Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Weet iemand wat voor kruid dit is ruikt naar citrus citroen.

Guest

Recommended Posts

Citroenmelisse maakt niet, zoals munt, onderaardse scheuten en komen weer een meter verderop uit. Als je ook een beetje de zaadvorming in de gaten houd(afknippen in juli/aug.), kun je ook de uitzaaisels beperken.

Leuk plantje die citroenmelisse, ik wil hem hier ook gaan zaaien en dacht hem ook in een pot te zetten maar heb me hierbij bedacht.

Kan je gebruiken in de thee, of siroop van maken dat je kan aanlengen met water, bij wat gerookte zalm snipperen,...

Veel plezier ermee

Er bestaat een mythe rond dit plantje... degene die wat blaadjes van dit plantje bij zich draagt zou erg gelukkig worden in de liefde...!

(ik heb maar meteen 3 zakjes gezaaid... voor alle zekerheid )

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Twee stevige takjes citroenmelisse en twee takjes munt in een glas kokend water = de lekkerste thee voor de zomer!!

Heerlijke plant en als die zich prettig voelt in je tuin heb je er een zalige tuingenoot aan. Mooi, fris groen, lieve bloemetjes (bijentrekker) en het geurigste onkruid dat je maar kunt bedenken...

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Roosmarij

ik ga deze thee zeker proberen. Bedankt voor de tip. Ik heb al wel pepermunt thee gezet van mijn pepermunt plant ga dit zeker dus ook proeven is dit koud nadat het afgekoeld in ook lekker. voor bijvoorbeeld in een fles om mee te nemen naar de tuin als dors lesser.