook is moet ik dus nog gaan merken, ik heb hem oktober 2013 gezet.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem al een tijdje, maar echt lekker groeien doet ie niet. Ik heb hem ook al een paar keer verplaatst, dus of dat de reden is? Nu staat ie in pot en moet ik maar even zien waar ik hem neer ga zetten. Er zijn vele allium soorten die een stuk beter groeien (en daardoor dus mooier zijn) in mijn tuin.

'Gewone' knofook hoef je ook niet uit de tuin te halen trouwens, ook erg leuk om een volle pol van te hebben staan. Heerlijk groen pittig blad om bijna het hele jaar te kunnen knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jorieke

In wat voor grond stond de Allium ophioscorodon. Ik heb namelijk kleigrond waar ik deze plant wou poten.

Ik ben ook benieuwd hoe die het gaat doen. Maar dat is wel te volgen op me foto topic.

Weet je ook of Allium ophioscorodon veel voeding nodig heeft.

Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...