Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

bakken van schuimplastic


harmony

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik een paar kilo compostwormen gekocht. De schuimplastic dozen heb ik nog liggen.

Ergens hier op het forum zag ik ze in een kas liggen.

Kan iemand me zeggen waar ik deze dozen voor kan gebruiken? Zonde om weg te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IUk heb in mijn bescheiden kasje een werktafel gemaakt van profielijzer en wat latjes. Daaroop heb ik deze bakken staan (ik heb ze overigens bij de visboer gehaald). 1e li. stekgrond, 2e li. potgrond, want ik gebruik de tafel ook om te zaaien, te verspenen en op te potten. De andere bakken bevatten zaaigoed, stekken enz. Als je de tafel hoog genoeg maakt is dat handig en beter voor je rug om aan te werken en onder de tafel is er nog ruimte voldoende voor diverse groenten.

 

DSC03307.jpg

 

groets,

arrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje terug heb ik alle tomatenplanten en paprikaplanten uit de keuken verbannen naar de kas.

Ik was het helemaal zat

Omdat het toen nog vrij koud was heb ik de potten in van die tempex bakjes gezet, ook had ik een plaat tempex eronder gelegd. Volgens mij dus lekker warm.

En daarom heen nog zo'n kunstof kweekbak, "s avonds gingen de deksels er op en bij vorst deed ik er ook nog vliesdoek overheen.

En alles heft het overleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo'n bak met een tempex plaat eroverheen hebt, blijft alles erin lekker koel ofwel warm. Het is een isolerend spulletje. Vishandels gebruiken ze idd ook veel om de vis in te vervoeren. Blijft alles goed in koel. Net een koelbox moet je t zien.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker doen! Je kan er altijd zaaigoed in doen, dan kan je als de plantjes wortels hebben in de bak zelf water geven (als je potjes hebt met gaatjes onderin) en dan kunnen ze zo het water opnemen. Heel handig vinden veel tuiniers.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor je hoeft nergens op te lettten bij strobroed enkel dat het stro donker en vochtig staat, voor de rest gewoon buiten.

Een dikke laag nat stro in een kist, wat plukjes stro broed ertussen en dat is eigenlijk alles wel wat je moet doen

Het kweken gaat heel erg vanzelf, plots zie je kleine paddestoeltjes en paar dagen later zijn deze uitgegoeid tot dikke lekkere zwammen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad wel wat gaatjes in de piepschuimkist maken dat overtollig water weg kan, en het geheel wel luchtig blijft.

maar geen grote gaatjes slakken zijn gek op Paddestoelen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slakken á la champignon is nou niet mijn favoriete menu

Maar ff serieus... ze hebben geen aarde of mest nodig? Ik zat overigens meer te denken aan kastanjechampignons of portobello's. Werkt dat bij die soorten t zelfde?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen aarde en zeker geen mest, ik geloof dat paddestoelen daar helemaal niet tegen kunnen.

ik vermoed dat de paddestoelen die jij noemt vrijwel hetzelfde werken als oesterzwammen, het probleem alleen is dat het broed wat je dan nodig hebt lastig te krijgen is is beetje in handen van commerciele bedrijven terwijl de andere wat bijzondere broed van paddestoelen wel weer juist verkocht wordt kleinschalig.

ik zal eens navragen naar de kastanje-champignons die zou ik ook wel erbij willen maar dan zonder de complete kweek set die je wel kunt krijgen bij die vreeken ofzo.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij voorbaat dank Hans, zou fijn zijn als ik als leek dat niet zelf hoef uit te zoeken. Absoluut geen verstand van. Wel handig dat ze groeien op alleen stro, daar kan ik genoeg van ophalen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...