0xygen Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Hallo iedereen, Graag zou ik willen weten welke plantjes ik wel of niet moet verpoten. Graag zou ik ook willen weten waar ik op moet letten wil ik het straks zelf kunnen beoordelen. Hieronder de foto: Ps. ik had de zaadjes van boven af water gegeven. Bleek dat je daardoor niet zulke sterke plantjes kreeg . Quote
thijmen Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Je moet kijken of de wortels uit dat potje groeien. zo ja verpoten maar. Quote
0xygen Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Geplaatst: 30 maart 2015 Okee, dat is een goede tip! Bedankt daarvoor Quote
Balto Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Je moet kijken of de wortels uit dat potje groeien. zo ja verpoten maar. Dit is een goede tip als je maar één plantje per potje hebt. Heb je er meerdere in dat potje (die je uit elkaar moet halen zoals tomaten enz.), kan je het beter niet zover laten komen, dan zitten alle worteltjes door elkaar heen en gaat het dus kapot met verspenen. Quote
Jorg Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Iets langer wachten kan, maar verspenen doe je meestal vanaf het moment als de zaailingen twee echte blaadjes hebben (die zien er duidelijk anders uit ten opzichte van de kiemblaadjes). Ik verspeen tomaten van het zaaibakje naar een p-9 potje met potgrond (voor elk plantje een eigen potje). Wat zit er voor plantje in het middelste potje onderste rij? Quote
Erny Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Sommige zaailingen kan je ook gerust in een bosje verpotten, die hoef je niet persee uit elkaar te halen. Dus hangt er dan weer vanaf welke soorten je daar gezaaid hebt. Quote
0xygen Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Geplaatst: 30 maart 2015 Iets langer wachten kan, maar verspenen doe je meestal vanaf het moment als de zaailingen twee echte blaadjes hebben (die zien er duidelijk anders uit ten opzichte van de kiemblaadjes). Ik verspeen tomaten van het zaaibakje naar een p-9 potje met potgrond (voor elk plantje een eigen potje). Wat zit er voor plantje in het middelste potje onderste rij? Wortel Atomic Red Als ik het goed onthouden heb Quote
loes Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 oei, daar noem je er juist in die je beter direct op de plek kan zaaien ipv voorzaaien. veel wortel/knolgroenten zijn heel gevoelig voor wortelschade. je krijgt dan geen mooie rechte worteltjes maar een kleine vertakte wortels. Quote
0xygen Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Geplaatst: 30 maart 2015 Dan heb ik weer wat geleerd . Gelukkig heb ik nog genoeg zaadjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.