Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik zal mij ook even voorstellen


Demier

Aanbevolen berichten

Hoi, zoals jullie wel zien, mijn nicknaam De Mier, zo ben ik ook aangemeld op het peperforum.

Billie heeft mij attend gemaakt op dit forum, aangezien ik wel hou van alles wat groeit en bloeit.

Op het ogenblik heb ik een 50 tal verschillende soorten pepers, maar een veelvoud van elk.

De buren heb ik al zo gek gemaakt dat ook zij de tuin en zelfs de voortuin zomers al vol hebben staan met de pepers.

Jaren geleden ook champions in de kruipruimte gekweekt, plukte iedere dag anderhalve kilo, zodat de buurt ook wat had.

O, ja, ben nu 68 jaar jong en woon in een dorp bij Maastricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum Demier.

 

Ik heb gelijk een vraag aan je nu ik zie dat je zoveel pepers kweekt. Ik heb dit jaar voor het eerst enkele peperplanten staan. In totaal 8 planten van in totaal 4 soorten waarvan ik de zaden via een zadenruil kreeg. Het leek me leuk om eens een keer pepers te kweken maar ik vraag me nu al af wat ik straks met al dat pittige spul doe. Met verwerking en consumptie van grote hoeveelheden paprika's heb ik bijvoorbeeld geen moeite maar wat doe je met grotere hoeveelheden pepers ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het welkom.

Pepers worden bij mij veel gedroogd en gemalen tot cayennepoeder en clilipoeder.

Ook in het zuur gezet voor bij de salades

Ook in het zuur gevuld met roomkaas.

Verder gedroogd voor sier en wintergebruik

Ook flakes van gemaakt

En als laatste door mijn vrouw gebruikt om bloemsierkunst, deze zijn dan voor 2 doeleinden te gebruiken.

gr Mat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...