Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bakpoeder en badzout voor sappige tomaten?


urban gardening

Aanbevolen berichten

Sinds vorige jaa ben ik een Pinterest gebruiker en heb daar ook een board over de moestuin. https://www.pinterest.com/marjoleinefoto/veggie-herb/

 

Daar lees ik artikelen die vertellen dat je bakpoeder bij de tomatengrond kan doen voor sappige tomaten.

Is dat bakpoeder die ik ook gebruik bij de bloem om mijn meel te laten rijzen of is het een heel ander product?

Ook lees ik over Epsom Salt / badzout. Waarom zou ik dat gebruiken voor tomaten? Ik lees dat het een magnesiumsulfaat is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnesiumsulfaat

 

Zijn er ervaringsdeskundigen in dit forum en wanneer kun je het gebruiken? Vanaf de eenling of als ze x aantal bladeren hebben?

Ik ben reuze benieuwd. Ook naar ervaringen met eierschillen voor kalk en vissenkoppen voor de aarde om de planten op te kweken.

epsom-salts90251428845703.jpg

powdery-mildew-spray-300x20062701428845762.jpg

FUO3BFUFVDDPNPR35031428845826.LARGE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen ervaringsdeskundige van deze producten in de tuin, maar ben wel bekend met deze producten voor andere doeleinden. Het bakpoeder wat je in van die kleine zakjes kunt kopen is niet hetzelfde als baking soda. Het oranje pakje op je foto is baking soda van een bekend merk. Dit is het spul uit de pins, dus niet de ons bekende bakpoeder. Je kunt baking soda wel gebruiken als bakpoeder, maar ons bakpoeder in kleine zakjes heeft nog andere toevoegingen.

 

Epsom salt is magnesiumsulfaat. Magnesium is gebonden aan een ander atoom. Het magnesium in voedingssupplementen is bijvoorbeeld gebonden aan oxide of citraat e.d. Bij magnesiumoxide kan je ontlasting dunner worden. Bij magnesiumsulfaat is dat nog sterker zo, het wordt zelfs gebruikt om je darmen leeg te maken (in grotere hoeveelheden). Magnesiumsulfaat kun je als badzout gebruiken. Het badzout in van die leuke kleurtjes is niet hetzelfde als dit Epsom salt. Epsom salt/magnesiumsulfaat is het spul wat bedoeld wordt in die pins. Niet het gewone badzout wat je bij de drogist koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...