Ga naar inhoud

Blaadjes van courgette zaailing, slap en randjes bruin.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg de foto er maar niet bij! Enfin, de randjes zijn hier een daar wat bruin en het plantje is niet zo mooi groen als de andere zaailingen.

Gelukt!

Geplaatst:

Ik zie de foto wel. Maar denk dat hij het wel overleeft. Zij sterke plantjes.

Waarin heb je courgette gezaaid? Het lijkt wel alsof hij een beetje verbrand is door te veel of verkeerde meststoffen.

Geplaatst:

Wat zonnebrand kan ook natuurlijk, gaat ie niet aan dood. Maar waarom heb je die nu al gezaaid? Zolang de steel niet plots dunner wordt of bruin/slap wordt lijkt er mij geen probleem te zijn met dit plantje.

Geplaatst:

Als die blaadjes dood gaan is dat niet erg, want het zijn de kiemlobben (de eerste 2 blaadjes die een plant maakt hebben vaak een andere vorm dan het blad wat hierna komt dit heten de kiemlobben) Het is wel erg als de groeipunt dood is. Ik denk dat het bij jou komt doordat de courgetten het zaadje mee omhoog drukt, omdat het nog het aan de blaadjes vast zit. Nu is het er bij jou zo te zien al een poosje af, maar in de tijd dat het zaadje er nog opzat heeft dat stukje geen bladgroenkorrels kunnen maken, omdat het geen licht kreeg (het zaadje hielt het licht tegen), vandoor die kleurloze stukjes blad.

Ik zie het groeipuntje zitten, dus geen zorgen.

Geplaatst:

Beetje vroeg om courgette te zaaien lijkt me. Ik zaai mijn courgette pas in de vierde week van april. Dan kan die buiten half mei. Prima oogsten. Vroeger zaaien is niet nodig. Tenzij je de courgette in de serre zou zetten, maar wat is daarvan het nut? De oogsten in volle grond zijn quasi altijd top.

Ik zou gokken op een beetje zonnebrand. Jonge plantjes durven wel eens dit te vertonen wanneer ze in de felle zon komen zonder dat ze dat gewend zijn. Geen zorgen maken. Vorig jaar had ik heel wat plantjes met dit probleem. Ik had nochtans courgetten voor de hele buurt.

Geplaatst:

Dank voor de reacties. Misschien inderdaad wat vroeg gezaaid. Zie wel hoe het gaat de komende weken en anders zaai ik gewoon nog een keer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...